Ministrul marionetă și „educația” digitală, super evaluată, a copiilor noștri


Aflată sub o guvernare a cărei deviză pare să fie „nici un dobitoc de ministru, fără o nouă schimbare”, o Românie atacată pe toate planurile, nu este scutită nici de sacrificarea celei mai de preț avuții a ei, copiii. Cu instrucțiuni parcă preluate direct din „Brave new world”, Ministrul Educației, Remus Pricopie, acționează metodic înspre distrugerea tinerelor vlăstare impunând evaluări peste evaluări și ce-i mai grav, „digitalizarea” sălilor de clasă.

Într-o lume condusă de către pseudo-elite, viitorii adulți trebuie să aibă creierul șuntat de mici, lucru îndeplinit cu brio de gadgeturile electronice fără de care micuții nu vor putea trăi curând, dacă lui Pricopie i se permite să-și ducă planul la îndeplinire.

copil_absorbit_joc

Deja încep să se vadă influențele clar nefaste ale tehnologiei lăsată necontrolat în mâinile copiilor. Aflat în Biserică, am asistat la o fază care m-a uluit:

O coadă de părinți cu copii mici pregătiți pentru Sfântă Împărtășanie, un tânâr tată cu o fetiță de 2 ani în brațe. La un moment dat, fetița face urât de tot – tâticul încercase să îi ia din mânuțe, „smartphone-ul”. Pentru a evita un scandal, i-l pune împăciuitor la loc, dar când ajunge în fața preotului pentru Împărtășanie, fetița se zbate din dreapta în stânga, pentru a evita distragerea atenției ei, de către omul care încerca să îi dea Sfintele Taine. Tânărul tătic și-a luat odrasla concentrată pe mobil și a ieșit din Biserică cu ea, precum intrase.

ipad-apps-read-1

Ăsta este exact genul de oameni pe care „elitele” încearcă să-l producă pe bandă rulantă: superficiali, inculți, cu atenția pe lucruri dăunătoare sau triviale, incapabili să citească o carte, sau să raționeze.

O clasă de sclavi desăvârșiți, care nici măcar nu vor putea să chestioneze acțiunile guvernanților sau cele ale manipulatorilor din umbră.

abc_gma_worley_110518_wg

Potrivit lui Pricopie, peste cinci-zece ani, sălile de clasă vor fi digitalizate, lucrul acesta fiind necesar întrucât copiii sunt, în permanenţă, în contact cu lumea digitală.

„Lumea digitală este lumea lor, ei sunt în permanenţă în legătură cu lumea digitală. Este clar că, peste cinci sau zece ani, sala de clasă va arăta cu totul şi cu totul altfel decât arată astăzi. Sala de clasa va trebui să fi o sală de clasă digitală.

În acelaşi context, Remus Pricopie a arătat că sistemul educaţional românesc trebuie să aibă viziune pentru viitor. „Cred că sistemul educaţional românesc trebuie să privească spre viitor. Tehnologia, telefoanele inteligente, tabletele, calculatoarele fac parte din viaţa noastră şi a copiilor noştri. Forma de exprimare a informaţiei este din ce în ce mai importantă pentru noi, adulţii, şi cu atât mai importantă pentru copiii noştri. Mediul digital permite interactivitatea şi dinamismul pe care îl aşteaptă tinerii şi consider acest proiect un început promiţător”, a explicat demnitarul.

Primul manual digital realizat în România şi aprobat de Ministerul Educaţiei, „Lecţia verde – Creează-ţi mediul!”, se adresează elevilor din clasele III-VII şi a fost lansat miercuri de minister şi Holcim România.

De-a dreptul periculos idiotul…haideți să aflăm și reacțiile Românilor vis-a-vis de acțiunile sale. Chiar mai bine ar fi dacă nu s-ar rezuma la vorbe, ci s-ar uni în acțiune pentru a-și salva copiii!

Ce inseamna manuale digitale, citesc manualele pe monitor? Munca la computer produce boli profesionale. Nu ar fi totusi recomandat ca elevii sa citeasca carti pe suport de hartie?.
Am doua argumente. Te misti mai repede intre paginiile unei carti, unui document pe suport de hartie, chiar mai repede decat in .pdf. Ceea ce este esential cand inveti. Eu nu pot invata citind documente pe computer, ci le printez pe toate. Si apoi le marchez cu markerul. Se lipeste informatia mai temeinic de mine.
Apoi, ochelarii. E adevarat ca poti face zoom pe computer ptr vizualizare, dar totusi, tiparind niste carti cu fonturi potrivite, cred ca elevii sunt mai castigati decat citind manualele pe computer. De fapt e o smecherie aici. Cred ca manualele isi vor schimba calitatea (in rau-nb), adica vor deveni interactive, gen aplicatii, jocuri, etc.
O sa vedem , eu sunt sceptic cu initiativa asta. personal nu mi-as lasa copilul sa citeasca lectiile pe calculator, nu e bine… are timp daca vrea sa stea pe scaun, sa isi strice si ochii atunci cand va fi la locul de munca. Nu e cazul sa incepem din scoala cu asta.

I-a intrebat cineva pe psihologi, oftamolgi? Ce consecinte are aceasta asupra sanatatii copilului. Cine impune asta? E o alternativa, o optiune sau e obligatoriu?

Inca un exemplu de „forma fara fond”: in mediul rural, scolile mor in picioare, profesorii sunt batrani sau foarte tineri, cu studii la fabrici de diplome. cum sa implementezi acolo „manuale digitale”. (au ei metode, nu asta e problema – nb)
doi: orice om cu experienta si nu hipsteri sau fufitze de multinationala poate confirma: lectura pe ecran de calculator DISTRUGE caracterul, modul de a memora etc.
Nu ne putem impotrivi modernitatii, dar haideti sa nu o fortam mai mult decat este nevoie. Toate la vremea lor, si asa copii nostri sunt deja batrani la 14 ani.

Ca de obicei, miniştrii evită problemele grele şi se leagă de fleacuri.
D-le ministru, problemele şcolii româneşti sunt:
– creşterea violenţei în şcoli;
– înflorirea prostituţiei şcolare;
– consumul de droguri, etc, etc.
Acestea sunt problemele pe care trebuie să le rezolvaţi !
Nu introducerea manualelor digitale este o prioritate, ci înfiinţarea de şcoli de corecţie, de şcoli speciale.
Altfel veţi face ca şi d-na Andronescu, care a primit în vara trecută o singură misiune de la primul-ministru, introducerea bacului profesional, şi nici pe aceea nu a fost în stare să o rezolve.

O aiureala totala! S-a preluat metoda din fabrici si se aplica la copii? Inca un exercitiu de putere a adultului asupra copilului!
Bagati stres cat cuprinde in copii si in familiile acestora, don’ ministru, ca sa justificati rolul birocratiei ministeriale…
Dumneavoastra nu vedeti cum protesteaza elevii la acest sistem scolar, chiul, violenta, noninteres? Se vede ca nu ati citit nimic din Foucault!
Si cum de ati ajuns la aceste masuri, le-ati discutat cu elevii sau cu parintii lor?
Faceti manuale atractive, mariti gradul de atractivitate a scolii in comparatie cu netul si cu vizualul, simplificati birocratia, scolarizati profesorii, schimbati programele analitice, orientati scoala catre viata.. lasati masinaria disciplinara si teroarea dosarului care contine evaluari..

Toti au ajuns sefi si sefuleti ca in comunism. Un pic de bla, bla, la partid, si gata promovat manager, director, mare sef, bine platit, si …hop..habar nu are ce trebuie sa faca.
Asta e filozofia elitelor comuniste care si-au trimis copii la scoala ca sa fie conducatori, si apoi sa faca experimente pe multimi.

Unde e principiul sanatos, cum zicea maica-mea

„Copile, inavata o meserie, si daca te duce capul apoi faci si scoala. In viata totul se poate pierde, casa, averea, dar ceea ce stii nu iti poate lua nimeni, doar Dumnezeu”

Unde e? Toti astia prin ministere, invart hartii si strategii crezand ca noi nu stim ca „hartia suporta orice”. Pentru asta nu merita sa primeasca bani.
Fac proiecte fara sa aiba obiective masurabile. Cu asta ar trebui sa inceapa. Unde vreau sa ajung si sum masor.

Eu sunt un optimist, dar suntem terminati.
Nu vad nici o solutie sa schimbam acesti oameni. Daca nu intervenim brutal, o sa sacrifice vreo 3 generatii pana se va schimba ceva in bine.

Primiti ce ati votat, bataie de joc si experimente pe banii nostri !!

Nu putem crea specialişti prin învăţămânul de masă, fără concurs de intrare, dar şi mai grav fără cadre abilitate pentru trimiterea absolvenţilor de clasa a opta, acolo unde au un adevărat har Dumnezeiesc!

Aşa vor dispărea toate posturile ocupate de odraslele securisto-comuniştilor aflaţi de peste şase decenii în profesii cheie, iar prin oportunitate aceştia blochează ,,omul potrivit, la locul potrivit” . Oare mai apucăm asta?

In speranta (inca mai am speranta… grav) ca cineva responsabil va citi ceea ce scriu:
1. Atata timp cat un profesor debutant ia 700 lei si unul cu toate gradele si vechime maxima 1500 scoala nu va putea constitui singurul job sau singura sursa de venit. Se va recurge la al doilea job, la meditatii, etc. profesorii or fi numiti apostoli dar au si ei familii pe care trebuie sa le intretina!
2. Familiile trebuie sa se implice serios in pregatirea copiilor lor! In educatie si in cei 7 ani de acasa de asemenea!
3. Curricula de invatamant trebuie revizuita complet!
4. Nu toti elevii trebuie obligati sa faca liceul! Scolile profesionale care te invata o meserie cautata si platita pot fi foarte bune ca solutie pentru dezvoltarea economiei!
5.In invatamant trebuie aplicata depolitizarea! Este un domeniu de care depinde viitorul unei natiuni, ca si sanatatea! Aici interesul national primeaza, inaintea oricarei doctrine politice!

Credeam ca romanul lui ray Bradbury , „Fahrenheit 461” e un SF… se pare ca incepem sa „producem” o lume in care cartile nu mai au ce cauta mai repede decat ne-am fi inchipuit.

kids_gadgets

Sa se impuna evaluari trimestriale la parlamentari si la ministrii! Nu au facut nimic in perioada asta, la sapat santuri, sa nu mai vina cu schimbari de programa, si cu noi examene la bietii copii, daca-s mai mici tragem in ei?

Fa simulari si la gradinita, Unde gasesc astia niste cretini precum acest ministru? Fa schimbari reale, anuleaza materii stupide, redu programele scolare care sunt supraincarcate, fa in asa fel incat copiii sa vina la scoala cu o cat de mica placere. Nu o sa scapam niciodata de idioti precum acest ministru care face schimbari fara sa modifice ceva.

sursa Gandul

Anunțuri

14 răspunsuri

  1. „Mediul digital permite interactivitatea”?????? Dumnezeule, pe-asta l-a facut taica-sau in timp ce statea pe facebook, iar parintii lui s-au gasit dupa o cautare pe google? De unde-i scot astia pe toti retardatii, fratilor?…
    Cautand pe site-ul Ministerului Educatiei ceva in legatura cu programa despre care unii parinti sustin ca este incarcata (marturisesc aici ca nu as prea fi de acord – procesul de gandire corecta presupune un fond de informatie suficient de consistent, asa incat o concluzie bine fondata nu se poate lua decat de catre cei bine informati), am gasit un document privind programa de Istorie…orala de liceu. Pentru ca nu mi-era foarte clar ce inseamna atributul de „orala”, am decis sa o consult putin. Si iata ce am gasit:
    ” Istoria orala este o disciplina noua in peisajul academic romanesc, avand ca obiectiv elaborarea, identificarea, colectarea, catalogarea si interpretarea surselor orale. in vederea recuperarii unei parti a memoriei recente a societatii romanesti, exclusa din marturiile scrise….etc”. Ma opresc aici cu citatul, pentru ca insasi definitia acestei „discipline” contine mai multe erori si falsuri decat numarul cuvintelor frazei.
    In primul rand, de unde pana unde aceasta disciplina este „in peisajul academic romanesc”? Ce mari dascali ai domeniului ori istorici au agreat aceasta grava insulta la adresa stiintei Istoriei? Sa nu-mi ziceti de Zoe Petre, ca dumneaei este deja descalificata de propriile declaratii pe anumite teme istorice…si isterice. Cat de normal este sa introducem in constiinta copiilor informatii istorice de o obiectivitate cel putin indoielnica, stiut fiind ca fiecare interpreteaza in felul sau evenimentele la care este partas? Cat de firesc este sa lasi usa larg deschisa spre constiinta unor copii, unor informatii despre evenimente recente luate de la unul sau altul dintre martori ori chiar de la persoane ce nu au participat la evenimente? Cui foloseste aceasta aruncare in derizoriu a informatiei istorice?
    Secundo: Cum ne-ar putea explica autorul ori semnatarii documentului respectiv ce inseamna „elaborarea[…]surselor orale”. Dupa mintea mea umila, aceste surse exista, nu trebuie sa le „elaboreze” nimeni. Ca sa nu gresim, iata si definitia din DEX a verbului a elabora:
    ELABORÁ, elaborez, vb. I. Tranz. 1. A realiza, a da o formă definitivă unei idei, unei doctrine, unui text de lege etc.; a alcătui1, a întocmi; p. ext. a redacta. 2. A efectua operațiile necesare pentru extragerea de metale din minereuri sau pentru obținerea unor aliaje în stare topită în vederea turnării lor. – Din fr. élaborer, lat. elaborare.
    Daca nici ME nu mai stie sa foloseasca limba romana, la ce sa ne mai asteptam?…
    Terzo: Sunt tare curios ce surse istorice sunt excluse din marturiile scrise, intr-o epoca in care exista presa scrisa, audiovizuala, bloguri, internet, iar pentru a face orice actiune banala ti se cer o caruta sa documente, de la copie dupa buletin pana la factura de gaze.

  2. Pricopie asta imi aduce aminte de Pricoke…

    Este un lobby foarte puternic mai ales la noi in tara pentru impingerea vanzarilor de IT pana in panzele albe, facut dinspre producatori, importatori via guvern, asa a luat fiinta Euro200 (programul cu compul la 200 de eur), mai apoi tabletizarea, referatele electronice etc…. dupa mine situatia e scapata de sub control si numai Dumnezeu mai poate sa faca ordine numai sa aiba pentru cine….

  3. Un film, de fapt un documentar, despre cum se procedeaza la indobitocirea oamenilor:
    http://dotsub.com/view/330d6fa0-5349-466b-85e1-a2c949f0393a

    As recomanda tuturot studierea materialelor D-lui. Virgiliu Gheorghe, privind efectele infioratoare ale noilor metode de indobitocire si introducere in vrajitorie:
    http://dotsub.com/view/330d6fa0-5349-466b-85e1-a2c949f0393a

    Cei cararora nu le pasa si ranjesc superiori, „sistemul” le va indobitoci iremediabil copiii, sotii/sotiile, nepotii si pe ei insisi.

  4. off topic: Referitor la cipuri, urmariti aici de la min 14.30: http://fastupload.rol.ro/video/cad3ccfac3036075667f7c4f2fda1610.html

  5. Tutoror celor ce poposesc pe aici, fie ca pentru a contribui la schimbul de idei, fie si numai pentru a se informa, le urez Sarbatori Fericite! Doamne-ajuta!

  6. O explicatie stiintifica a efectelor vizualului asupra creierului – de ce copiii nostril evita cititul:
    http://www.wnrf.org/cms/moshe_brain3.shtml
    Hristos a Inviat!

    You are likely a part of the Net Generation. You have been born in a digitized world and now use the Internet unceasingly.

    All words, all printed text, are hooked into sentences, paragraphs and books. This is hooked into the left-side of your brain. The wet wear of your brain, whether the left-hemisphere or right-hemisphere is switched through the corpus collusom.
    Through the agency of using computers on a daily basis, your brain is being rewired. The neural channels are being reordered as never before. I grew up learning from books, texts. I only play with computers, but it is all the same words. That analogue patterning perceives the word in pieces and then you put it together.
    This activity in civilization was mostly associated with males. Since the introduction of linear reading and written language, it become male dominated and patriarchal.
    Conversely, what is happening now through the extensive use of internet technology, you are now dealing with images, not just parts of a image. It draws from the right hemisphere. You learn to manipulate space, outer space, inner space, geographic space and archtectonic space. And how you deal with music.
    The right hemisphere learning deals with wholes, in terms of thinking, seeing. This deals with nuturance. This is providing a female, yin, learning activity. All men and all women have these components of learning. But schools emphasize mostly reading, writing and arithmatic.
    All other intelligences are not emphasized, whether the arts, music, or emotional capacities. But there is a major revolution going on now through an Iconic Revolution.
    Since the development of film, television, computer graphics, virtual reality or now who know what, more and more information is being encoded in images. You are going to have more and more right brain energy interpreting that.
    When you read any text, you use light view it. There is ambiant light that bounces onto a page, and then into your eye. You are then able to decode the text into meanings. That is the use of reflected light. There is a theory that this light allows the left-hemisphere of the brain to operate.
    There is another way to deal with light, when you watch a television or interactive computer screen. You are not dealing with reflective light, but emitted light. Your neuro-physiology of perception, the way our anatomy interprets it is by the right-brain hemisphere. You deal with that through alpha and theta brain waves.
    This gives you a different perception, a different experience. To use the jargon of Marshall McLuhan, the medium is the message. It not only the context of what you are seeing, but what you are seeing.
    Our goal as religious futurists is to understand this and use this for the best advantage of building the spiritual civilizations of tomorrow.
    References:
    McLuhan, M., & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. New York : Random House.

    Logan, R. K. (1986). The alphabet effect: The impact of the phonetic alphabet on the development of western civilization. New York : Morrow.

    Shlain, L. (1998). The alphabet versus the goddess: The conflict between word and image. New York : Viking.

  7. Daca ne referim la „tehnologiile moderne” ne putem duce cu gandul si la duhovniceasca cugetare:” multe sunt ingaduite dar putine sunt cu folos”.
    Cu putin timp in urma, un medic neurolog isi exprima ingrijorarea in legatura cu frecventa cazurilor de scleroza in placi la tineri, fenomen ce il punea pe seama agresiunilor elecromagnetice la care este supus organismul in transformare al copiilor si tinerilor, prin utilizarea calculatorului si a telefonului portabil.
    In mediul medical privat din anumite tari ( Israel), in perioada de sarcina, viitoarelor mame le este recomandat sa NU foloseasca telefonul mobil si sa evite orice sursa de radiatii acasa, in automobil sau la birou.
    Este de remarcat faptul ca in zonele” sarace ” ale lumii, in care internetul si telefonul mobil „nu au fost inventate”, bolile psihice degenerative si patologiile de origine cromozomiala, sunt aproape inexistente.
    Tot in Israel, este interzisa prin lege utilizarea telefoanelor cu ecran pana la varsta de 15 ani, iar in scoli, copiilor le este ingaduit sa aiba in memoria telefonului doar doua numere, al familiei si al serviciului de urgenta.
    Referitor la „comunicarea” prin aceste mijloace, recunosc faptul ca ma indispune moda „spoveditului” via internet si ca gasesc necuviincios faptul ca in unele biserici, telefoanele canta in fel si chip in buzunarele enoriasilor ( am trait un moment de tragi-comica participare liturgica intr-o biserica monument istoric din capitala, in care Parintele, Dumnezeu sa il tina sanatos si sa il feresca de ispite, i-a dictat sotiei lista cu cumparaturi, in gura mare, din Altar).

  8. Adevarat a inviat! Sanatate,bucurii si mantuire,sa va dea Dumnezeu,atat tie,draga frate Eufrosin,familiei tale,cat si cititorilor blogului tau!Asa sa ne ajute Dumnezeu!

  9. Hristos a-nviat!

    „Forma de exprimare a informaţiei este din ce în ce mai importantă pentru noi, adulţii, şi cu atât mai importantă pentru copiii noştri. Mediul digital permite interactivitatea şi dinamismul…” restul bla, bla, bla…

    Apai, adevar grait-a Dl. Ministru. Forma de exprimare, asta e totul in ziua de astazi incepand de la politeturi ipocrite pana la tot felul de sclipiciuri tehnologice care iti ia ochii, esentiale pentru comert. Continutul informatiei? Pot fi adevarurii crude atunci cand interlocutorul dar exprimate intr-o forma eleganta insotita de un ranjet cand iti azvarle un „I’ll call you” cand de fapt nu mai vrea sa te vada niciodata. Pot fi adevaruri eronate, netemeinic verificate (deh, democratia, fiecare poate sa spuna si sa scrie orice) de care Wikipedia este plina. Sau mai bine..”Yock” adica de la cat mai saracuta pana la nimic. Forma conteza, continutul miezos, adevarat poate sa nici nu mai existe. Iaca spre ce se indreapta lumea, spre este indreptata urmatoarea generatie.

    Pe langa raul in sine, ce atrage asta? In orice caz, cred, o atrofiere a intelectului, o saracire, o pustiire a fiintei umane. Doar ganditi-va spre exemplu, de vremurile dinainte de aparitia telefoanelor celulare, cate numere de telefon erati capabil sa formati asa, clasic rotind de discul ala, dar din memorie? Acum, numai un click, si gata. Cate numere de telefon mai aveti in minte? Mintea, chipurile este eliberata de o incarcare „inutila”, se poate concentra spre lucruri mai creative. Oare? Chiar va putea ea sintetiza informatii complexe, daca nu le are la indemana, acolo in cutia craniana, daca neuronii isi pierd vitalitatea, exercitiul? Las pe altii sa comenteze…

    „Este clar că, peste cinci sau zece ani, sala de clasă va arăta cu totul şi cu totul altfel decât arată astăzi”, mai zice Dl. Ministru.

    Poate sa fie si asta, dar NU zic „Doamne-ajuta!” ci inca odata:

    „Hristos a-nviat!”

    • Romane, ave!
      A trecut ceva apa pe Potomac (pe unde pari a-ti face veacul-asta dupa stil !) de cand n-ai mai grait pe aici, pe la fratele Eufrosin in ograda…!
      Vreau doar sa-ti zic ca; pe alea vremuri; aveam o agenda de telefoane memorate in cap de vreo 25 de capete(numere), plus toate telefoanele pubice cu un leu FUNCTIONALE LA ZI in urbe!!!
      Prostia e cea mai dorita trasatura a membrilor societatii oricarei dictaturi: e cea mai convenabila regimurilor de orice culoare politica.
      „Omul nou” e ideal pentru toti tiranii-de la cei Siracusani la Bampiru de Rompui,”cu voia Dumneavoastra, ultimul pe lista”; iar cei capitalisti-ultima gaselnita a vrasmasului- nu fac exceptie !
      Conducatorul (whoever maybe) te vrea prost, man !!!!
      De multe ori , m-a intrebat daca Orwell a fost un profet sau un exponent-manipulator, slujitor al Vajnicii Lumi Noi…

  10. Hristos a inviat!
    Nu e intimplator si nici neaparat dorinta de a adopta „forme fara fond”. Toata treaba a devenit o urgenta pe plan mondial. Oamenii trebuie sa capete si sa dezvolte cit mai de timpuriu forma asta de dependenta de aparate. Se vorbeste din ce in ce mai mult despre era bionica si despre tranumanism, nu mai e de domeniul unui S.F., lucrurile sint mai avansate decit credem. Ai nostri vin din urma gifiiind, sa prinda si ei trenul progresului. Fuga imbecila inainte, spre distrugere si spre nicaieri.

    • Adevarat a inviat!

      Sclavia electronica e si distrugatoare pentru buzunarul omului, caci stii cat costa toate gadgeturile astea! Ma crezi ca inca nu am o tableta sau un smartphone propriu si nu pentru ca nu mi-as permite sa le cumpar ? Noroc cu compania… 🙂

      Imi pare extrem de bine sa te revad pe-aici, Daciana!

Răspunde!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: