Malaysia Airlines MH-370 – un zbor neterminat: cum pleci de acasa, fara rugaciune?


   Putine, contradictorii si confuze sunt informatiile despre disparitia aeronavei Boeing-777 apartinand liniei aeriene Malaysia Airlines, care a disparut de pe sistemul de monitorizare ADS-B, la aproximativ 1 hr. dupa decolarea sa la ora 12:40 am, 8 Martie, de pe aeroportul din Kuala Lumpur , Malaysia, cu destinatia oficiala Beijing, China, in conditii de vreme bune, sub un cer fara luna.

Pentru inceput, sa intelegem cu functioneaza sistemul ADS-B de raportare a parametrilor de zbor, analizand imaginea de mai jos:

adsb

Deci:

  1. Aeronava isi afla locatia de la un satelit GPS.
  2. Transponderul ADS-B aflat la bordul aeronavei, transmite semnalul continand locatia precum si multe alte date (viteza, altitudine etc) atat catre sateliti dedicati, cat si catre retele VHF-UFH aflate pe pamant.
  3. Semnalul ADS-B este receptionat si poate fi urmarit online prin intermediul  Flightradar24

Astfel, pana si amatorii care urmareau pe net ce se petrece in zbor, au observat faptul ca la putin peste 1 hr. de la decolare, aeronava a inceput sa efectueze o serie de manevre ciudate stanga-dreapta-stanga, cuplate cu schimbari drastice ale altitudinii la paliere inferioare, parca menite sa scoata zborul din raza de acoperire a radarelor civile.

Un radar militar malaysian ar fi urmarit insa zborul pentru inca cateva ore, peste insula Pulau Perak si golful Malacca, lucru afirmat de catre seful aviatiei militare al tarii, Gen. Rodzali Daud, insa retras doua zile mai tarziu. Oare de ce ?

Pulau Perak island

Observati devierea traiectoriei intre pozitia din care MH -370 a incetat sa mai comunice si stramtoarea Malacca, unde in mod normal aeronava cu destinatia Beijing, nu ar fi avut ce sa caute.

Si mai uimitor este faptul ca in era in care agenturile cu adevarat importante monitorizeaza cu mare atentie stramtoarea Malacca prin care se desfasoara traficul naval de amploare al Asiei, nu ar fi observat nimic. Directorul CIA, John Brennan, a mers pana la a afirma in public ca nu are cunostinta despre acest zbor. Cei care ar trebui sa stie totul despre lucruri atat de importante, fie mint, fie nu isi merita salariile.

Potrivit site-ului Newscientist, Agentia Nationala de Recunoastere a SUA (NRO), opereaza o retea de sateliti care acopera intregul glob si care ar fi trebuit sa detecteze avionul lipsa prin mijloace sofisticate, neaflate la dispozitia operatorilor de sateliti civili (radare milimetrice, infrarosii etc.). Ciudata lipsa de informatii concrete, cand atatia ochi sunt atintiti asupra regiunii…

Pe langa asta, mai este si sistemul „Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS)”, pe care Rolls-Royce, fabricantul motoarelor Trent 800 care echipeaza acea aeronava, il foloseste pentru monitorizarea performantei motoarelor si a altor alti parametri de zbor.  Acesta ar fi confirmat zborul avionului, pana la deconectarea voita sau accidentala a sistemului de raportare, deopotriva cu ADS-B. Datele concrete deocamdata, sunt tinute in secret.

O informatie diametral opusa, parvine insa din partea unui lucrator petrolier neo-zeelandez, Mike McKay, aflat pe platforma de extractie petroliera „Songa Mercur”, in largul coastei vietnameze, in directia opusa celei in care radarul militar malaysian ar fi detectat aeronava lipsa:

Google_Earth_20140312_130109_20140312_130124

Mike McKay sustine ca ar fi observat aeronava arzand in aer pentru 10-15 secunde, la 50-70 km distanta de platforma petroliera pe care se afla, intr-o pozitie statica care indica fie ca avionul se apropia, sau se indeparta in linie dreapta;  Scrisoarea a fost confirmata de catre angajatorul sau si a fost trimisa atat autoritatilor malaysiene, cat si celor vietnameze, fara raspuns deocamdata.

Michael-McKay-Malaysia-letter

Fara a imi permite sa trag concluzii definitive asupra soartei pasagerilor zborului cu pricina, un lucru e clar:

In  ziua in care manipularea si minciuna pe fata conteaza mai mult decat faptele, e de-a dreptul pacat sa pleci de acasa la drum scurt sau lung, fara a te ruga sfintilor Lui Dumnezeu si Maicii Sale preacurate, ca sa te aduca cu bine inapoi. In fond 239 de suflete au disparut fara urma, in ciuda faptului ca rudele lor raporteaza ca telefoanele lor mobile sunt apelate cu succes. Majoritatea erau chinezi, niste malaysieni si cativa occidentali asortati. Cati dintre acestia credeti ca stiau cui sa se roage pentru intoarcerea lor cu bine acasa? Lui Zen-Budda, Tao, Mahommed – la ce sa mai spere bietii vestici atei ?

Va folositi de mostenirea voastra milenara, sau va lasati la voia intamplarii?

Maica-Domnului-si-Romania

imagine: prieteniisfantuluiefrem.ro

Anunțuri

12 răspunsuri

  1. Eu am prins din zbor o informatie ca la bordul aeronavei erau vreo 20 de malayezieni specialisti in superconductori si care aveau contract cu guvernul chinez in domeniul militar.

  2. In competenta cu o mare firma Amerloca. Curios ca unele mobile ale pasageriilor au avut ton mult dupa disparitia avionului.Ton la care un raspundea nimeni.

    • Asa-i, s-a scris despre asta. Te pune pe ganduri, nu-i asa? Evident, nu sunt putini cei care stiu unde se afla avionul si ce s-a intamplat cu pasagerii. Imi e si groaza sa ma gandesc la ei.

  3. Informatia lui McKay pare aruncata la deruta(de unde stie ca era chiar avionul cu pricina?). Daca ardea in aer, mult nu mai putea zbura si ar fi trebuit sa gaseasca resturi la suprafata apei. Plus ca n-ar mai fi sunat telefoanele. Mi se pare foarte grav nivelul tupeului la care au ajuns iluminatii zilei. Nu stim ce interese au pt acest zbor dar sa-l faci disparut si sa spui nonsalant ca nu stii nimic nu-mi pare de bun augur. Nici NORAD-ul nu stie nimic?! Cum poti sa recunosti oficial ca suna telefoanele si sa nu le interceptezi?

    • Evident, cineva, de fapt o multime de nemernici stiu, dar tac. Ce mai conteaza viata umana in fata intereselor de grup ?

  4. Eu sper sa o recupereze vie si nevatamata pe marea maestra (din toate timpurile !) in caligrafie, a Chinei.
    Va amintiti cazul Vesna Vulovik?
    Vesna a cazut de la bordul unui DC-9 (cursa Copenhaga -Zagreb) , respectiv de la 10160 m, in curtea unui ceh, supravietuind bine merci.

  5. O voce plina de ironie imi sopteste ca ar trebui sa nu va impartasesc ultima supozitie privitoare la enigmatica disparitie, dar eu va pun si pe domniile voastre la curent, pe motiv ca daca zice” Le Figaro „de ce sa nu zica si Le Eufrosin”?
    Avionul” s-a sinucis”, urmare a impulsului devastator si subit al pilotului atins de sindromul „Amok”.
    http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2014/03/19/01016-20140319ARTFIG00053-boeing-disparu-et-si-les-pilotes-avaient-succombe-au-syndrome-de-l-amok.php
    „Amok” este numele unei tulburari psihice constatate doar la subiecti asiatici…Este vorba deci despre o patologie etnica!
    Parintele Etnopsihiatriei este antropologul Georges Devereux, adica Gyorgy Dobo.
    Gyorgy Dobo s-a nascut la Lugoj din parinti evrei. Tatal acestuia, Eugen, a fost presedintele comunitatii evreiesti reformate, iar mama, Margareta, a fost doar mama, dar distinsa si influenta persoana, dupa cum zice la Wiki.
    Eu gasesc ca etnopsihiatria este o stiinta cu conotatii rasiale, dar se pare ca americanii, francezii, israelienii si chiar romanii, nu sunt de aceasi parere.
    Presupun ca nu mira pe nimeni faptul ca cercetarile savantului sunt continuate si in zilele noastre mai peste tot in lume si combinate cu cercetarile genetice, contribuie la detectarea si catalogarea maladiilor etnice.
    Academicianul Balaceanu Stolnici poate confirma acest lucru.
    O victoria a cercetarii aplicate in acest domeniu o reprezinta eradicarea maldiei Tay-Sacs ( dupa numele medicilor Bernard Sacs si Warren Tay) in Israel, maladie numita si idiotie amauretica familiala. Eradicarea a fost posibila prin impunerea depistarii genetice prenuptiale.
    Ma ingrijoreaza oarecum povestea asta cu amokul, pentru ca acest termen exista si in vocabularul romanilor.
    Este posibil oare ca politicienii nostri sa fie atinsi si ei de acest misterios si imprevizibil sindrom? In fond, daca ne uitam mai atent la Basescu si Ponta, parca-parca au o fizionomie asiatica..

  6. Zborul MH370: pasagerul Philip Wood, postează imagini cu telefonul său mobil de la baza Diego Garcia pe 18 martie?!?

    http://tinyurl.com/osjezrq

Răspunde!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: