Un telefon cu totul și cu totul special:


Obsesia Romanilor cu telefoanele „smart” e evidenta si de-a dreptul distractiva. Mai deunezi stateam la masa cu niste Americani din generatia si de meseria mea. Conversatia a fost una naturala: unul se plangea ca in Budapesta cazat fiind la un hotel de 5 stele, facuse gresala sa comande o cafea – omul era revoltat de pretul platit pentru aceasta, $24, chiar daca compania acoperea cheltuiala. In timpul discutiei, a fost apelat. Si-a scos telefonul „smart”, l-a verificat si nu a preluat apelul, in semn de respect fata de comesenii lui. Unealta era una veche si zgariata, dar care pentru ca functiona, nu gasise pricina sa o inlocuiasca. Practic toti Romanii din restaurant, aveau telefoane cu mult mai scumpe si mai „smechere” decat cel care nu isi daduse prosteste salariul pe o luna, pentru asa ceva.

Nici urma de fite in cineva care mai apoi ne povestea cum isi spalase camasa si blugii cu „body lotion-ul” din dotarea hotelului de lux, in chiuveta din baie. O colega, adauga si ea ca nu pricepe cum oameni cu salarii atat de mici raportate la costurile vietii, se imbraca parca din casele de moda si se mandresc cu preturile bunurilor cumparate? Ma gandeam eu „nu stii tu doamna, cata foame se indura pentru astea.” Noi ne falim in telefoane, ne spargem in figuri pe terase de fite, si ne laudam daca am consumat ceva cu mult mai scump decat bunul simt si portofelul ar trebui sa ne permita, apoi ne miram ca in loc de a propasi cu adevarat, ne-am transformat in idiotii perfecti, consumatori indatorati pe viata, pentru niste lucruri de care nu avem cu adevarat nevoie. Apropos snobilor, in State i-phonul vine gratis cu un abonament de $15/luna.

Altii insa folosesc telefoane special proiectate, din motive strict religioase in zilele de Sambata (sabatul evreilor). Dupa cum se stie, evreul religios nu are voie sa foloseasca electricitate, deci sa aprinda/stinga luminile in sinagoga Sambata, acest „job” fiind rezervat unui „goyim” (caine sau ne-evreu), angajat special in acest scop si numit „shabbatz goyim”. Restrictia impotriva folosirii electricitatii se aplica insa ati ghicit si la telefoane.

Astfel, institutul Zomet, specializat in adaptarea echipamentelor medicale si de comunicare in scopul folosirii lor „cusher”, a proiectat „telefonul de sabat” care ii permite prim-ministrului israelian Benjamin Netanyahu, sa lucreze Sambata, consultandu-se cu membrii administratiei sale, intre care seful Consiliului National de Securitate, Yaakov Amidror, Sef de birou, Natan Eshel, Manager de birou, Gil Shefer, consilier politic, Ron Dermer precum si Directorul General al biroului primului ministru, Eyal Gab . Deasemenea membrii religiosi ai agentiilor Mossad si Shin-Bet, folosesc acest telefon special care costa 1,119 shekeli.

 

TK645512-()_hh

Cum functioneaza masinaria? Un mecanism special scaneaza telefonul in mod regulat, detectand activitatea. Astfel, atunci cand vorbitorul apasa pe butoane, ridica receptorul sau il asaza in furca, acesta nu va activa telefonul in mod direct, actiunile fiind executate numai atunci cand scanarea detecteaza activitate, anuland aspectul folosirii curentului electric direct de catre utilizator. Va amintiti de interdictia folosirii curentului electric de sabat, nu-i asa?

Cusher-telefonul e instalat pe o linie telefonica obisnuita si poate fi transformat intr-un telefon obisnuit cu o apasare de buton.

„Daca utilizatorul isi da seama ca apelul nu este justificat sau urgent, noi le recomandam sa ceara apelantului sa amane convorbirea pana dupa sabat (dar cum, fara a raspunde? – nb), spune rabinul Yisrael Rosen, seful institutului Zomet. Dar daca cumva receptorul a fost ridicat din furca, tot nu e o problema, caci vorbitul intr-un aparat deschis, nu constituie o desecrare a sabatului”.”

Mai sa fiu…la noi se spune neaos „si cu aia’ in dos si cu sufletul in rai”!  Evident, dumnezeul lor propriu, e un amestec de rabin-comerciant uns cu toate alifiile cu care poti sa te tocmesti, asa in stil tipic, taman ca in banc:

Mergand  Itic pe cale de sabat,  gaseste o galeata goala si se gandeste „ce-ar fi sa o pun de-o parte, langa usa grajdului sa nu se impiedice un alt evreu bun de ea?” Gasind-o Strul acolo, isi spune „oy vei, dar nu sta bine aceasta galeata aici, unde poate sa o rugineasca apa ploii, ce-ar fi sa o mut inauntru?” – si-o plaseaza sub ugerul vacii, inmultind sirul faptelor bineplacute lui Yahwe. Intrand din intamplare Shloim in grajd, vede galeata si isi spune „dar care e pacatul daca las laptele sa curga la vale in aceasta?” si mulge vaca, dupa care pleaca. Afland Rifka fireste tot dintr-o intamplare, galeata plina cu lapte, duce la sinagoga vestea, unde la aflarea minunii, intreaga congregatie se bucura foarte de bunatatea lui dumnezeu.

Trecand de la banc, la lucrurile serioase, acelas utilizator al „cusher-telefonului” aflat fiind la „forumul economic mondial” din Davos, a ales sa respecte sabatul, intorcandu-se pe jos alaturi de diafana sa nevasta, dupa o zi de dezbateri menite sa imbunatateasca soarta lumii. Nu stiu despre voi, dar eu sincer ma bucur ca astfel de persoane profund religioase sunt ingrijorate de binele nostru al tututor. Nu pot decat sa sper din suflet ca si guvernantii Romaniei se fie astfel de oameni cu frica de Dumnezeu. Judecand dupa aparente, inceputul e unul bun:

 

Netanyahu-Ponta

surse:  http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4091811,00.html

http://www.breakingisraelnews.com/10177/netanyahu-keeps-sabbath-holy-davos/

http://saccsiv.wordpress.com/2014/04/09/stirile-zilei-09-04-2014-familia-ponta-la-familia-netanyahu-minimalizezi-holocaustul-puscarie-simboluri-legionare-puscarie-70-de-ani-de-la-bombardarea-bucurestiului-de-catre-americani-punge/

Anunțuri

10 Răspunsuri

  1. asta poza, chiar in ziua de Florii?

  2. Diafana este alintata in patria stramosilor sai si ai altora,Gaura Neagra, din motive de rapacitate informationala. Rapacitatea este considerarta o calitate in casa lui Juda , asa ca este de bine.
    JSS zise chestia cu Gaura.

  3. De parcă românii ar fi diferiți cu încercuirile de biserici în genunchi și alte obiceiuri duse la extrem, dar care cum ajung acasă pornesc TV-ul tot pe Capatos și pe alte emisiuni de mare cultură. Explică-mi, care e diferența între evreii în genul și un ortodox de la noi care face cincizeci de cruci pe zi, șaișpe mătănii la biserică si opt rugăciuni dar care înjură mai ceva ca în Moromeții, nu ar da o coajă de pâine la vreun amărât și bălește la fripturile și micii pe care o să îi savureze de 1 mai la grătar, la pădure, pe manele, unde o să lase în urmă gunoaiele și dezastrul?

    • Te exprimi in clisee preluate de prin media anti-Romaneasca. Iti garantez ca cineva care inconjoara biserica manastirii in coate si genunchi, isi face metanii si rugaciunile, mai tine si post, nu se angajeaza in comportamentele enumerate de tine. Doar un politician poate fi vazut pe la hramuri de ochii lumii.

    • mă îndoiesc sincer că unul care face sportul de performanță pe care îl descrii în cuvinte atît de savuroase mai are chef de mici și tembelizor … dă exemple concrete altfel te bagi singur la categoria papagali care repetă fără să gîndească ce spune gura lumii

  4. Fac abstractie de articol si de poza sinistra (pentru mine !).
    Pentru Eufrosin si pentru toti cei dragi ai sai:
    Va doresc sa aveti parte in acest an (si nu numai !) de un Paste binecuvantat cu tot ce este mai bun si mai frumos si mai folositor fiecaruia, cu belsug in inimi, sanatate in trup, Iubire in suflet si Lumina in spirit !
    HRISTOS A INVIAT !

Răspunde!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: