Ne-a părăsit un prieten.


Nu este cu putinţă ca un cititor cu tradiţie al Lumii dupa Eufrosin, să nu fi remarcat un caracter deosebit, cel al lui Alexandru Asmarandei, căci acum îi pot expune identitatea – se semna simplu „Alex”, sau „răzvrătit„.

A fost luat în răspăr nu odată pentru nickul său, dar nebăgând în seamă vorbele uneori grele, a continuat neabătut pe linia românească, ca un naţionalist adevărat ce-a fost.

Vai de mama si de capul cui nu se răzvrăteşte impotriva gunoaielor care distrug România..

Din nefericire, Alex ne-a părăsit vara aceasta, la numai 39 de ani, întorcăndu-se de la Mănăstirea Petru Vodă, împreună cu consoarta lui de viaţă. Mă întrebam de ce nu-mi mai răspunde …

Un munte de om, un urs carpatin, un extraordinar român.

Alex frate, deşi sunt sigur de asta, bunul Dumnezeu să te ierte şi să te primească întru Împărăţia Lui!  Cu ceva vreme înainte ai îmbrăcat cămaşa martirilor contemporani ai  României – să-ţi fie întru mântuire şi veşnica ta pomenire!

Te plâng dar mă şi înclin în faţa ta pentru ceea ce ştii tu acum că ai fost în stare să realizezi!

36 răspunsuri

  1. Dumnezeu sa-l aibe in paza.

    • articol preluat de pe http://liubagrecea.blogspot.com/

      despre Alexandru Asmarandei

      joi, 25 august 2011
      Accidentul – 31 iulie 2011

      Pentru că multă lume s-a întrebat ce s-a întâmplat, cum… scriu aici, separat cum a fost accidentul, așa cum l-am văzut și simțit eu.

      31 iulie 2011
      (…)
      Drumul spre casă era lung, se făcuse mai târziu decât ne-am fi dorit noi (în jor de ora 5, cred). Alex ne-a dus, la ieșirea din Piatra, pe alt drum decât veniserăm, ca să vedem și ală parte a orașului. Mi-a rămas oricum amintirea unui oraș plăcut, curat și destul de viu. Și-am mers ce-am mers, am ajuns la Bacău, ni se făcuse foame… am oprit într-un centru comercial de la marginea orașului să ne luăm ceva de halit… Voiam un sandwich, ceva, dar erau cam dubioase, iar unde arăta bine avea un sos despre care vânzătoarele n-au vrut să spună ce conține. Așa că am luat niște pachete de pufuleți. 2 Gusto și 2 Tip, ca să vedem care-or fi mai buni.
      Ne-am urcat și-am început să devorăm la pufuleți. Haliserăm câte o pungă din fiecare când Alex, uitându-se la oră, ne-a întrebat cum vrem să ajungem, repede sau nu contează? (Cred ca comentasem eu că s-a dus baia de seara…). Alex 2 a zis ca da, dacă e, vrea să ajungă la nevastă acasă repede… Florian a zis și el că da… Băiatul de la Brașov – Andrei, a zis că pt el nu contează, el e de acord cu majoritatea… iar eu, deși voiam evident să ajungem repede, nu eram neapărat pentru viteză mare… am zis „whatever”. Alex: „whatever n-avem”. Eu: „Dacă n-avem ar trebui să cumpărăm”. Vorbe. Vorbe fără rost… Dar cine putea ști ce urma să se întâmple?!
      Alex a accelerat. Mergea repede, bine, că-i plăcea mersul sportiv, drumul era bun, deși destul de circulat… Am depășit multe mașini… La un moment dat dăm de-o șină de cale ferată și fiind cu viteză n-am reușit să trecem ușurel de ea, ne-am hurducăit… Zice Alex: iar i-am dat la roată… Tot la aia… (în ultimele drumuri ne hurducăiserăm prin diverse gropi și într-adevăr, mai luaserăm câteva gropane… sigur, habar nu am dacă erau la o singură roată și care era aia…)
      La un moment dat, în zare am văzut fum… și mă întrebam de unde fum? Am ajuns destul de repede la o miriște căreia îi dăsuseră foc… mă gândeam cât de inconștienți sunt cei ce i-au dat foc, ca în stânga și-n dreapta era grâu necules sau baloți de paie… Și mă uitam cum fumegă miriștea, mă uitam la flăcărui… Am trecut de miriște…
      Apoi s-a întâmplat.
      În fața noastră era un camion. Alex văzuse că nu era de depășit pentru moment și stătea în coada lui. Dintr-o dată, dinspre stânga față s-a auzit (și simțit) un fel de dâg-dâg-dâg-dâg. Alex se încleștase cu mâinile pe volan. Apoi, ca-ntr-un vis, mașina a luat-o spre stânga. Am văzut, necrezându-mi ochilor, cum ieșeam de după fundul camionului, am văzut contrasensul și o mașină grena foarte aproape, în viteză… apoi cumva n-am mai văzut-o, parcă vedeam ceva alb și un crâmpei de cer, posibil să fi fost albul capotei mașinii noastre sclipind în soare… apoi am simțit o bușitură în mașină, undeva înspre partea lui Alex (tot stânga față), care mi s-a părut cumva ușoară și înfundată. Apoi mi s-a rupt filmul.
      Am deschis ochii și am văzut cum pe maieu îmi picura sânge. Mi-am dat seama că din nas. M-am mirat. Pentru mine trecuse doar o clipă, în realitate habar nu am cât a fost „lipsa” mea. Vedeam oameni speriați, pe drum, și în stânga și în dreapta mașinii, care întrebau dacă a anunțat cineva salvarea și descarcerarea… Simțeam că mă doare rău burta și coastele, pe partea stângă, sub centura de siguranță care mă strângea. O femeie într-o rochie neagră cu bulinuțe albe, speriată, încerca să-i țină capul lui Alex, ca să cu sufere ceva leziuni cervicale… Am dedus că avea pregătire medicală… Alex era inconștient, scotea niște suntele ca niște gemete – el care conștient n-ar fi zis nici pâs. I-am apucat mâna dreaptă, i-am strâns-o cu putere… n-a reacționat… așa mi-am dat seama ca nu e conștient… i-am zis „Fii tare, Alex”, că altceva mai bun nu mi-a venit în minte în momentele alea… Portiera mea era blocată, parcă cineva încercase s-o deschidă și n-a mers… La fel și pe partea lui Alex… Am simțit agitație în spate, m-am întors ușor… Alex 2 și Andrei nu mai erau în mașină și niște oameni încercau să îl scoată și pe Florian, pe portiera din dreapta (cea din spatele meu). Florian era întins pe banchetă, avea sânge pe față, și cum îl trăgeau să-l scoată, zicea „atenție la picior, că e prins”.
      Apoi iar nu mai știu nimic. M-am trezit întinsă pe iarbă, era deja seară, parcă, și cineva, un polițist mă întreba cum mă cheamă, cum îl cheamă pe Alex… Cred că m-a întrebat mai multe chestii, dar nu mi-e clar, deși știu că eram lucidă și răspundeam prompt. La un moment dat, cineva, Alex 2 cred, după voce, a strigat de undeva din spate: „Alex e conștient și întreabă de tine. Spune-i că ești bine, vrea să te audă.” Parcă am strigat „Alex sunt bine”. Sper că am strigat și m-a auzit.
      Apoi m-au urcat în ambulanță. Mă uitam la asistentă de pe ambulanță, foarte de treabă… și vedeam pe geamuri lumini, umbre… Am ajuns parcă repede la spital.
      Eu, Florian, Andrei și Alex 2 am fost duși la Adjud. Am întrebat unde l-au dus pe Alex și am aflat de la personalul de pe ambulanță că la Bacău. Un medic a venit și m-a consultat, mi-a zis că nu pare grav, dar că trebuie să rămân sub supraveghere, și orice schimbare intervine să anunț imediat. Aveaam cu mine rucsacul. Am luat repede telefonul, am anunțat-o întâi pe mama de ce s-a întâmplat și că sunt bine. Apoi am sunat-o pe Diana, sora lui Alex ca să îi spun ce s-a întâmplat și că Alex este la Bacău. Diana a zis că îl sună pe Doru (celălalt frate), care are pe cineva la Bacău și încearcă să afle cum e Alex. Și că mă sună când află. Apoi m-au dus într-un salon al spitalului. Apoi nici nu mai știu… Am vorbit și cu Forin pe la PP, care și el a spus că trimite pe cineva de la Bacău să se intereseze de starea lui Alex… Apoi cumva am aflat că Florian și Andrei vor fi mutați la Focșani, iar Alex 2 va pleca cu ei. Am vorbit și cu Ovidiu, șeful meu, să știe că n-aveam cum să apar luni la muncă…
      În salon… salonul gol, a avut grijă de mine o asistentă, de treabă, de altfel. Coastele și burta mă dureau rău. Mi-au pus o perfuzie cu ceva incolor. M-a întrebat dacă vreau un calmant, dar n-am vrut. A fost mare distracție cu mersul la budă. Ce vrei, condiții de buget tăiat… wc-uri murdare, hârtie igienică ioc. La un moment dat pe telefonul lui Alex sună unu’ (în rucsacul meu erau și telefonul lui și-al meu, ambele portofele și actele. Mai puțin buletinul meu, cineva îmi zisese că s-ar putea să fie la poliție). Era unu de la tractări, care voia bani pentru că a luat mașina din drum și a dus-o la poliția Bacău. Zisese ceva de 50 de lei… știam că aveam atât în portofel… A zis c-o trimite pe nevastă-sa să-i ia, că cică e la spital în curte. am zis ok. A apărut individa. Numai că, surpriză! Asta zicea ceva de 350 de lei. I-am zis că n-am de unde… au urmat parlamentări complicate, a rămas că să-i dau acum 50 de lai iar când mă externează să îi sun și să trec pe la sediul lor ca să plătesc diferența și să îmi dea factură.
      Cam când terminasem cu asta, apar băieții din a doua mașină. Ei erau undeva în urma noastră pe drum, și când au trecut pe lângă locul accidentului și-au văzut mașina noastră… s-au îngrozit. Și au venit după noi. Au trecut întâi pe la mine, să îmi țină puțin de urât, apoi se duceau la Florian și Andrei. Unul dintre ei mi-a lăsat și o carte, să am ce citi până/dacă adorm. Apoi au plecat și ei.
      Între timp mă sunase Diana. Aflase de la prietenul lui Doru de la Bacău că Alex ajunsese la triere a Bacău, că era conștient și că a fost trimis la chirurgie-ortopedie. Așa că mă simțeam liniștită în privința lui… Am mai stau încercând să citesc… gândurile îmi vuiau haotic prin cap, totul îmi era neclar. Mi-era somn dar nu aveam somn. Într-un târziu am reușit să ațipesc, un somn aiurit, obositor, întrerupt.

  2. Amin!

  3. Dumnezeu sa-l odihneasca !

  4. Cum? El e „comentatorul „razvratit” care are si blog? Stiam de la un prieten ca A. Asmarandei a murit in iulie.

  5. si-a terminat treaba in aceasta viata, a trecut la nivelul urmator…Dumnezeu sa-l odihneasca!

  6. Din cate mi-a spus, accidentul a avut loc fiindca nu a functionat frana. A avut loc la vreo 2 zile dupa accidentul lui Florin Stuparu. Ciudat!!!

  7. cum? a murit cel care avea blogul razvratit.wordpress.com ?
    Doamne…cum s-a intamplat? frana defecta la masina spui? Fara cuvinte…
    imi placea blogul lui, am mai si schimbat cateva mesaje mai demult…
    ..nu imi vine sa cred.

    • Spun doar ce mi s-a spus si mie. Daca o fi adevarat sau nu, nu stiu. Oricum, imi placea ca era o prezenta constanta si un bun roman. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

  8. Moartea unui om, a unui „răzvrătit” este o pierdere pentru societate şi o uşurare pentru cei cărora se ridicase.
    Nu l-am cunoscut, însă regret moartea lui.
    Ar fi bine dacă cei apropiaţi ne-ar aduce la cunoştinţă despre un accident absurd sau regizat.
    Ca motociclist şi automobilist cu experienţă, ca mecanic şi cunoscător al senzaţilor zborului, vă spun că sistemul de frânare este unul dintre cele mai sigure creaţii iar controlul maşinii (moto) din frână îl obligă pe pilot să „simtă” orice neregulă.
    Oricum viaţa cu exces de adrenalină este riscantă iar moartea ceva mai aproape.
    Dumnezeu să-l ierte.
    Dem

  9. Dumnezeu să-l ierte. Şi-l rog şi eu să mă ierte dacă i-am greşit cu ceva, că eu l-am iertat.

  10. Sa-i fie tarana usoara!

  11. Dumnezeu sa-l odihneasca! Regret ca s-a intamplat asta – si de ce de la sistemul de franare? poate aflam mai multe informatii…

  12. Ce se poate spune la moartea – prematură – a unui om.Pe cei care din când în când mai trecem pe la Eufrosin,prin opiniile diverse exprimate, Răzvrătit ne-a simțit mai apropiați sau mai îndepărtați de sufletul lui. Plecarea acestuia din mijlocul celor dragi lui, cred, lasă un gol dificil de cuantificat.Odihnească-se în pace ocrotit de Dumnezeu și condoleanțe familiei.

  13. DUMNEZEU,sa-l odihneasca ,sincere condoliante familiei.

  14. Cineva spunea undeva ca ” Cei pe care Domnul ii iubeste , ii cheama mai devreme la El . ” Alex , ai scapat de rautatea acestei lumi, Domnul sa te aiba in paza Lui, si de acolo,din Imparatia cea gatita alesilor lui Dumnezeu, roaga-te si ptr noi pacatosii si ptr tot poporul roman ! Cred ca Dumnezeu va umple golul pe care l-ai lasat , si ii va mingiia cum stie El , pe toti care te-au cunoscut , si mai ales pe cei apropiati.

  15. Dumnezeu sa’l odihneasca.

  16. Dumnezeu sa-l ierte!

  17. Dumnezeu să-l ierte!

  18. Hmm, suna a operatie KGB/Mossad etc. „Probleme cu directia masinii ” tocmai la acest grup de oameni…hmm.. si inca o coincidenta tipica atentatelor: a murit la ora 23. In general se aranjeaza si doctorii care vor urma sa opereze. In ziua de 31 (4) + 07 = 11 Prea ciudat…insa Dzeu a lasat…cine stie de ce. Sa stiti insa ca lui Dzeu oricum nu-i plac revolutionarii daca lucreaza cu alte mijloace decat cele ale iubirii.

    „El a decedat duminică, 31 iulie, în jurul orelor 23,oo, la spitalul din Bacău, în timpul unei intervenţiei chirurgicale ca urmare a gravului accident de circulaţie, în care alţi 3 camarazi ai noştri au fost grav răniţi.
    Cu toţii se întorceau din tabăra de muncă şi educaţie de la Mănăstirea Petru Vodă. Accidentul s-a produs în apropiere de localitatea Sascut, cauza fiind, din cercetările preliminare, o defecţiune tehnică la sistemul de direcţie al automobilului camaradului nostru.”

    Nu spun cum spuneti voi „Dzeu sa-l odihneasca” caci dincolo nu exista odihna. Se traieste mai departe …si nu ma indoiesc ca Alex va lucra de dincolo pt. acelasi scop ca si cel urmat de aici…numai ca acum cu alte mijloace. Deci sa ne traiesti Alex, oriunde ai ajuns tu acum si iti multumim pt. ce ai facut aici pt neamul nostru !

  19. DUMNEZEU SA-L IERTE!

  20. Inca o ciudatenie: „. Un alt stupar ortodox, scriitorul Florin Stuparu, membru fondator al Miscarii Pentru Romania si al Grupului Scara, avea sa moara la putin peste 24 de ore, in noaptea de 1 spre 2 august, dupa ce a fost gasit cazut sub un podet al drumului forestier care duce spre Manastirea Petru Voda.” Sursa: http://roncea.ro/2011/08/02/a-mai-murit-un-roman-alexandru-asmarandei-membru-al-partidului-pentru-patrie-grafician-si-stupar/

  21. Un adevărat Dac liber!! La 39 de ani au fost uciși și Eminescu și Codreanu…cât și alții…

  22. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

  23. Trist, cutremurator….. Dumnezeu sa-l odihneasca!

  24. Se pare ca Stuparu nu cazut si nici nu avea cum sa cada.
    http://bloguri.piatza.net/ipoteza-florin-stuparu-a-fost-ucis/
    Si daca e asa nici accidentul nu a fost o intamplare.

  25. Orice este posibil, putea fi la fel de bine accident, putea fi si „aranjat” (Alex luase ITP-ul in martie, si ca sa il ia pe bune a bagat o gramada de bani in masina, stiind ca-i veche, si i-a zis mecanicului sa repare tot ce trebuie in asa fel incat masina sa fie sigura – inainte de ITP si reparatii nici nu voia sa iasa cu ea din oras). Din pacate inca nu am intrat in posesia expertizei tehnice de la politie, care poate ne-ar mai lumina. Pe de alta parte, exista intrebarea de ce masina noastra? ca doar noi eram de curand implicati oficial in miscarea nationalista (februarie, cred) si… teoretic nu reprezentam cine stie ce pericol.

    • N-am stiut ca avusese ITP-ul in Martie! E absolut necesar sa intrati in posesia pieselor care au cedat pentru o expertiza tehnica independenta, sau macar sa duceti un expert la fata locului, sa vada masina.

  26. Dumnezeu sa-l ierte!nu l-am cunoscut dar eram abonata la blogul lui…foarte trist…

  27. Dumnezeu sa-l ierte!

  28. Am aflat cu durere abia azi. Inca nu-mi vine sa cred… Il consideram un bun prieten desi nu l-am intalnit niciodata. Am discutat adeseori si pe blogul sau si aici si pe blogul lui Bataiosu.
    Dumnezeu sa-l ierte.
    Condoleante familiei si tuturor apropiatilor.

  29. Vesnica Pomenire!

    Unul câte unul pleaca……

  30. Ceea ce descrie (cu o înspäimântätoare detasare) însotitoarea seamänä mai degrabä cu o rupturä progresivä de anvelopa fatzä-stânga sau cu faza finalä a procesului de gripare a rulmentului / planetarei de pe acea parte (încingere la rosu urmatä de ruperea / topirea coliviei rulmentului si inter-coliziunea bilelor sau rolelor, urmatä de blocarea rotii). Ambele defecte ar fi putut fi declansate de socul cauzat de trecerea peste sinä. Investigatia ar trebui ca atare sä cuprindä si aceste componente / subansamble.

  31. Pentru dl. Thalex.
    Multumesc pentru sugestii. Le voi transmite fratelui lui Alex, sperăm să aflăm astfel (poate) mai multe.
    Am însă ceva de comentat despre „înspăimântătoarea detașare”, desigur, dacă vă interesează: http://liubagrecea.blogspot.com/2012/01/inspaimantatoarea-detasare.html
    însoțitoarea

  32. Pentru @Liuba:
    Am dat-o räu în barä si pentriu practicarea artei dresului de busuioc îmi lipsesc si licentza, si vocatia: mi-as dori sä NU mä luati în serios, a fost doar o impresie venitä de nicäierea si care bine ar fi fost dacä tot în nicäieri s-ar fi pierdut … Eram, de altfel, dupä câte îmi mai amintesc, beat-critzä atunci când am citit articolul.

    Mä prea îndatorati luându-mi în considerare sugestiile si vä îndemn aici la scepticism sänätos: nu sunt un cunoscätor al metodologiei de stabilire a cauzelor accidentelor rutiere, ipotezele pe care am avut îndräzneala sä le prezint vin doar din prelungirea oarecum (ana-)logicä a multei mele stiinte si experiente din domeniul sigurantei în exploatare, respectiv cauzelor producerii accidentelor materialului rulant.

  33. Acel martor care descrie drumul in viteza peste hartoape si viteza excesiva fara doar si poate e un membru al KGB care vrea sa ascunda cauzele reale ale accidentului.

    La fel si cel care a spus ca masina e veche, de fapt era aproape noua si tot ce n-ar fi rezistat pentru cursa prin hartoape fusese schimbat deja cu ocazia ITP -ulu.

    Fara doar si poate ca martorul direct al accidentului nici macar n-a fost in masina cum relateaza ci a fost plasat ulterior si bine uns cu bulion.

    Celorlalti aflati in masinia li s-au indus memorii false prin binecunoscutele tehnici psihotronice ale KGB -ului.

    Si uite asa din moartea tragica a unui om (Dumnezeu stie cat de mult o fi fost vinovat pentru viteza si neatentie) facem ditamai circul tragico-nationalist-ortodox.

    Razvratit sau nu, sa-i daruiasca Domnul pacea macar pe lumea cealalta.

Răspunde!

