Cavalcada vrăjmaşilor noştri continuă – Românii ripostează


Atunci când Eufrosin nu are timp să scrie ce-i de spus, treaba lui nu este încă una grea.  O lovitură a vrăjmaşilor noştri, este urmată fără greşeală, ca un ceasornic elveţian, de răspunsul zdrobitor atât în inteligenţă şi informare, cât şi în exactitate şi covârsitoare cantitate,  atăt de hotărâtor pentru destinele neamului nostru .

Cine a inventat vorba: „Decât mult şi fără rost, mai bine puţin şi prost”, nu putea să aibă dreptate, decât într-un sistem totalitar, în care securitatea îi sălta în toiul nopţii pe cei care nu erau pe placul alogenilor care au infectat politicul, armata, serviciile de securitate…

Acum însă, este cu totul altceva…

Ca unul care ştiu prea bine că libertatea de exprimare este un paravan din spatele căruia eternii mizerabili îi depistează pe cei care li se împotrivesc, vă spun cu mâna pe inimă, că merită deplin să fii in armonie cu zisa populară: „ce-i in guşă, şi in capuşă”.. Nu doar că merită, ci e de-a dreptul datoria noastră!

De vom tăcea, cum vom privi oare în ochii copiilor care ne vor întreaba: Tată, mamă, buni, pe măinile cui ne-aţi lăsat ?

Iată răspunsul incredibil al unui neam care dovedeşte în ciuda tuturor oprimărilor şi a nimicniciei cărora i-a fost supus, că are încă minte, conştiinţă şi bărbăţie – piară vrăjmaşii României de la faţa ei, ca ceara de la faţa focului!

Păstrarea identităţii – extremism

În România nu există extremism religios. Cei care fac asemenea afirmaţii sunt legaţi la ochi. Polonia are însemne religioase pe stradă (ex. posterul cu papa sărutând picioarele oamenilor, pus în staţiile de tramvei) – şi grija lor pentru valorile creştine nu i-a împiedicat să fie mai dezvoltaţi ca noi. Bulgarii îl au pe Sf. Ioan al Rilei pe moneda naţională, iar la Sf. Gheorghe o pagină întreagă de ziar era ocupată de icoana Sfântului, A3, color. La români, în lumea laică, nu am văzut aşa ceva. Românii se pare că sunt mai antireligioşi decât alţii, dar şi mai înapoiaţi – poate asta e cauza. Extremismul e al celor care se gândesc că e extremism. Francezii şi polonezii nu-şi pun probleme că ceva în patriotismul propriu poate fi dăunător. Doar românii au asemenea temeri antinaţionaliste şi antireligioase, venite probabil dintr-o frustrare semidoctă şi obtuză.

Întrebarea mea este: a reţine din legionarism valorile creştine, morale şi culturale este extremism? A păstra valorile şi specificul unui popor este extremism?

P.S. Nimeni nu a remarcat că acolo s-au cântat şi alte cântece patriotice… sau şi patriotismul e rău?

Fapte

Fapte: 1. la aniversarea unei zile de nastere a unui preot, un grup de maicute i-au cantat. Vorbim de un eveniment privat aici.

2. O organizatie se agita ca era vorba de cintece suspecte

3. Incepe o dezbatere despre toata tarasenia asta

Nu credeti ca se exagereaza aici? Daca la ziua mea de nastere, mi se canta Internationala sau orice imn comunist, risc oprobiul public? CE se intimpla? Pina la acest nivel, am ajuns sa controlam vietile oamenilor?

Bogdan – un ticalos rafinat:

Considerati ca criza identitara prin care trece societatea romaneasca contemporana, distanta dintre elite (politice, de afaceri, intelectuale) si mase, lipsa unei coerente identitare duc grupuri expuse (lumea rurala, practicantii religiosi, saracii urbani) si tineri cu educatie dar cu nevoi identitare in criza spre modele delimita civilizationala (religie-i.e. ortodoxie, „capitalism salbatic”, infractionalitate de tip gulere albe etc?

Credeti ca e un reviriment agresiv si fatis al unor protocronisme de tip „spiritualitate autentica” , „identitate peste timp” si alte imago-uri de acest gen in contrapartida cu supraidentitatea europeana de origine occidentala (catolica sau protestanta)?

Exista studii cantitative si/sau calitative notabile referitoare la impactul unor asemenea prezente ideologice la nivelul Romaniei?

Am observat ca, precum peste tot in lume, problema identitarismului este mai acuta la tineri, iar inclinarea spre toleranta fata de manifestarile religiosului in spatiul laic devine la ei un act de credinta. Asta imi pare mai periculos decat cantatul intr-o manastire de catre niste persoane care au un unic filon de informare si sunt determinate de catre propria apartenenta la un grup social in criza de identitate perpetua de cand cu modernitatea.

Multumesc,

Bogdan

Sorina – RESPONSABILITATE

Domnule Banica, poporul evreu a srabatut istoria tocmai datorita „intolerantei” lui. Ucis, deportat, dispretuit… si-a sustinut constant convingerea intr-UN SINGUR DUMNEZEU. Acest crez l-a asezat deasupra tuturor intereselor de conjunctura. Este tot o forma de „intoleranta” si aceasta convingere care a ingenuchiat lumea politeista, care n-a facut niciun compromis cu ea. Admir acest popor care a renuntat la tot dar niciodata la Dumnezeu. Noi insa suntem CRESTINI si avem o datorie fata de Dumnezeul nostru si de oamenii care il fac cunoscut pe Acesta chiar cu pretul vietii, al libertatii. VIATA are aceeasi valoare indiferent de purtator. As vrea sa va intreb : de ce considerati superioara jertfa evreilor comparativ cu cea a martirilor (orodoxi) din inchisorile comuniste? Cei mai multi dintre noi nu sunt vinovati nici pentru unele nici pentru celelalte. Ii compatimim cu aceeasi dragoste pe care o incerci vis-a vis de orice suferinta umana. Ceea ce nu inteleg este de ce suferinta evreilor este pusa pe un pidestal in fata careia sa ne inchinam mecanic si cea a martrilor nostrii, rude mai apropiate prin sange si credinta, este nerecunoscuta si nevalorificata ? DE CE ?

silviu – Cateva intrebari… Nu vi se pare ca subiectele legate de legionarism sau in general cele legate de o viziune critica asupra evreilor sunt subiecte tabu, iar oricine nu adopta pozitia oficiala(cea „corect politic”) este pus la zid? Se spune ca in Romania este democratia si ca fiecare poate sa-si exprime liber parerea, atunci de ce o atata vehementa, sau „noi vrem egalitate dar nu pentru catei”, adica se accepta doar acele pareri care convin regimului, celor aflati la putere, unor grupuri de interese etc ? Se cere pedepsirea celor care practica „acte extremiste, antisemite, xenofobe etc”(inteleg ca e si o lege in acest sens) , dar oare comunistii nu au procedat la fel cu cei din regimul „burghezo-mosieresc”? Oare nu este aceeasi „vanatoare de vrajitoare” in functie de o ideologie sau alta?

3 intebari -) andrei 1/ Prin ce sunt mai extremiste versurile citate in textul de mai sus decat urmatoarele:

„O mamă văduvită de la Mihai cel Mare

Pretinde de la fii-și azi mână d-ajutori,

Și blastămă cu lacrimi în ochi pe orișicare,

În astfel de pericol s-ar face vânzători

De fulgere să piară, de trăsnet și pucioasă,

Oricare s-ar retrage din gloriosul loc,

Când patria sau mama, cu inimă duioasă,

Va cere ca să trecem prin sabie și foc”

2/ Care este definitia notiunii de „national-extremism” ?

3/ Prin ce difera de cenzura comunista, cenzura care se doreste a fi aplicata asupra unor opere literare neagreate de anumite grupuri ?

Clarificari(?) – Cred ca orice discutie serioasa trebuie sa inceapa de la definirea termenilor. Asa cum preciza anterior si Andrei, ce inseamna, de fapt ”extremism”, ”national-extremism”, ”nationalism xenofob”, etc., etc.? In afara de definitii pur lingvistice, sau chiar politice, exista si definitii juridice in legislatia romana, in baza carora, pe criterii clare, cineva sa poata fi acuzat si, eventual, condamnat? Sau e vorba doar de ”corectitudinea politica”, cea care ii face pe unii sa vitupereze impotriva unor afirmatii sau manifestari ”incorecte”? Si, a propos, incorecte fata de ce? Fata de un model absolut? Pai nu ultra-liberalii stangisti post-moderni profereaza lipsa unor valori/principii/adevaruri absolute? Nu are, chipurile, in ziua de azi, fiecare, ”dreptatea lui”? Din doua una: ori facem analiza literara pe text, dar cu consecinte juridice, si tot ce prindem ca e legionar sau legionaroid scaotem in afara legii, dar atunci facem la fel si cu tot ceea ce este in tara asta comunist/marxist/ceausist (si atunci il interzicem, bunaoara, si pe Paunescu), ori ne si purtam ca democrati autentici, nu doar mimam democratia – eventual acea forma a ei care ne convine din motive bicisnice – si lasam si formele (asa zis) extremiste sa isi aiba locul lor sub soare: comunism, fascism, anarhism, etc. Orice decizie am lua, sa judecam si sa actionam cu aceeasi masura pentru toti. Mi se pare o ipocrizie fara margini sa ne dam ochii peste cap la textele lui Radu Gyr, dar sa facem coada la inmormantarea lui Paunescu. Niste calugarite, probabil din exces de zel, au cantat un cantec legionar. Si? Diversi motani colaboratori ai Securitatii inghit zilnic dejectii la televiziuni, la ore de maxima audienta. De astia nu se mai ofuscheaza nimeni? Mi-e sila de ipocrizie, duplicitatea asta care ne-a mancat intotdeauna, precum si de pudibonderia asta tembeala.

P.S. NU SUNT legionar si, ca poeti, imi place la fel de mult Gyr si Paunescu! Macar i-am citit!

cauze mai profunde poate (Luni, 21 februarie 2011, 23:47)

G.C. [anonim]

Nu cred ca exista un extremism religios in Romania, dupa cum nu cred ca prin dorinta de a-i face placere unui om de 92 de ani, trecut prin inchisorile comuniste, maicutele au comis un „caz izolat de extremism'”. Mi se pare exagerata reactia celor de la Centrul de Monitorizare ……

Probabil ca ati citit comentariile la cele doua articole publicate de Hotnews pe aceasta tema. Ati gasit comentarii extremiste, care sa duca la temerea unui „fenomen care prinde aripi”? Daca da, puteti justifica?

In anii de comunism, oricine se opunea regimului era numit „legionar”, chiar daca nu apartinea acestei miscari. Nu credeti ca este necesara o istorie adevarata a acestei miscari, fara exagerari de nici un fel? Un om bine informat este mai greu de manipulat de oricefel miscare extremista – dreapta sau stanga.

Si nu numai atat, dar nu credeti ca este necesara, urgenta chiar, recunoasterea oficiala a „”ororii comunismului ca totalitarism de catre cei implicati „” – as mentiona chiar TOTI cei implicati. Nu de alta, dar cred ca lipsa unei astfel de recunoasteri, de „mea culpa” chiar si din partea celor care l-au adus la noi in tara ar fi mult mai degraba cauza principala a unui curent de extrema dreapta in acest moment decat aceste cantece. .

altfel de clarificari (Marţi, 22 februarie 2011, 0:30)

marie [anonim]

Stimate domn, doctor in sociologia religiilor, credeti ca religia este multiculturala, cosmopolita? Crestinismul este tolerant(” intoarece si obrazul celalalt”).Sigur i-ati studiat pe Mircea Eliade si pe discipolul aestiua , Ioan Petru Culianu(cel putin asa s-ar cuveni). Nu cumva Eliade a fost legionar? A renegat/negat vreodata acest lucru? Nu; si a trait in America. Petre Tutea a fost sau nu legionar(banuiesc ca stiti mai bine decat mine)?

Nu cumva ne este teama de cantecul/imnul respectiv in care se cultiva credinta , cinstea , datoria fata de tara si nu ” gloantele pentru tradatori”. Parca versurile erau cu ‘ sufletul de crin”?!” Pentru Sfanta cruce, pentru tara” Suflet curat, imaculat, dar e mai usor sa renegam nobletea sufleteasca, patriotismul adevarat( nu cel rasuflat de astazi). Ati auzit de Valeriu Gafencu? Merita. Precis ca va preocupa mai mult ce se intampla in lumea islamica; dar ce fac crestinii din tarile preponderent islamice(vezi Egiptul) va preocupa? (editat de HotNews)

cateva raspunsuri, va rog (Marţi, 22 februarie 2011, 1:39)

alex [anonim]

1) In ce conditii dragostea de patrie se transforma in extremism? Reactia anti-evreiasca interbelica este corelata cu anumite politici anti-romanesti?

2) Din punct de vedere ideologic si faptic, legionarii sau comunistii au adus mai mult rau Romaniei?

3) Este adevarat ca o parte a mass-mediei din Romania este obscur aservita unor demersuri anti-romanesti?

extremisme (Marţi, 22 februarie 2011, 7:15)

golanitzky [utilizator]

In toata seria de articole declansate de acest eveniment este asociat extremismul nationalist (personal nu vad mai mult extremism in cantecul incriminat, decat in imnul national), cu extremismul religios. Intamplarea a facut, dupa parerea mea, sa apara impreuna de data aceasta – las la o parte discutia despre cat „trebuie” sa fie si cat sa nu fie extremist religios un calugar. Dar extremismul nationalist se simte foarte bine si in lipsa religiei. Cred ca niste conditii necesare pentru existenta lui sunt falsificarea istoriei si interzicerea dialogului. Nu credeti ca discutiile despre legionarism, libere si argumentate in spatiul public, ar face mai bine? La fel discutiile despre sionism? Din nou, o parere personala: o mare parte dintre antisemitii de azi sunt influentati de teoriile conspirationiste, nu de religie. Daca dumneavoastra aveti statistici sau date mai exacte, poate ne-ati lumina un pic.

Intoleranta si extremism (Marţi, 22 februarie 2011, 7:21)

Mih. [utilizator]

Sunt voci care sustin ca predarea religiei crestin-ortodoxe (in acest spatiu ne gasim in Romania), poate duce la aparitia unor miscari extremiste.

Intrebare: intoleranta la religia crestin-ortodoxa, religia marii majoritati a poporului roman, poate duce, la randul ei, la aparitia extremismului (daca nu cumva este deja o forma de extremism, bazat, intre altele, pe excesul de „discriminare pozitiva”)?

O a doua intrebare: intonarea intr-un spatiu privat, restrans, a unui imn legionar (fac abstractie de aducerea in spatiul public a acestui episod), poate influenta negativ evolutia spre extremism, mai mult sau mai putin decat manifestarile publice anti-religioase (inclusiv „razboiul” impotriva icoanelor din scoli)?

mara [anonim]

dle Banica nu credeti ca romanii nu isi cunosc adevarata istorie de cel putin doua generatii? ca ea a fost masluita? Stau in occident unde am si studiat dar accesul la istorie este sfant (face parte din identitatea nationala a unui popor) indiferent daca acesta istorie cuprinde si momente mai putin placute pt nativii insisi. Sunt si eu absolventa a stiintelor umane si cred ca daca nu exista cunoastere nu exista vindecare pt ca ea vine din asumarea propriei responsabilitati. Nu credeti ca daca nu avem raspunsuri clare in privinta „revolutiei” din 89 nu putem avea raspunsuri nici in ceea ce priveste adevarata realitate despre miscarea legionara? Nu poti sa tii inchisa usa unei realitati in timp ce o deschizi pe cealalta. Este fals!

Nedumerire (Marţi, 22 februarie 2011, 9:11)

Radu [anonim]

In conditiile in care Presedintele Romaniei a condamnat Comunismul in Parlamentul Romaniei, de ce noi, ca natie, linsam mediatic unul din stalpii rezistentei anticomuniste romanesti, unul dintre putinii ramasi in viata, la cererea publica a unui interlop care cand nu se ocupa cu holocaustul ca afacere, se ocupa cu afaceri dubioase in duty free-uri. De ce nu ne gandim ca poate atfel de cantece l-au tinut pe J.P. in viata, De ce nu ne gandim ca Radu Gyr insusi este un simbol al natiei astea, De ce nu suntem in stare sa ne aparam reperele morale, dar in schimb ne straduim toti, inclusiv dvs, sa facem pe plac celor care dea lungul istoriei ne-au influentat destinele?

Extremismul Religios si Simbolurile (Marţi, 22 februarie 2011, 9:46)

Leo [anonim]

Buna ziua,

” Exista intr-adevar un curent national-extremist in interiorul unor manastiri din Romania? „

Prima Intrebare: Oare dv, incercand sa raspundeti la asemenea intrebare miilor de cititori nu scindati si puneti la indoliala Verticalitatea Spiritului Crestin in Gradina Maicii Domnului?

Ortodox

ORTO- Element prim de compunere savantă, însemnând „drept”, „adevărat”, „corect”. [< fr. ortho-, it. orto-, cf. gr. orthos – drept].

DÓXĂ s. v. deșteptăciune, intelect, inteligență, judecată, minte, pricepere, rațiune, spirit.

Prin definitie ce este Drept nu poate fi Stramb.

A doua Intrebare: Cumva a fi Drept presupune o tendinta Extremista? Stramba e lumea si noi trebuie sa ne schimonosim mai tare?

6 răspunsuri

  1. Este trist ca stam sa analizam texte si subiecte livrate pe tava..este trist ca folosim credinta in politica..este trist ca unii cica „s-au alaturat” crestinilor care cred in Dumnezeu,incepand sa-i bulverseze si sa bage frica si spaima in ei,sa-i porneasca la cearta intre ei..e trist ca in politica exista cei mai slab pregatiti oameni..este trist ca oamenii inca se mai uita cu speranta la diversi lideri politici si asteapta de la ei scaparea…este trist ca „acesti luptatori” dau celor care nu cred in Dumnezeu o parere de extremisti a adevaratilor credinciosi..este trist ca ne pierdem vremea cu prostii..este trist ca ne temem mai mult de chip-uri,supraveghere video,bancara..etc mai mult decat frica de pacate..este trist ca am ajuns sa ne uram intre noi mai rau ca animalele..este trist ca ne dam dreptul de a judeca popoare..este trist ca nu ne iubim vrajmasii…este trist ca si avand cunoasterea totala..inca mai facem pacate…adica: totul este cunoscut si in acelasi timp facem pacate..stim ca e rau sa furi,sa ucizi….dar tot le facem…este trist!

  2. La mintea lor, astia or sa-l scoata si pe Tudor Gheorghe in afara legii…Nu-s cu nimic mai buni decat cenzorul sef al lui Ceashca, uitat fie-i numele!

  3. Lovituri de stat I

    Lovituri de stat II

    Lovituri de stat III

    Lovituri de stat IV

    Lovituri de stat V

Răspunde!