Pentru nehotărâți, căldicei, pocăiți…


De la etajul V al unui hotel dintr-o capitala occidentala unde ma aflu momentan, observ pe langa obisnuita fauna de oameni normali intre care se amesteca tot felul de degenerati imbracati cu un amestec de carpe de tomberon si chestii provenite parca dintr-un loc de reciclare a fierului vechi si o pereche de baieti tineri, ferchesi si curat imbracati, cu rucsace in spate, care intra in vorba cu cei pe care au fost antrenati sa ii catalogheze intr-o zecime de secunda ca fiind disponibili si receptivi. Mai periculosi decat aia’ cu lanturi pe ei, desi lumea nu isi da seama de asta…

E vorba fireste de una dintre multitudinea de secte care din prea-plinul conturilor lor, impart cu generozitate pliante lucioase si cartulii bine legate oricarui naiv dispus sa ii asculte. Desi agentii lor sunt usor de deosebit (mormonii sunt tineri, imbracati identic, pantalon negru-camasa alba, cara de regula rucsaci cu „materiale oentru propovaduire”, pe cand penticostalii sau iehovitii sunt de regula trecuti binisor de 30 de ani, poarta costume sau cel putin pantaloni de costum si serviete in locul rucsacilor, efectul acestora asupra celor care le dau importanta, este unul mortal pentru sufletele lor.

E clar pericolul atingerii maturitatii fara a fi avur nici cele mai mici elemente de educatie religoasa ortodoxa; precum tanarul caruia nu i s-a facut o educatie clasica va asculta mai apoi orice gen de „muzica”, va citi orice fel de material oricat de mizerabil si va inghiti in general fara discernamant orice ii iasa in fata, tot asa si cu cel ce isi cauta inca religia pentru ca cei care puteau odata, nu si-au facut datoria fata de un copil.

Precum imersia in anti-cultura duce la moartea mintii, imbratisarea unei secte ucide pe deasupra si sufletul. Pentru caldicei, nehotarati si chiar pentru cei care umbla in piele de oaie fara a isi da seama ca sunt lupi, cateva clarificari necesare – sa ne traiti Parinte Matei!

 

51 răspunsuri

  1. toate religiile sunt niste tampenii, povesti pentru oamenii cu iq cat numarul de la pantofi.

    • Eu de ex, port nr, 145. Tip educat, ei?

    • He, he, cand e sa dati ortu’ popii, guitati ca vreti sa luati Sf. Botez!
      Vin prietenii draci pe care i-ati slujit, sa va ia cu ei ca recompensa.
      Pana atunci – mari si tari.

    • toate în afară de una … aia adevărată … mai greu e să o deosebești de celelalte că variantele mincinoase sunt fără număr, dese ca păpurișul și stuful deltei …

    • Asculta aici ce zice un tip educat, poate ca te ajuta.

      • Genial, fascinantä märturie!

        @Haiduc: aproape cä ti-am uitat pe chestia asta postärile anterioare, cu circarul äla cu cämasa descheiatä, care aiura prin biserici…

      • „Viaţa oamenilor e o brazdă de plug trasă peste ogorul anilor ajunşi spre capătul de hotar. De aceea trage brazda vieţii tale cât mai dreaptă; inlătura greșelile, abaterile; iar de le-ai săvârșit, îndrepată-le pâna nu înnoptează și până nu îngheață, facând tot binele de care ești capabil, pâna când plugul sufletului mai poate trage brazda, pe curmătura vieții tale, sub îndrumarea gândurilor curate și a milei marelui Dumnezeu, adu-ți aminte cât de plăcuți sunt cei ce voiesc pacea.”
        „Din cuvintele Paritelui Arsenie Boca”
        Mărgăritare Duhovnicesti
        Episcopia Argesului 2009

        Daca Dumnezeu ni- L-a dat pe Parinte, inseamna ca meritam acest dar, ca valoram mai mult decat afirma domni precum Lucian Boia, Liiceanu, Plesu, Antonescu si altii precum dansii.
        Ieri, istoricul si editorul afirmau ( pe Protv!!!) ca trebuie sa ne resemnam la gandul ca suntem, pur si simplu – inapoiati!.
        Au confirmat, bietii de ei, faptul ca romanilor le lipsesc liderii spirituali, nu ideologici.

  2. Bun video, articol jenant.

  3. Unii dintre astia „cu fata umana” mai au si tupeul ordinar de a-ti bate pe la usa ! Nu stiu cine le tot deschide usa de la intrarea in bloc cu interfonul, ca e a nu stiu cata oara ! Ultima data (acum vreo luna) am deschis usa, eram cu mobilul in mana, m-am uitat urat la ei, am simulat ca telefonez la 112 si am specificat ca sun acolo pentru hartuirea psihica la care ma obliga, pe timpul meu si pe sanatatea mea. Au plecat zburand pe scari, bombanind. Sa ma ajute Bunul Dumnezeu sa-i mai vad pe unii din astia, in fata usii mele sau pe strada, cand i-oi chema eu !!!

    • Bine ai procedat. Mie imi place sa ii iau ceva mai fin: cand incep cu intrebarea „va rugati in familie?”, le raspund cu zambetul pe buze „Sigur, ca toti strabunii nostri ortodocsi de 2,000 de ani!” Fac niste mutre care valoreaza milioane si dispar.

  4. […] Milla, samsara, vasiledumitru, viisoara, viisoara, coltulcumuzica, pardau, eufrosin, diversediversificate, Agatha, Anca, Sara, roxtao, profunzimi, aliosapopovici, daurelî, mateescu, […]

  5. […] Milla, samsara, vasiledumitru, viisoara, viisoara, coltulcumuzica, pardau, eufrosin, diversediversificate, Agatha, Anca, Sara, roxtao, profunzimi, aliosapopovici, daurelî, mateescu, […]

  6. Respect pentru eufrosin! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate, domnule! Hristos in mijlocul nostru!

  7. Eu ii pun sa-si faca cruce si sa spuna Crezul. Scapi de ei cat ai clipi.

    • Bine, dar încearcä sä te pui în situatia lor: si tu ai tuli-o cât ai zice peste, dacä ei te-ar pune sä reciti din memorie vreun sfert dintr-un Psalm al lui David (la alegere), sau dacä te-ar întreba câte minuni Dumnezeiesti si câte „miracole” satanice (iluzii) sunt redate în Sf. Scripturä, cum se deosebesc unele de altele si dece, nu?

  8. off topic

    ROR (Rujeolă-Oreion-Rubeolă)
    Ce nu ştiaţi despre vaccinuri

    – Este unul din cele mai periculoase vaccinuri. Declarativ, scopul său este prevenirea unor afecţiuni ale copilăriei, banale, iar efectele sale adverse sunt boli incurabile grave, pe viaţă. Sunt studii serioase care arata că acest vaccin poate cauza autism, diabet, sindrom Guillain-Barre si alte boli autoimune si neurologice incurabile….
    http://bucovinaprofunda.wordpress.com/2012/09/25/ror-rujeola-oreion-rubeola-ce-nu-stiati-despre-vaccinuri/

    • Adaugat la legaturi!

    • Am intrat si eu pe site: e fantastic! Si si extrem de palpitant: când începeti schisma?

      Nu ar fi prima si sunt ABSOLUT sigur cä NU va fi nici ultima (în scurt timp veti începe sä vä schismatizati între voi, cäci asta e legea dinamicii sectare).

      Nu-mi rämâne decât sä vä doresc distractie pläcutä, întrucât asta este cam TOT ceea ce puteti spera pe anevoiosul drum pe care vi-l-ati ales (si pe care încercati cu generozitate sä-i trageti si pe altii)!

      PS: cred însä cä o solutie alternativä la schismä ar putea fi si spargerea poporului român (în bucäti, cu suflet cu tot) si alipirea fragmentelor astfel obtinute altor semnitii posesoare de BO mai koscherä (precum ivirenii si / sau bucata de popor grec reprezentatä de Episcopia Pireului – grecii non-piristi ar putea fi evacuat în Anatholia).

      La noi, rämäsitele obtinute astfel ar putea fi expediate peste Nistru, cei care ar reusi sä scape si/sau sä se întoarcä putând fi declarati färä probleme drept „eretici”, „filioqvari”, „credari-athanasisti” (dela numele Sfântului cu filioque în crez), „fericiti-augustinisti-în-rând-cu sfintii” (dela numele äluia care ne-a învätat ce e cu Harul Domnului si care a inventat si Filioque), etc.

      Pustiul rämas (în urmä, dupä încheierea re-alocärii de populatii) ar putea fi scos la licitatie sau donat Muntelui Athos ori Serbiei (cu conditia ca noii proprietari sä se oblige prin contract sä re-picteze bisericile cu toti sfintii & sfintisorii rusi de ultima generatie).

      Succes!

  9. „E vorba fireste de una dintre multitudinea de secte care din prea-plinul conturilor lor, impart cu generozitate pliante lucioase si cartulii bine legate oricarui naiv dispus sa ii asculte”.

    Asa e, sunt perfect de acord. Si clarificarea e bine-venitä, întrucât vreun tembel ar putea sä-si închipuie cä misionarii în cauzä ar fi … orthodocsi, ceea ce e, bineînteles, de-a dreptul EXCLUS, întrucât:

    1) Misionarii orthodocsi nu … prea existä: poti petrece DECNII întregi cocotzat pe ORICE stâlp (hotel, bloc, Turn Babel / Eiffel, zgârie-nori) färä sä ai posibilitatea sä zäresti, fie si doar O DATÄ în viatä, vreunul!

    Notä de subsol: numärul rapoartelor încheiate pe baza observatiilor privind categoria OZN e pe glob NET SUPERIOR celor privind semnalarea misionarilor orthodocsi.

    2) BO NU obisnuiesc ca, citez, „din prea-plinul conturilor lor, impart cu generozitate pliante lucioase si cartulii bine legate”. Nu obisnuiesc si pace. Degeaba le spui, cä se uitä pätrat la tine. În schimb ele (o am în vedere aici pe BORusä), ei bine, ele preferä ca din „prea-plinul conturilor lor” sä ctitoreascä eventual câte o pistä de helicopter pe câte o lavrä depe Sf. Munte, sau sä cumpere câte un nou sistem avansat de securitate pentru bäncile (semi-ofociale) adäpostite de acele lavre.

    3) Misionarii orthodocsi (dacä sintagma nu redä cumva vreo contradictie în termeni) NU obisnuiesc sä umble pe stradä curati si îmbräcati în mod îngrijit (de cämasä albä si cravatä nici nu poate fi vorba!), preferând stilul vestimentar „hippy-monnastery”, frizura genului si parfumul „christian?”-DIHOR.

    4) Nici ipoteticii „misionari orthodocsi” si nici mäcar credinciosii de rând (care se disting comportamental de semenii lor atei si indiferenti în principal prin faptul cä Dumineca întreprind câte o excursie de grup la Sf. Bisericä) NU obisnuiesc sä se întretinä între ei (cu atât mai putin cu potentialii convertiti) pe teme de credintä, preferând de departe „socializarea” comunä.

    5) În schimb, ierarhii orthodocsi (cu exceptia notabilä a räp.pärintelui Galeriu, care BÄTEA EFECTIV Bucurestii adunând tineri depe stradä, ori dela … Dalles-ul lui Bivolaru!) se disting printr-o atitudine pasiv-amicalä, declarând senin cä, pentru ei, a misiona înseamnä a sta cu usa bisericii (clädirii) deschisä pentru oricine se simte chemat sä intre în ea.

    Solicit, prin urmare, cu respect, rescrierea articolului, plecând dela preambulul:

    „De la etajul V al unui hotel dintr-o capitala occidentala unde ma aflu momentan, observ pe langa obisnuita fauna de oameni normali intre care se amesteca tot felul de degenerati imbracati cu un amestec de carpe de tomberon si chestii provenite parca dintr-un loc de reciclare a fierului vechi, observ asadar cä … nu observ NICIUN misionar orthodox! Acest fapt mä umple de consternare, ba chiar de spaimä. Stiu cä, dacä ar fi chemati, dacä nu multi, atunci cel putin CÂTIVA s-ar simti doritori sä si … intre. Dar NIMENI nu-i cheamä. Dece oare? Ce se petrece aici? Ce lipseste? Banii? Vointa? Iubirea de semenul, ca mobil al lucrärii nostre? Nu stiu prea bine, dar ceva e în profundä ne-regulä aici: Sf. Apostoli ar fi de-a dreptul indignati dacä-ar träi sä vadä asa ceva, nu?”

    • Observ ca te indracesti din ce in ce mai intens.
      Nevasta ce zice?

      • A început postul, asa e: iar te ispiteste sa dai iama prin ogräzile vecinilor…

        La obiect: ti-a pläcut bancul cu OZN-urile? Mai stiu unu’: am auzit recent cä acuma au ajuns sä caute „misionari orthodocsi” cu robotii, pe Marte, dar deocamdatä nu au gäsit decâr gaz metan.

  10. Cälugarul din „Traditii Nemtene” e un monah real, sau e un agent de PR travestit (eu îl bänuiesc pe @treaz) al IPS de Pireu?

    Pe aia cu „noi toti suntem Firma” am fumat-o de mult, pe vremea când eram sef de proiect la Siemens… Dincolo de PR-ul de cea mai joasä spetzä, asta înseamnä … motivarea idiotilor utili prin inducerea sentimentului (fals) de putere de decizie.

    Mi-a pläcut în mod deosebit declinarea competentei misionare de cätre preot cätre … credinciosul … denuntzat ca … NE-catehizat! Perla e de-a dreptul MONUMENTALÄ.

    Mä întreb: cum e posibil sä vorbesti de Filioque färä sä-i mentionezi sursele? Cum e posibil (nici nu e, pentru un suflet de om cât de cât onest) sä dai tot timpul vina pe abstractiunea numitä „papa”? Cum e posibil sä vorbesti despre Dogma Imaculatei Conceptii, färä sä-i pomenesti pe ortodocsii rusi, care au adoptat-o (dece?) o bunä bucatä de vreme?

    Ästa vorbeste EXACT ca un sectar, care pretinde cä are cheile Mântuirii legate de bräcinarul dela izmene.

    Pe limba fostului întâi-stätätor al bucätii lui de bisericä: – Hallal!

    • „pe vremea când eram sef de proiect la Siemens…” He, he, si ce s-a intamplat mai pe urma, hai sa stim si noi!

      „Cum e posibil sä vorbesti despre Dogma Imaculatei Conceptii, färä sä-i pomenesti pe ortodocsii rusi, care au adoptat-o (dece?) o bunä bucatä de vreme? ”

      Te grabisi ca fata mare la maritat!
      Pai ia cugeta putin, daca „o bucata de vreme” si pe urma au lepadat-o, pentru o minte normala ar insemna ca a fost o erezie regretabila si apoi a fost denuntata ca atare.
      Iar a inceput Sf. Post, iar ai o perioada mai dificila.

      Cand iti faci timp intre proiectele la care esti shef, sa ne mai spui ce mai e pe la „sf. scaun”, cu ce se mai ocupa „sf. parinte”.
      Nu de alta dar stirile nu sunt prea vesele:
      http://www.google.com/search?client=opera&q=catholic+pedophilia&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#hl=en&client=opera&hs=BFE&tbo=d&channel=suggest&sclient=psy-ab&q=catholic+pedophilia&oq=catholic+pedophilia&gs_l=serp.12…0.0.0.4196.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0.les%3B..0.0…1c.5cWtbMfexZI&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=93fbb27c946d16e0&bpcl=38625945&biw=1366&bih=546

      • Pe urmä mi-am dat examenul de atestare si m-am privatizat. Asta ca sä stiti si „voi”: te-am mai întrebat odinioarä, sunteti mai multi „treji” (care vä agitatzi cu schimbul), ti-e jenä sä vorbesti în nume propriu, sau folosesti „pluralul majestuos”?

        Da, asa e, cum spui, un sinod rus a adoptat-o, altul a respins-o, viitoarele habar n-avem ce vor mai face. .. Tot asa a fost si cu iconoclasmul, ping-pongul sinodal a durat ceva vreme, pânä ce s-au lämurit mai toti bäietii cum stä ortho-treaba, nu?

        La Sf. Scaun am auzuit cä domneste o vie îngrijorare în legäturä cu soarta credinciosilor Eparhiei de … Pireu, credinciosi care riscä sä împärtäsascä soarta co-confesionarilor din eparhiile Alexandriei, Antiochiei, Damascului, Constantinopolului, Cezareei Capadociei, Tyr-ului, Sydon-ului, Jerusalumului, Bosniei, Kosovo-ului, Tomis-ului, Ohridei, Varnei, Efess-ului, Milet-ului, Attaliei, Pergamon-ului, Tarsus-ului, Mirei, Coloseului, Sardes-ului, Troas-ului, Salamis-ului, Listrei, Pergeului, Knidos-ului, Edessei, Niceei, Kyrene-ului si Ikonion-ului, basca ucenicii cälugärilor dela Sf. Munte (äla original, din Sinai, nu copia actualä) anume sä treacä în masä la Islam, unde îi / te asteaptä muntele de pilaf si, desigur, mult mai important în ceea ce te priveste, cele 1.000 de fecioare fägäduite …

        La Vatican umblä chiar vorba cä la Abu-Dhabi s-a scosa deja la licitatie proiectul pentru realizarea celor 4 constructii monumentale (minarete) ce urmeazä sä sträjuiascä Catedrala Eparhialä a Pireului (asemänarea cu Sofia-fostä-Sfânta e, desigur, pur întâmplätoare)…

        Nostim, nu?

        • He, he:
          „Pe urmä mi-am dat examenul de atestare si m-am privatizat.” Nu cumva te-au dat aia de la Siemens afara?
          Privatizat in ce domeniu ca pari cu norma intreaga pe forumuri ortodoxe. Recalificare? Merita?
          „A virtue out of necessity” cum zice englezul cand face ceva pios fiind de fapt fortat de imprejurari.

          Pai cu atatea probleme, privatizat fiind, ai si timp sa treci prin biserici ortodoxe, sa fii la curent si cu papistasii, sa ai grija de nevasta, de bloguri, munca de detectiv…
          Aferim.
          Cat a pierdut Romania!

          • Mda, cam asta pare a fi tot ce poti sä produci si pace: cum am putea sä definim genul, „ortho-mishtocärie” sau „duhonanie”?

            Väd cä ai mizat totul pe socoteala cä de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, asa-i?

            Am spus cä m-am privatizat, nu cä mi-am deschis o tarabä de gogosi în piatzä. Ti-am descris si domeniul.

            Cu „prezenta pe forumurile ortodoxe” te înseli: nu „forumurile ortodoxe” mä atrag, ci mai degrabä forumurile unde în numele Bisericii activeaza bätätori de câmpi de profesie si vocatzie.

            Mai ales apologetii deshäntzatzi, fauna asta mizerä, specializatä în a compromite Biserica urlând din toti bojocii cä „apärä Orthodoxia”, îmi plac la nebunie, deopotrivä cu „nastionalistii” internationalisti si cu „românii” geto-daco-eterni.

            Ajunge sä faci un banch-marking pe forumul ästa, si te îngrozesti, nu-i asa? Ai AICI, pe forumul ästa, o colectie de afirmatii eretice provenind dela indivizi care se auto-proclamä NU doar „orthodocsi”, ci … apärätori ai Orthodoxiei de-ti vine sä … sä ce?

            La ce serveste Orthodoxia, dacä NU reuseste sä producä nici oameni cu apucäturi crestinesti si nici mäcar oameni cu stiintä într-ale … orthodocsiei?

            Iar ceea ce faci tu p’acilea NU e nici o Orthodoxie, frate, ci simplu lobby-ism pentru un soi de Guru ultra-schismatic dela Pireu.

            PS: „Pai cu atatea probleme, privatizat fiind, ai si timp sa treci prin biserici ortodoxe, sa fii la curent si cu papistasii, sa ai grija de nevasta, de bloguri, munca de detectiv… Aferim.” e un atac prin ricoseu la Eufrosin, asa-i?

            • He, he, esti comic!
              „e un atac prin ricoseu la Eufrosin, asa-i?”

              Imi aduci aminte iar de copilarie. Pe vremea comunismului era o poezie a activistului de partid.
              Unul din versuri era:
              „Dai in mine,
              Dai in fabrici si uzine!”

              Am promis ca nu te mai bag in seama decat daca o iei razna prea mult in privinta Sf. Ortodoxii.
              Nu de alta, dar sa nu smintesti pe altii.

          • Era sä uit:

            „He, he” e un räspuns ortho-gresit-total la întrebarea pe care ti-am pus-o în legäturä cu soarta credinciosilor eparhiilor Alexandriei, Antiochiei, Damascului, Constantinopolului, Cezareei Capadociei, Tyr-ului, Sydon-ului, Jerusalumului, Bosniei, Kosovo-ului, Tomis-ului, Ohridei, Varnei, Efess-ului, Milet-ului, Attaliei, Pergamon-ului, Tarsus-ului, Mirei, Coloseului, Sardes-ului, Troas-ului, Salamis-ului, Listrei, Pergeului, Knidos-ului, Edessei, Niceei, Kyrene-ului si Ikonion-ului si ucenicilor cälugärilor dela Sf. Munte Sinai.

            Un „Îîîhhhîîî-hhî-hîîî …” din inimä, asezonat cu ceva ortho-lacrimi de rushine si de cäintzä s-ar potrivi cumva mai bine, nu?

            • „he, he-urile” se refereau la aiurelile cu care ne delectezi, nimic legat de Sf. Ortodoxie.
              Le folosesc ca sa nu uzez de expresii mai putin crestinesti.

            • @traz:

              Aha, deci ‘He-he-urile’ nu se refereau la drama pierderii a 90% dintre cerdinciosii BO în favoarea islamului … E un început bun.

              Atunci CE se referä la aceastä (înspäimântätoare) pierdere? O numesc asa tot „ca sa nu uzez de expresii mai putin crestinesti.”.

  11. Încä ceva: e fascinant cum cetäteanul (cetatenia îmi scapä) cälugär (?) reuseste sä evite sä povesteascä ce serbäm noi defapt în Duminica Orthodoxiei (de aia îl bänuiesc eu pe @treaz, pentru cä nici el habar nu avea pânä mai deunäzi ce).

    Pentru protocol: noi în Duminica Orthodoxiei NU serbäm … anathemele mai vechi sau mai noi. Nicidecum. În schimb noi atuncea särbätorim iesirea bucätii noastre de Bisericä (bizantinä) din neagra erezie a iconoclasmului SI CA ATARE re-facerea Sf. Comuniuni cu bucata de Bisericä Romanä, comuniune care a durat încä 211 ani, împofida unor aspecte dogmatice rämase în suspensie, aspecte (precum Filioque) care însä la momentul 843 NU s-a constituit în impediment în calea re-facerii Sf. Comuniuni.

    Induiosätoare este însä cramponarea obsesivä de (anumite) sinoade, care poate päcäli pe oricine nu stie câte grämezi de sinoade au fost ulterior invalidate (de cätre alte sinoade).

    Induiosätoare este si mentionarea (truncheatä a) celui care a consacrat formula unionistä din Credeul dela Ferrara-Florenţa (din Tatäl prin Fiul), anume a Sf. Grigore Palamas si eludarea problemelor create de inovatia (adoptarea unilateralä de cätre noi a) Dogmei Energiilor Necreate.

    • Iar nu ti-ai facut lectiile! De la un timp esti ca neglijent, o sa-ti afecteze meseria.
      „Credeu”?
      Imi aduci aminte de cand eram mic.
      Vine DeGaulle in vizita si la un meering al oamenilor muncii zice pe romaneste: „Buna ziua romani!”
      Apoi se intoarce si ii zice lui Ceausescu: „Grea e limba asta a voastra!”
      La care Ceausescu ii raspunde: „Mie imi spui!”

      Asa patesti si dumneata, incerci sa te dai orthodox dar neglijezi amanuntele. Nu te lasa, cu timpul o sa-ti fie mai usor.
      Zi-i „Crez”.

      • Chiar ti-se pare ca am neglijat amanuntul cf. caruia „re-facerea Sf. Comuniuni cu bucata de Bisericä Romanä, comuniune care a durat încä 211 ani, împofida unor aspecte dogmatice rämase în suspensie, aspecte (precum Filioque) care însä la momentul 843 NU s-a constituit în impediment în calea re-facerii Sf. Comuniuni”?

        Si ce te astepti dela mine sa fac, vrei sa dezvolt subiectu?

  12. Doresc sa semnalez prin presenta o nouä aparitie editorialä si sä-mi exprim în prelungire un motiv de dublä îngrijorare, fäcând totodatä apel cätre cei vizati întru îndreptarea grabnicä a situatiei.

    Noua carte a lui Andrei Plesu intitulatä „Parabolele lui Iisus.- Adevărul ca poveste“ apärutä la editura Humanitas a fost recent desemnatä „Cartea Anului“.

    Färä sä o fi citi încä (deci, cu atât mai mult!) constat cu uimire absenta totalä a obisnuitei campanii de înjuräturi „nationale“ care însotesc de obicei acest tip de eveniment, precum si lipsa de reactie a Episcopiei de Pireu – detinatoare a titlurilor / centurilor de Campion Mondial la proba de Aruncare cu Anathema si de 2 Metri-Plat pentru cine miscä-n ortho-front.

    Mä gräbesc sä adaug cä argumentul cf. cäruia membrii tabärei „nationale“ (alcätuitä în principal din geto-scitzi, daco-moessi + illiri si din „natzional“-comunisti = national-internationalisti) nu a avut timp sä o citeascä, în timp ce Episcopia de Pireu se aflä în post (si asteaptä Sf. Särbätori pentru a se apuca de treabä) NU e valabil, perpectiva istoricä infirmând CATEGORIC acest gen de retzineri la cei antementionati …

    Întru legitimarea celor spuse amintesc în treacät celebrul caz al „Cadavrului din Debara“, al cärui autor (horribile dictu: HRP) a fost sistematic si ani de-a rândul înjurat de largi categorii ale populatiei (fostului popor) compuse din ca. 99% non-cititori ai pamfletului în cauzä + ca. 1% activisti de PR profesionisti.

    Ei bine, eu ACESTORA din urmä tin sä mä adresez acum, cu rugämintea de a repara situatia (de a drege cärutza) la timp si în bune conditiuni, turma celor 99% urmând oricum sä se ralieze în mod firesc protestului, dându-i necesarul caracter larg-popular.

    Atrag atentia asupra faptului cä autorul (individul) nu se aflä la prima abatere, cartea sa „Despre Îngeri“ fäcând acum mai bine de un deceniu oarece furori teologice: surprinzätoarea cheie de interpretare a „poruncii“ / îndemnului neo-testamentar la iubirea vrasmasului, de pildä, NU PUTEA sä nu genereze protestul vehement al celor care detestä în registru furios tot ce nu-si are sursa în vreun Sf. Pärinte al Bisericii, ori în vreun neo-isihast la modä (al cärui nume se terminä în „-rie“, ori „-isie“ si care poartä un supra-nume care se încheie în „-itul“, ori se recalmä „dela Neamtz“ fiind defapt dela … Novgorod, Novosobirsk ori Volgograd).

    În fine, sper ca din reactia pe care o astept cu neräbdare sä NU lipseascä obisnuitele Mantre „national“-„orthodoxe“ precum „Fundatia Soros“, „ecumenism“, „modialism“, „intelectualii lui Bäsescu“, „alogeni“, „vândut“ si „apostat“, sintagme care, desi NU au NICIO legäturä cu fondul, valoreazä prin ele însele INCOMPARABIL mai mult decât o recenzie serioasä.

    • Ai cumva un plan de indeplinit, realizari pe care sa le raportezi?
      Observ ca incerci sa fii bagat in seama cu orice chip. De fapt eu sunt primul vinovat, o sa incerc sa ma indrept.
      Scarboasa meserie ti-ai ales iar plata nu merita consecintele.
      „De orice cuvant desert iesit din gura voastra veti da socoteala in ziua Judecatii”

      • Bä bucur cä din prima d-tale reactie lipsesc ***obisnuitele Mantre „national“-„orthodoxe“ precum „Fundatia Soros“, „ecumenism“, „modialism“, „intelectualii lui Bäsescu“, „alogeni“, „vândut“ si „apostat“, sintagme care, desi NU au NICIO legäturä cu fondul, valoreazä prin ele însele INCOMPARABIL mai mult decât o recenzie serioasä***.

        • Mantre sau adevaruri dure si care supara foarte atunci cand isi ating destinatia? Acelor specimene li se aplica perfect vorba americana: „If it walks like a duck, it quacks like a duck and it looks like a duck…it’s got to be a duck!”.

          • Da, ai dreptate: cam tot asa i-au fäcut si lui Caragiale vremea lui. Trebuie ca e o chestie de destin national.

            Vorbeam de carte – mantra o stim cu totii de-a rândul si si dela cap la coadä, nu? Ce facem cu ea, o citim, sau däm deja startul la înjuräturi?

          • Nu am vrut defel sä te indispun cumva, stiu cä si asa e destul de nasol cä ästa scrie despre Mântuitorul (si cä atinge sensibil mai multi cititori decât pastoralele comitetul reunit al patriarhiilor Rusiei, Romei, Constantinopolului, Belgradului si Sofiei la un loc).

            Ghinion! Dacä ar fi produs, sä zicem, romane erotice, ne-ar fi simplificat substantial existentza, nu?

            Nu de alta, dar existi riscul acut ca vreun conational (mai slab de înger) sä dea de cartea asta, sä-si aducä aminte cä a fost botezat si, într-un moment de DISPERARE, profitând de neatentia clisäresei, ori nimerind în vreo zi-a-portilor-deschise, sä pätrundä (ne-chemat) în Sf. Bisericä, ori sä se apuce sä confrunte textul cu … Sf. Scripturä, nu?

            Iar datoria noasträ de Crestini Orthodocsi e sä fim vigilenti, nu-i asa, si sä preîntâmpinäm cu orice pretz un astfel de eveniment, nu?

    • ” Noua carte” nu este noua, este o compilatie, o retro emanatie editoriala comisa cu sprijinul fidelului amic, Liiceanu Gabriel.
      In 2009, filozoful fara patalama si fara legitimitate academica, onora publicul Univarsitatii din Iasi cu textul ” parabolelor”.
      Plesu are abilitatea titlurilor ce ” agata ” cititorul, cu precadere cititorul sferto-doct.
      Carticelele din categoria celor la care faceti referire se adreseaza unui public impresionat de notele din subsolul paginilor si mai ales, de gravitatea citatelor in limba germana.
      Cand domnul Plesu afirma faptul ca a conferentiat in chestiunea ingerilor la Wissenschaftskolleg zu Berlin, lectorului i-se tulbura mintile si uita sa se intrebe de ce isi zice ” autorul”, filozof, din moment ce nu a urmat cursurile Facultatii de Filosofie si prin ce minune a fost trimis la studii in Germaniai de vest in 1975, an in care romanii mureau impuscati pe granitele cu Ungaria si Iugoslavia.
      Omul Plesu, nu este capabil sa isi exorcizeze demonul personal, responsabil de ascensiunea-i politico-culturala dar si de alunecarea-i in duplicitate si oportunism, fiind locuit de convingerea ca vulnerabilitatea umana decurge din superioritatea naturii sale complexe ( Despre Ingeri – pag 210).
      Cu alte cuvinte, esenta angelica umana i-a ingaduit jocul de-a filozofia, de-a prietenia, de-a turnatoria, de-a masoneria, de-a diplomatia.
      Nimeni nu contesta abilitatile speculativ-literare ale prietenului editurii Humanitas, multi contesta insa capacitatea acestuia de a crea „opera” durabila si originala la care este evident ca tanjeste.
      Fraza pronuntata in 2009 de Andrei Plesu, la adresa domnului Dan Puric :” O sa mai publice o carte. Prea multe nu o sa mai publice, pentru ca se misca intr-un registru de idei destul de previzibil ” suna astazi ca o ironie demna de un inger malitios, subtil observator al contractelor editoriale semnate, cu mare larghete pecuniara, intre Humanitas si chibitzul de la Paltinis.

      • Aha, deci ai citit-o.

        Da, obiectia cu bursa Herder e o chestie, desi în ceea ce-l priveste pe r. Mircea (Scarlat, cu care am copilärit cândva) NU exista NICIO suspiciune de turnätorie…

        În ceea ce priveste studiile de filosofie, pe alea le-a fäcut în particular (cu Noica C.), nu? Oare asa mânä proastä sä fi avut acela? Nu stiu (încä) pe nimeni (afarä poate de Steinhardt în tinerete si de mine însumi, oarecum) care sä fi pus în discutie aplecarea natzionalä a lui Noica…

        Vorbesti de compilatie: abia astept sä citesc si eu cartea, sä väd ce & cum. Altminteri, am constatat la r. pr. Virgil Gheorghiu ce efect de decantare (disparitia bruscä a tulburelii însotitä de precipitarea reziduurilor pe fundul recipientului) poate avea un singur strop de protestantism marca „Freiburg” turnat într-un baril de orthodoxie.

        • Nobila amicitie. Ma bucur pentru faptul ca ai avut sansa de a cunoaste un intelectual de talia lui Mircea Scarlat.
          Evident ca nu este intelept sa amestecam istoriile.
          Soarta a decis, din pacate pentru critica romana, ca domnul Scarlat sa plece (un pic) si spre exemplu, Eugen Simion, sa ramana.
          Referitor la oaia noastra, intrebarea ce imi pare legitim sa ne-o punem este: Pentru care motiv, tinerii adepti ai trairismului naeionescian si fenomenologiei, au cautat sa se apropie de Noica si nu de Alexandru Dragomir, unul din cei mai straluciti discipoli ai lui Heidegger ?
          Raman la convingerea ca Noica a coagulat interesul tinerilor, inca din ‘ 65 sub o stricta si permanenta supraveghere de care era perfect… constient.
          Constantin Noica a fost eliberat din inchisoare in 1964 si angajat ca cercetator la Centrul de Logica al Universitatii Bucuresti, in 1965.
          Dupa intoarcerea din Germania, filosoful Alexandru Dragomir si-a castigat existenta exercitand doar meserii manuale.
          Este semnificativa observatia aceasta?
          Si mai sare, dialectic, o intrebare. Sa fie oare o intamplare faptul ca Noica il aprecia pe Iliescu si ca Iliescu i-a oferit lui Plesu un post de ministru si lui Liiceanu, o editura?
          In urma cu doua ore, autorul” Usei interzise „afirama pe b1, ca FMIul este colacul de salvare al omenirii si ca romanii nu au capacitatea, din motive de nationalism, sa inteleaga acest lucru…
          Promit sa nu mai cumpar, cat traiesc, carti de la Humanitas.

          Legat de protestantism, suntem obligati (eu, in orice caz) sa stam calare pe principii altfel, cadem in fandaxie. Inaltii nostri ierarhi au trecut toti prin Freiburg, Strasbourg si Geneva. Doar nu o sa credem ca…

        • @clement:

          ah, nu as vorbi de o amicitie (diferenta de vârstä era prea mare) ci mai degrabä de un context de relatii familie.

          Încolo, fac pariu cä dacä nu s-ar fi dus, ar fi avut pe forumul ästa o soartä întru totul similarä celor antepomeniti, sau chiar mai rea.

          Räspunsul meu la ecuatia Noica NU existä. Refuz pânä si formularea problemei, pentru cä NU mi-am opropus defel sä contribui la devastarea Culturii Nationale. De aia si denuntz de câte ori am prilejul introducerea / insinuarea operatorilor nae-ionestieni în ea.

          Da, asa e, Liiceanu e bägat pânä peste cap în euro-ciorbä. Dar ce vinä are editura lui? Scopul declarat al Humanitas-ului (un nume de altminteri respingätor) a fost … restitutia culturalä (ceea ce e fantastic!) întru re-facerea sincronizärii cu Occidentul (ceea ce e grotesc). Eu retin doar prima parte. Uite, la Humanitas (si NU în altä parte) a iesit, de pildä, magistrala ***Legiunea „Arhanghelul Mihail”*** a lui Armin Heinen.

          Sunt zeci sau sute de cärti apärute la H., care în spatiul german NU POT apärea decât la edituri pe care stânga teroristä le declara „de extrema dreaptä”, ale cäror geamuri sunt sparte sistematic si ale cäror ziduri sunt vesnic mâzgälite cu zvastici. Iar pentru asta NU am cum sä NU le fiu recunoscätor.

          Protestantism:în precedenta aveam în vedere spiritul Freiburg-ului anilor ’40-’50 si nicidecum la catastrofa contemporanä.

  13. gasiti pe youtube aceste marturii despre Pr.Arsenie Boca – pt cei ce cauta adevarul :

    Editat.

    • Scuze, dar nu pot publica adresa. Am fost personal la mormântul Părintelui Arsenie Boca și știu ce am trăit acolo. Iarna la -15 grade, mi-a fost cald, deși stătusem preț de o oră la mormântul lui. Când le-am relatat altora prezenți, mi-au confirmat acelaș lucru. În mod normal, trebuia să fim bocnă.

Răspunde!