Imnul ţiganilor din Franţa: Liberté, égalité, éxpulsé..


Pe lângă refrenul melodios cântat cu excepţional talent de frumoasa Miruna Mănescu, e evidentă realitatea situaţiei descrise în această parodie ascuţită ca o sabie.  Liberté, égalité, éxpulsé…, absolut mortal!  Afisaţi clipul pe intregul ecran făcând click pe dreptunghiul din partea dreapta-jos a ferestrei youtube, redaţi si bucuraţi-vă!

Anunțuri

20 răspunsuri

  1. super tare! asta e realitatea goală, goluţă!

  2. Acuma pe bune,eu as da o lege sa nu se mai reproduca pe teritoriul Romaniei niciun tigan cu exceptia celor care au un loc de munca,o casa si conditiile necesare cresterii unui copil fara probleme!Cine are conditii materiale si financiare sa fie lasat sa faca maxim 2 copii iar daca nu ingrijesc de ei sa se faca statistici regulate si sa se ajunga doar la conceperea unui singur copil cu legea pe care au facut-o in cazul lor! Tiganii chiar sunt de rasul lumii,acuma serios!

    • Nu se pot elabora astfel de legi pentru ca nu sunt crestinesti. Odata stabilit antecedentul, cine garanteaza ca maine nu vor fii vizati altii, adica noi ? Se poate insa stimula scolarizarea tiganilor si descuraja statul lor acasa si traiul lor pe spinarea altora.

  3. Am un amic revolutionar, aflat in atentia Organelor de foarte mult timp..Ideea este ca in cei 20 de ani de libertinaj tiganesc, pe teritoriul Romaniei, a ajuns sa-i monitorizeze…A incept sa posteze, sa protesteze, sa informeze, implicit sa deranjeze..
    S-au luat si tiganii de el,.., si Organele…Tiganii care s-au luat de el erau din proaspatul serviciu de informatii al tiganilor .La un moment dat a fost „vizitat” de o tara „pretena” – agenti straini aflati la schimb de „experienta”. Ce-au gasit de cuvinta Organele sa faca ? Amicul meu, aflat la Sfanta Liturghie, la una din cele mai importante monastiri din Bucuresti – Radu Voda, a fost fortat sa fie spectator la urmatoarea scena: un sir intreg de perechi de tigani „impreunati” cu romance, pusi sa se „impartaseasca”, intr-un mod cat se poate de exhibitionist, de ostentativ…N-a dat prea bine pt ca romancele erau toate agente, inalte , frumoase, blondute, sportive,…., ei urati , prea putin educati, mici , etc…Era , se pare, o demonstratie de „multiculturalism” in spirit apusean ….. FIECARE SA INTELEAGA CE POATE DE AICI !

    • am uitat sa va spun ca agentii cu pricina, veniti la schimb de „experienta” , erau britanici si sa nu uitati ca, congresul international tiganesc – cel in care au hotarat ca Romania sa devina patria tuturor tiganilor,.. s-a desfasurat la Londra…

  4. Eu cred ca nu e de ras cu tiganii neortodocsi. Astia sant manevrati de duhuri satanice si in curand o sa fim fortati sa punem mana pe arme sa ne aparam familiile.
    Sa dea Dumnezeu sa ma insel si sa sa ne apere, sa nu bem paharul acesta.

    Doamne ajuta!

    • Inca din anii 90 trebuia sa incepem sa ne aparam familiile. In timp ce ai nostrii tineri dadeau din colt in colt incercand sa treaca granita la munca, ai lor erau pusi sa violeze tinere romance. De asemeni incepeau planul de desprinderea a Olteniei de administratia romaneasca. Capitala lor ? Strehaia !
      De asemeni lucrau la legarea Ministerului Administratie si Internelor, pt a avea un alt standard de lege…Vezi cumva pe strada aplicata legea ?
      VOI CAND O SA INCEPETI SA VA ORGANIZATI SI SA VA APARATI TARA SI NEAMUL ?

  5. ”Catre Parlamentul Romaniei, Domnilor Senatori si Deputati :

    In ultimul timp tema principala a stirilor a fost legata de reactia ostila împotriva cetatenilor romani din Italia si mai nou si din alte tari europene.

    Aceasta reactie fara precedent indreptata impotriva tuturor romanilor
    stabiliti in aceste state a pornit mai ales de la comportamentul anormal si infracţional al unei etnii minoritare de cetateni romani, si anume tiganii sau etnia romilor. Această etnie nu este specifică Romaniei, ea intalnindu-se in majoritatea tarilor europene in diverse proportii, dar noua sa denumire de romi (roma/romani/romanies in engleza) este asimilata mai ales cu numele tarii noastre: Romania, raspandindu-se astfel o confuzie care s-ar putea dovedi fatală pentru viitorul european al poporului roman.

    Cand cetateanul italian, de pilda, citeste un articol in care se îintrepatrund termenii “romeno” si “rom”, este normal sa se afunde intr-o confuzie care, incetul cu incetul, duce la o suprapunere mentala a celor două denumiri.

    Odata aceasta suprapunere instalandu-se, ea funcţioneaza si in sens
    invers; astfel auzim cum pe stadioane suporterii unor echipe adverse
    scandeaza: “tiganii, tiganii”, referindu-se la romani. Rezultatul pe
    termen mediu si lung pentru populaţia Romaniei in raport cu popoarele
    europene poate fi devastator, instalandu-ne in coada Europei. De aceea, inainte de a vedea ce este de facut, merita studiat cum s-a ajuns in aceasta situatie.

    Tiganii sunt un popor migrator. Migrarea tiganilor din India in Europa s-a facut intre secolele al IX-lea şi al XIV-lea, in mai multe valuri. Odata cu intrarea lor in Imperiul Bizantin, la mijlocul secolului al XI-lea, au capatat si numele etnic pe care il poarta astazi , Tigani. Aflandu-se pe teritoriul Greciei si-au atribuit denumirea unei secte religioase grecesti cu numele Athinganis sau Atsinganos care insemna “de neatins”. Prima atestare a tiganilor in Imperiul Bizantin este conţinuta intr-un text hagiografic georgian, care datează din jurul anului 1088; aici se face referire la aşa-numitii Adsincani, renumiti pentru vrajile si faptele rele pe care le fac. Istoria europeana a tiganilor incepe la inceputul secolului al XIV-lea, cand acestia au patruns in Turcia, venind din Asia Mica. Prin anii 1415 – 1419 ii
    intalnim in toata Europa Centrala, din Ungaria pana in Germania. Pe la 1422, o banda numeroasa de tigani coboara in Italia, pana la Roma (precum se vede, istoria lor pe acele meleaguri a inceput mult inainte de valul de tigani veniti din Romania). In deceniul urmator au ajuns pana in Franta, Spania, Anglia si Scandinavia. Aici ei preiau denumirea de egipteni” (Gypsies), foarte curand li s-a fixat numele pe care il poarta si astazi.

    Foarte interesant este ca tiganii si-au atribuit intotdeauna numele altor etnii sau popoare care le-au ingaduit sa-şi ascunda etnia: “Satra” vine de la casta Kshatria (razboinica) careia nu i-au apartinut niciodata.
    “Tigan/Zigeneur/Zingaro etc” vine de la “Athinganoi”, secta religioasa
    grecesca recunoscuta pentru activitatea de prezicere, tiganii n-au au
    apartinut niciodata acestei secte.

    Gypsy” vine de la “Egyptian” cum si-au spus acum vreo 600 de ani pentru a primi bani, locuinte si mancare pe gratis, pretinzand ajutor ca fiind crestini egipteni aflati in pelerinaj.

    “Yansser” cum sunt cunoscuti la New York, vine de la ienicer turc, cum s-au prezentat tiganii emigrati in America pe la 1900. In Germania numele cele mai folosite sunt Zigeuner si Sinti. In limba franceza s-a impus numele Gitanes. In limbile engleza si spaniola, Gipsy, respectiv Gitano. In Danemarca, Suedia si Finlanda s-au prezentat sub numele de Tattan (tatari).

    Precum se vede, tiganii s-au raspandit in toată Europa, venind din India prin Asia Mica si nu constituie sub nici o forma o problemă legata de poporul roman, mai mult decat de cel maghiar, francez sau spaniol, de exemplu. Cea mai timpurie informatie scrisa despre prezenţa tiganilor pe teritoriul Romaniei datează din 1385. De la primele atestari ale prezenţei lor in Tara Romaneasca si Moldova, tiganii au fost robi si vor ramane timp de mai multe secole, pana la legile de abolire a robiei de la mijlocul secolului al XIX-lea. In mod paradoxal, perioada cea mai buna a tiganilor a fost in perioada regimului comunist. In anii ’70 PCR-ul in primii ani ai comunismului a manifestat in ce-i priveşte pe tigani, un fenomen de neconceput inainte: in aparatul de partid, in militie, armata si organele de
    securitate au fost angajati un numar relativ mare de tigani care au lansat o politica de formare a unui nationalism tiganesc de colonizare a satelor satesti si svabesti cu tigani adusi nu numai din toata Romania, dar adusi si din exteriorul Romaniei (Cum va explicati ca in satele din sasime sau svabime in care nu vezi tipenie de alta etnie decat de tigani ce vorbesc limbi precum bulgara, rusa, slovaca etc?).

    Imediat dupa ’90 Nicolae Gheorghe apare ca membru GDS, publica la
    Revista 22, este trimis la tot felul de simpozioane internationale, devine membru Soros, lanseaza tot felul de programe pentru tigani, precum si infiintarea de catedre universitare tiganesti. Aceasta ascensiune a unor tigani s-a petrecut mai ales in conditiile politicii sociale a regimului comunist, care urmarea incurajarea categoriilor sarace si distrugerea vechii structuri sociale, refractara noilor randuieli. Asa se explica de ce, nu in putine comune, in funcţia de primar a fost pus un tigan. Datorită originii sociale “sanatoase” tiganii au fost promovaţi mai departe, facand cariera politica, ajungand in aparatul superior de partid. Ascensiunea lor s-a datorat nu originii lor etnice, pe care de altfel cei mai mulţi o declinau, ci
    pentru ca proveneau din categoriile sarace. Acesti tigani adevarati, oameni ajunsi in anumite functii, vor avea un rol important in promovarea etnica si in regimul ce a urmat regimului comunist. Si sub aspect locativ tiganii au facut un important progres in anii socialismului. Cocioabele care reprezentau habitatul natural al tiganilor pana in anii ’50 au fost schimbate cu apartamente in blocurile nou construite, iar din anii ’70, ’80, cu locuinte in case nationalizate. Asa s-a ajuns in situatia de astazi, cand centrul multor orase mai este ocupat de tigani.

    Sunt cateva elemente importante care nu pot fi ignorate:
    1) Generalul (seful) securitatii din jud. Sibiu in ’71 era un tigan care fusese deportat cu familia in Transnistria de unde a fugit. 2) Nicolae Gheorghe devine secretarul personal al lui Cioaba in ’71-’72
    3) Cioaba e var primar cu Ion Iliescu (se poate verifica)
    4) Cioaba participa la primul congres tiganesc de la Londra din ’71 unde apare prima oara etnonimul de Rom
    5) Anii ’70 inseamna plecarea masiva a sasilor
    6) Securitatea organizeaza un program de colonizare cu tigani a sasimii si svabimii
    7) Scopul nu a fost integrarea tiganilor. Integrare inseamna o populatie minoritara tiganeasca intr-o populatie majoritara de alta etnie. O majoritate tiganeasca cu o minoritate ignorabila de alta etnie nu duce la integrarea tiganilor, ci la asimilarea celorlalti.(Dau cazul unor moldoveni din Galati asimilati in tigania din Garcini, de langa Brasov ).

    Dupa 1989 s-au produs unele transformari majore in comportamentul
    populatiei de tigani. Pe fondul liberalizarii economice, o parte din ei au inceput diverse afaceri, dintre care multe profitand de haosul legislativ de la inceputul anilor ’90, dar si de dispretul general fata de legi, au ajuns sa aducă unei parti a tiganilor sume importante pe care s-au cladit clanuri puternice, care folosindu-se de patura saraca a tiganilor, domina lumea interlopa, cu ramificatii importante in sfera politicului. De asemenea, profitand de deschiderea granitelor, o mare parte dintre ţigani au emigrat, stabilindu-se mai ales in Spania, Italia şi Franţa, unde constituie comunităţi importante. Dupa 1996 se axeaza exclusiv pe dezvoltarea organizatiilor politice tiganesti din Ardeal, a promovarii tiganilor ardeleni in tot felul de organizatii politice, de a infiltra absolut totul. Este clar ca e vorba de nasterea unui nationalism tiganesc, bazat pe etnonimul roma, bazat pe ideea teritoriala, Romania.

    Este interesant ca, mai ales in afara granitelor, ei nu se autoidentifica drept tigani, ci romani.

    Schimband saracia din tara cu ghetourile din strainatate, aceasta populatie de tigani dezradacinati, si pierzand si urma de identificare culturala, comite un numar important de infractiuni, care atrag asupra ei antipatia populaţiilor native ale acestor tari. Această antipatie, datorită confuziei create de denumirea de roman cu cea de rom, ca o denumire moderna a tiganilor, se transfera asupra poporului roman in ansamblu. Ca si cum denumirea de “rom” simpla nu ar fi fost de ajuns etnonimul a ajuns pana la forma “romani/romanies” in limba engleza care este limba in jurul careia se invarte intrega lume. Recentele evenimente din Italia o dovedesc din plin. Dar cum s-a ajuns la denumirea de rom si la impunerea ei ca obligatorie in actele oficiale din Romania?

    Agresiunea lexicala rom/roma/roman – romani/romani-romanies /romanians – romanes/romaneste, a fost aplicata asupra tarii
    si natiunii noastre imediat dupa 1990, in cadrul unui program complex
    dezvoltat de Fundatia Soros in Romania. Beneficiind de numerosi membri
    ai etniei tiganesti in guvernarile Romaniei – sunt notorii Ion Iliescu, Adrian Nastase sau Andrei Plesu – dupa “Memorandumul” lui Petre Roman, care oficializa denumirile paralele, nimic nu le-a mai stat in cale schimbatorilor de limba si istorie. O prima disputa a fost cea legata de cuvantul “romi”, romanii fiind prostiti apoi ca aceasta va fi inlocuita cu “rromi”, o alta formula care doar a sporit debandada lexicala. De amintit, ca fapt divers, ca in anii 1995, limba cu care Soros vroia sa inlocuiasca tiganeasca primise numele de “romalli”, forma care nici nu se putea declina si care a fost inlocuita ulterior cu “romani” si varianta “rromani”. Apoi, pentru a se apropia de scopurile reale, a fost modificata cu “roma/romani/romanies”. Confuzia este generala, inclusiv la nivelele academice ale intelectualitatii din tarile afectate de valul de imigratie si/sau infractionalitate tiganeasca. Cine ce sa mai inteleaga?!. Strigator la cer este ca denumirea nu are nici o baza istorica, tiganii nu au fost purtat niciodata de-a lungul istoriei acest etnonim si provine din cuvantul “DOM”, care pe limba originara a tiganilor inseamna “om”.

    Prin denaturare (voita) “dom” s-a transformat in “rom” cu “r” accentuat, apoi din “rom” s-a trasformat in “roma” apoi in “romani” si in “romanies” . S-a ajuns astfel incat tiganii sa aibe numele identic cu al romanilor in limba engleza . Romani cu romani si romanies cu romanians ( doar ca in engleza nu exista diacritice dupa cum vedeti iar la o un simpla cautare pe google a cuvantului romani se vor afisa linkuri cu tigani) Practic denumirile sunt identice.

    In toata perioada post-decembrista s-a manifestat o presiune constanta
    din partea unor organizatii sau din partea unor politicieni, personalitati de frunte cu ascendenta roma, in folosirea in documentele oficiale a etnonimului “rom”. Ca un raspuns la aceste presiuni, prin Memorandumul H03/169 si 5/390/NV din 31 ianuarie 1995 adresat primului ministru de atunci, Nicolae Vacaroiu, ministrul de externe Teodor Melescanu recomanda folosirea in continuare in documente a cuvantului “tigan” in concordanta cu cuvintele folosite in celelalte limbi europene: zigeuner, gitanes, zingaro etc., pentru evitarea unor confuzii nefericite cu numele poporului roman.
    Presiunile continua si in 2001, Petre Roman, ministrul de externe,
    semneaza un nou Memorandum cu numărul D2/1094/29.02.2000 catre
    prim-ministrul Mugur Isarescu, in care, in virtutea dreptului de
    autoidentificare al populatiilor, recomanda folosirea obligatorie in
    toate documentele oficiale romane a denumirii de rom pentru a identifica etnia tiganilor. Mugur Isarescu isi insuseste Memorandumul si emite o hotarare de guvern in acest sens. Trebuie precizat ca documentele UE referitoare la denumirea de “rom” erau indicative, si nu obligatorii.

    Pe de alta parte, nimeni nu contesta dreptul la autoidentificare, care
    este un principiu european general. Dar in cadrul procesului de
    autoidentificare nu trebuie sa existe suprapuneri peste denumirea istorica a unor popoare europene existente. Sa nu uitam exemplul Greciei care a refuzat sa recunoasca Republica Macedonia pentru ca se crea confuzie cu denumirea unei provincii istorice grecesti (Reteaua Soros Open network fiind si aici vectorul principal in creearea acestei denumiri). Azi s-a ajuns la denumirea de FYR ( Former Yougoslavian Republic) Macedonia. Dar ce putem astepta de la o clasa politica ce este mai preocupata de interesele personale marunte in detrimentul intereselor nationale, compusa din indivizi fara perspectiva istorica, ce se promovează unii pe altii pe criterii de cumetrie, si nu de competenta. Rezultatele se vad. In condiţiile In care Romania ocupă prin Leonard Orban postul de comisar european pentru multilingvism, Republica Moldova impune limba moldoveneasca (o invenţie bolsevica) drept limba oficiala recunoscută in UE. S-a spus la momentul nominalizarii că portofoliul pentru multilingvism este prea mic ca importanta pentru comisarul roman. Realitatea a dovedit contrariul.

    In timp ce Bulgaria lupta pentru a impune denumirea de evro pentru euro, oficialii romani nu au schitat nici un gest in problema limbii moldovenesti. Privitor la problema tiganilor in ansamblu si a nefericitei denumiri de rom, fara indoială ca avem nevoie de minti luminate, si nu de teribilismul unui ministru de externe ca si Cioroianu, care in suita gafelor monumentale, declara ca ar fi bine daca am cumpara o parte din Sahara pentru a-i muta pe concetatenii nostrii tigani. Nu de fanfaronada ieftina si paguboasa avem nevoie. Romii romani (suna interesant, nu-i asa?) sunt si ei cetateni cu drepturi egale. Romania trebuie sa conlucreze cu UE in programe de afirmare a identitatii culturale a populaţiei de tigani in paralel cu integrarea lor sociala si cresterea nivelului educativ.

    In ceea ce priveste denumirea de rom, chiar daca ne aflam in ceasul al
    12-lea, este necesar un plan de masuri diplomatice, intinse poate pe mai multi ani, pentru a sensibiliza organismele europene si a se indrepta aceasta mare eroare de a denumi o populaţie transfrontaliera cum sunt tiganii cu un nume atat de apropiat si generator de confuzii, de numele istoric al poporului roman. Luand in considerare progresia demografica pană in 2025, cand pe fondul declinului de natalitate la romani şi maghiari si al scaderii mortalitatii la tigani, acestia ar putea reprezenta un procent semnificativ din populaţia Romaniei, depasindu-i pe maghiari, la care adaugam confuzia din ce in ce mai pregnanta a numelui de rom cu cea de roman, pozitia Romaniei in familia europeană apare intr-o pozitie tot mai ingrijoratoare.

    In absenta unui plan concret ce trebuie urmarit cu consecventa, cred ca sunt toate sansele ca in constiinţa civica europeana sa se consolideze credinta ca Romania chiar este tara romilor (daca nu s-a intamplat deja) si se prefigureaza tot mai mult ideea domnului Teodor Melescanu care spunea ca se doreste creerea unui stat ţiganesc in Romania, ca Romania va fi in curand tara tiganilor.

    Orice nationalism se bazeaza pe:
    1) limba comuna (in sensul acesta s-au pornit alte campanii mincinoase
    demarate de reteaua Soros Open Network care incearca sa inventeze o
    limba tiganeasca impletita cu romana si care au denumit-o Romani Vlax,
    exact Vlax ! nu era de ajuns ca ne-au furat etnonimul de roman acum
    vor sa ne compromita si etnonimul de valah/vlah. Aceasta teorie strigatoare la cer este avansata de un anume Ian F. Hancock care isi publica lucrarile prin intermediul organizatiei Soros. Cercetatorul mentionat mai sus si care se recomanda drept “Romani” cu descendenta britanica si maghiara, este profesor de Studii Romani la Universitatea din Texas. El incearca sa si probabil reuseste sa convinga multi naivi, inclusiv pe site-ul Universitatii americane, ca “olahii” sau “vlahii” sunt de fapt tigani, de unde ar veni si denumirea limbii Vlax Romani, prezentata ca “un dialect al limbii romane” vorbit de populatia “Vlax/Vlach”. Este revoltator si intolerabil, asistam practic la rescrierea istoriei.
    2) etnia comuna = natiunea
    3) etnonimul
    4) teritoriul
    5) statul
    6) drapelul
    7) istoria comuna

    Tiganii au purces pe calea definirii propriului lor nationalism. Au
    nevoie de un teritoriu. Poporul ales drept victima sunt romanii. Sa
    lasam minciuna si ipocrizia deoparte, daca considera numele tigan
    peiorativ atunci sa-si ia numele lor original care este DOM si nu ROM.”

    Articol publicat in Ziarul de Cluj de catre Ioan ABRUDAN la 29 noiembrie 2007

  6. De ce nu trebuie să treacă „legea ţiganilor”

    Într-un articol publicat în numărul 21 al revistei Foreign Policy România, Oana Marinescu, consultant de comunicare strategică, explică de ce eventuala schimbare a „romului” în „ţigan” este o decizie eronată, care arată că politicienii nu sunt încă pregătiţi să „joace în liga europeană”.

    Pe 2 februarie 2011, Parlamentul European a recunoscut genocidul romilor din Al Doilea Război Mondial. Nu se ştie câte victime au fost, dar conştiinţa noastră ar trebui să reţină suferinţa, umilinţa şi degradarea pe care le-au îndurat, în masă, pe motiv de rasă, cel puţin câteva sute de mii de oameni. Este o perspectivă morală, care ar putea ajuta la o atitudine corectă faţă de romi, la integrarea lor socială şi la eliminarea stigmei asociate etniei printr-un mecanism stereotipar cu rădăcini istorice.

    În schimb, pe 2 februarie 2011, Comisia pentru drepturile omului din Senatul României a avizat favorabil un proiect de lege care prevede înlocuirea în actele oficiale a termenului „rom“ cu cel de „ţigan“. Iniţiatorul a motivat că ar rezolva o problemă de imagine a ţării, ce ar decurge din confuzia între cuvintele „rom“ şi „România“. Pe 9 februarie, plenul Senatului a respins proiectul, dar iniţiativa, agreată de unele instituţii şi de Academie, şi-a păstrat popularitatea – o treime dintre senatori au votat „pentru“. Această opţiune, care a mai fost susţinută şi poate fi oricând reiterată (urmează, de altfel, şi votul din Camera Deputaţilor), nu are legătură nici cu perspectiva morală enunţată mai sus şi nici cu interesele României:

    1.Argumentele susţinătorilor reiau stereotipuri active în societate, confirmate de cercetări sociologice succesive, precum faptul că romii ar fi răi,aduc atingere imaginii României, fie prin asociere, fie prin comportamentul infracţional, generalizat la nivelul etniei. Un senator şi-a motivat votul cu problemele avute cu „domnii aceia mai bruneţi“. Este grav că stereotipuri rasiale şi etnice sunt reluate în discursuri politice, acte normative şi decizii, atât în Parlament, cât şi în Guvern, acesta dând aviz favorabil proiectului, în ciuda opoziţiei unor ministere, a Consiliului Naţional împotriva Discriminării şi a Agenţiei pentru Romi.

    2.Episodul reconfirmă ruptura dintre politic şi societate. Asociaţiile de romi nu au fost consultate în prealabil, ceea ce reprezintă şi o negare a dreptului etniei la stabilirea propriei identităţi – drept recunoscut în democraţiile funcţionale. În schimb, bazându-se pe argumente lingvistice puriste, susţinătorii au negat conotaţia negativă a cuvântului „ţigan“ înlimbajul curent.

    3.Este o politică revanşardă, care sancţionează o etnie pentru faptele unor indivizi. Nu este o soluţie, ci o reacţie populistă după ce, în ultimii ani, politicieni occidentali au transformat, tot populist, chestiunea romilor români într-o prioritate pe agenda securitară.

    4.Din punct de vedere extern, un astfel de demers este inutil – presa internaţională ar folosi tot termenul de „rom“, indiferent de legile româneşti – şi dăunător. România ar fi penalizată pentru nerespectarea recomandării Consiliului Europei privind utilizarea termenului de „rom“ în documente oficiale şi a unor reglementări europene. Deşi actualul proiect probabil că va fi îngropat de deputaţi, el mai poate fi invocat de politicieni străini care acuză România că nu integrează romii, ceea ce l-ar transforma în subiect în presa internaţională, cu efecte negative asupra… imaginii de ţară. Iar exportarea „soluţiei lingvistice“ referitoare la romi în Parlamentul European, de un europarlamentar român, ar putea ajuta în acest sens.

    În 2010, România a fost în scandal diplomatic cu Franţa, care a acuzat-o că nu integrează romii. Bucureştiul a susţinut ideea unei soluţii la nivelul UE în această chestiune. Subiectul integrării romilor este printre priorităţile preşedinţiei maghiare a Uniunii Europene. Pe 16 februarie, Parlamentul European a votat o rezoluţie privind integrarea romilor, care conţine măsuri ce vor deveni obligatorii pentru statele membre, o dată cu adoptarea unei strategii pan-europene, programată pentru luna iunie. Or, în aceste condiţii, un Parlament şi un Guvern care se joacă de-a „romul e ţigan“ arată că nu au încă o gândire de jucători în ligaeuropeană.

    Oana Marinescu, managing director al agenţiei OMA Vision, este consultant de comunicare strategică.

  7. Frumos…din pacate!
    Asta e lumea, trebuie sa ne obisnuim!Frumos blog!

  8. Iarasi ne calca o tiganca pe grumaz, cu robie , asa cum a invatat de la stramosii ei – Elena Udrea ! Parca am fi America de Sud in anii 70 .
    Corupta pana in maduva oaselor, plina de pofta de a conduce …tara altora ! Parca am fi tara de peoni ! De la stramosii nostrii daci, care visau sa moara in lupta, s-a ajuns la noi, cei care mor pe ei in izmene.

    Ce-i cu atat frica pe capul romanilor ?

  9. „Hitler, tiganii si evreii

    Se ştie ura pe care a avut-o Hitlerul şi regimul său nazist la adresa evreilor şi ţiganilor.

    Dar de ce tocmai aceste două popoare? Dacă evreii şi ţiganii au fost nu singurele, dar principalele victime ale nazismului, ne putem gândi că ei au fost vizaţi din pricina reputaţiei lor mesianice. Într-adevăr, între aceste două popoare analogiile nu lipsesc: amândouă se cred însemnate cu o pecete supranaturală, evreii ca popor al Alianţei, ţiganii ca descendenţi ai Regilor Magi; amândouă trăiau în diasporă şi erau în aşteptarea momentului când se vor aduna din nou, lucru pe care profeţiile lor îl anunţau ca urmând să se producă la intrarea în zodia Vărsătorului, adică în jurul anului 1950.”

    Completez eu: in 1970 tiganii au avut un congres international pt a-si alege o tara , ca tot se unesc, si au ales Romania, adica ne-au ales sa ne ocupe tara ! Pna acum se pare ca ne-au invins..

  10. Daca tot vor sa ne cucereasca tara, si chiar au reusit ceva pana acum, macar sa afle romanii ce spun sfintii despre ei :

    Nicolae Steinhardt despre tigani
    „Printre ţigani. Rasismul este o demenţă, dar – cum să spun? – nerasismul, contestarea unor rase deosebite, fiecare cu însuşirile ei, este o nerozie. Sunt mai degrabă certăreţi, rostul vieţii lor e gâlceava, harţa; fără de larmă şi tărăboi se asfixiază şi pier; pângăritori, au un dar neîntrecut de a terfeli totul; mincinoşi, minţim cu toţii, dar idealizăm realul, la ei e altfel, ca la antimaterie. Şi găsesc de cuviinţă să-şi întărească minciunile cu jurăminte grele: să-mi sară ochii, să-mi moară mama, să fiu nebun. (…) Şi nu le poţi intra în voie. Oricât de frumos le vorbeşti, orice umilinţă, orice făţărnicie: deopotrivă de inutile. Leneşi, urăsc pe cine le cere un efort, o lene îndărătnică, violentă, ca instinctul de conservare. Şi nu pot bea în cârciumi, numai afară, pe stradă, cu sticlele înşirate alături şi puradeii roată; o maidanofilie, un exhibiţionism, o nostalgie a bâlciului; şi un jind al ocării, ţipetelor, poalelor date peste cap. Spurcăciunea. Dracul sordid, dracul poltron, dracul ţopăitor. Cărora Coşbuc le-a găsit nume atât de potrivite şi care îşi fac din cur o goarnă“.

    Nu mai asteptati de la romanii din servicii caci nu mai exista !

  11. Au fost lasati sa se imbogateasca ilegal la superlativ. Sa zicem ca aceasta ar fi ce-a mai mica tragedie, insa planul de implinire a profetiei lor – de a se uni in Romania – continua… si continua pe acesti bani, facuti ilegal ! Deocamdata iata unde s-a ajuns:

    http://www.jurnalul.ro/special/special/romanii-arvuniti-cu-munca-la-tigani-584226.html

    Românii arvuniţi cu munca la ţigani
    Angajaţi de romii bogaţi pe mai nimic, românii sunt numai buni de ţepuit

    Menajeră. Femeie în casă la ţigani, bu­nă la toate, inclusiv pentru neplată. Go­spodine şi hamali. Slugi batjoco­ri­te şi umilite, ţepuite la bani. Asta au ajuns românii arvuniţi cu munca la ţigani. Ofertele de lucru, la negru, evi­dent, venind de la minoritari, dau apă la moară unei adevărate uzine de păcălit conaţionali, goana după un loc de muncă de acest fel sfâr­şin­du-se aproape întotdeauna cu fraie­ri­r­ea la plată a muncitorului.

    La Grajduri, oameni din Ardeal
    În anii ’20, la românii cu ştaif era la modă să aibă în casă guvernantă sau menajeră franţuzoaică sau nemţoaică. Ei bine, în 2011, la ţigani e la modă să aibă ca slugă un român. De exemplu, la romii din Grajduri Iaşi e la modă să aibă lucrători faini din Ardeal, pe care îi păcălesc şi îi aduc la muncă cine ştie prin ce vrăji. Însă fluturarea banilor este principalul motor. Referitor la alegerea românului de a lucra la ţigan ce putem spune? Neavând alternativă din partea statului, sătenii din comunităţile cu mulţi romi îşi încearcă norocul. Am luat ca exemplu localitatea „majoritar romă” Grajduri, si­tua­tă la 20 de kilometri de Iaşi. Ju­mă­tate de sat (aşa era cel puţin acum un an, ori se cunoaşte ritmul de în­mul­ţire a purtătorilor de lanţuri din aur) e formată din romi bogaţi, cea­laltă cuprinzând ţărani săraci cu pământuri puţine şi gospodării firave. Aici am descoperit care lucrători români ideal de ţepuit sunt deosebit de căutaţi. În special femei bune la toate în casă, la dereticat, spălat, şmotruit. Şoferi mai puţin, mai ales de când unele inspectorate de poliţie au inaugurat afacerea „permise auto pentru analfabeţi”, contra-cost, evident. În anii ’90 era un titlu de nobleţe pentru ţigan să aibă limuzină şi şofer cu ochi albaştri. Acum jeep-urile şi „su­vurile” sclipesc în soare con­curând doar cu acoperişurile.

    Romii nu-i vor bucătari
    Până şi „puradeii” de 18 ani cu caş la gură şi aur în dinţi posedă permis de conducere. Acum sunt foarte întrebaţi purtătorii de „permise” de hipoatelaj – căruţaşii, mai pe şleau. Am vorbit cu un sătean român din Grajduri care mi l-a indicat drept lucrător cu ziua la ţiganii din comună pe Dumitru Daju, un om de vârsta a treia. Fiindcă acestea se odihnea după munca zdravănă prestată, am stat de vorbă cu soţia lui, Anica Daju, o fe-meie mândră, care nu s-a lăsat timp de o viaţă dusă printre ţigani. De la ea am aflat că principala muncă a so­ţu­lui său, dat fiind că este la o vârstă înain­tată, este transportul de mate­riale cu căruţa. Apă, ciment, pietriş şi alte cele necesare în construcţii. Pentru că e vârstnic, ţiganii îl păcălesc mai greu, mai ales că Mitică cere uneori banii înainte sau e plătit la sfârşitul zilei, dar nu cu mai mult de un pol.

    „Sunt mulţi tineri care lucrează la tur­nat fundaţii de case, betoane. Alţii fac orice de nevoie. Sunt multe femei la treabă prin casă, spală, fac cu­răţenie, fac mâncare pentru echipa de muncitori de la ţigan”, a spus Anica Daju, din Grajduri. Pe lângă faptul că îi desconsideră neplătindu-i sau pu­nându-i la treburi grele, ţiganii îi con­sideră „murdari”. De aceea ei nu le pun pe menajerele angajate să facă mâncare pentru gospodărie decât rareori, şi atunci după ce „rumânul” şi-a dovedit calităţile după ani grei de muncă în „comunitate”. Silvia Var­tolomei din Grajduri se numără printre puţinele femei care lucrează ca bucătăreasă la ţiganii din Grajduri. Însă ea e o excepţie. Cum ştim cu toţii, principala ocupaţie a ţiga­nului, chiar şi la vremuri de criză, e să-şi mai înalţe câte un turnuleţ, o vilă, două, trei, după cum e cazul şi punga beneficiarului.

    De exemplu, ţiganul Nucu din Grajduri şi-a înălţat nu demult nici mai mult, nici mai puţin de­cât patru vile cu câte trei etaje fie­care. Ori pentru aceasta ai nevoie de ro­mâni, nu glumă. Zeci, sute de săteni a rulat ţiganul cât a avut de construit. Din păcate, la astfel de munci se în­tâm­plă ca unii lucrători neştiutori să nu primească nici un ban: pur şi simplu trudesc degeaba. Mi-a împărtăşit cazul fiului său Anica Daju: „Salariu oferă fiecare după cât de priceput e să amă­gească. 30, maxi­mum 40 de lei pe zi. La menajeră nu dă mai mult de 30 de lei pe zi. Însă tare mai trag ţeapă ţiganii. Ştiţi câte case au făcut românii şi nu au pri­mit bani pentru munca lor? Aoleu! Sau au primit te miri ce. Pleacă unii plângând acasă. Vin şi de prin alte localităţi să lucreze la ţigani, de prin Banat, de exemplu”. Însă grosul oamenilor ajunşi la muncă la Grajduri e din comunele şi localităţile învecinate. Sunt români care fac navetă la ţigani. „Chiar feciorul meu a fost împreună cu alţi români şi cu ţiganul Bogică într-o locaţie. A lucrat din greu la topit smoală şi trebuia să îi dea măcar 3 milioane, pentru că a stat aproape o săptămână, în frig, vai de capul lui. Era unul de la Şcheia, s-a dus plângând acasă. A stat săracul o săptămână în cort, în ger, îl aşteptau copiii acasă, că nici ei, nici nevasta n-aveau ce mânca. Dar nu i-a dat un franc”.

    Când i-a luat la muncă, ţiga­nul le-a promis bani, însă când să fa­că plata i-a amânat. „Am să vă dau, tot aşa le spunea”, povesteşte Anica. Din păcate, românii nu pot protesta, nu au unde şi la cine să reclame. Ţi­ganii sunt uniţi şi se apără unii pe al­ţii. „Au datorii imense către stat, au­zeam că vin cu mascaţii pentru a scoa­te bani pentru lumina electrică con­sumată de ei fraudulos. Mulţi dintre ţiganii de aici au curent electric neoficial, pe furate. Consumă curent electric din greu, dar nimeni nu îi mai trage la răspundere”.

    Cel mai greu e la geamuri şi covoare
    Sătenii din Grajduri sunt „reparti­zaţi” fiecare la câte o familie de ţigani. De exemplu, Marcela lui Gheorghe Larie merge la Ferdinand Stănescu, un pretendent la scaunul de bulibaşă a comunităţii, cu care am stat şi de vor­bă. Cele mai grele munci ale fe­mei­lor sunt spălatul geamurilor şi al „pe­rsienilor”, cum le zic ţiganii co­voa­relor lungi şi late. Mult preţ mai pun ţiganii şi pe „tablagii”, cei care se ocupă cu acoperirea caselor. „Cel mai înstărit ţigan, Boboc, a cons­truit recent patru vile la care a folosit foar­te mulţi muncitori. Cu bani furaţi de la întreprinderi. S-au înregistrat cazuri de directori de fabrici şi socie­tă­ţi care s-au spânzurat din cauza lor. Oameni din Călan, din Timişoara, şi-au luat viaţa din acest motiv”. Am stat de vorbă şi cu pseudoliderul ţi­ga­n­ilor grăjdeni, Ferdinand Stănescu. De la el am aflat că romii sunt într-o teribilă goană după modernizare. „Nu mai angajăm pe nimeni la pictat casele, acum folosim materiale deco­rative de la Carrefour. Nu vedeţi, ţara se modernizează. Nu mai vor ţiganii «pictături» deloc”, spune Ferdinand, care adaugă că slugile sunt acum la mare căutare: „Menajeră, da.

    Dacă are şapte milioane pe lună? De­pinde cum se înţelege cu omul. Tre­buie să dea cu mătura, să şteargă faianţa, geamurile, să calce o cămaşă, o haină, asta înseamnă menajeră”. În­ţelegând de la el că tot romul vrea moderni­zare, am încercat să văd cum a evo­luat gustul ţiganului de astăzi. Aşa am aflat că cei tineri se dau în vânt după produsele de înfru­mu­se­ţare, în special cele împotriva co­şu­ri­lor, dar nu refuză nici românce care să le facă „masaj”. Pentru asta se oferă să vină cu maşina personală. Sâm­bă­ta, de preferinţă. „Pe mine m-ar in­te­resa pentru înfrumuseţarea băr­ba­ţilor. Ceva de coşuri, puncte negre. Pentru masaj făcut de femei e amator vă­rul meu Ionuţ Stănescu. Îi puteţi te­le­fona, are Orange”, spune Ioan Bu­cur Stănescu. Menajera româncă în­că nu s-a apucat şi de aşa ceva.

  12. Pe mine ma ingrijoreaza altceva ! Siguranta nationala este la pamant ! Cine a monitorizat de-a lungul anilor deciziile alogenilor va intelege:

    1. A fost infintata Politia Comunitara si aceasta a fost umpluta cu analfabeti si interlopi;

    2. Chiar Eufrosin a reusit sa evidentieze bandele de bruneti , organizate de functionari ai statului, platiti cu bani de la stat si pusi sa se pregateasca pe romani.

    3. 10.000 de politisti cu scoala sunt dati afara chiar in acest moment.

    Per ansamblu consider ca este o actiune de subminarea a sigurantei nationale si ca ni se pregateste un fel de Tottenham !

  13. Comentariile lui mercurie ar trebui consultate cel putin trimestrial, pentru a ne trezi din motaiala programata de specialistii dezmembrarii natiunilor crestin-europene.
    Zilele trecute, tiganimea din Romania a decis ca data de 20 februarie sa devina sarbatoarea comunitatii, iar statuia lui Mihail Kogalniceanu sa fie ridicata in toate zonele in care tiganii se declara, majoritari.
    Acestei actiuni trebuie sa ii acordam imporanta cuvenita pentru ca vine imediat dupa interventia Elenei Basescu in Parlamentul Europei, interventie istorica fara precedent prin caracterul anti-romanesc al discursului unui oficial al Statului Roman.
    Un semnal de atentie trebuie tras in legatura cu sustinerea agresiva si neconditionata a Presedintelui, pentru Elena Udrea.
    Trec peste afirmatia lui Madalin Voicu legata de apartenenta acesteia la etnia in discutie si amintesc faptul semnificativ ca ex-ministrul Turismului a blocat pe perioada mandatului sau modificarea imaginii strategice a tarii, la intrarea prin vama Nadlac.
    Reamintesc faptul ca in acest punct de frontiera este plasata o spelunca cu functie de bordel si un grup de case tiganesti in ruina, sforile cu chiloti rupti fiind mai dese decat steagurile nationale.
    La Guvern si Presedintie au fost depuse sute de sesizari privind necesitatea schimbarii acestei situatii.
    „Schimbarea” o vom vedea insa cat de curand.
    Langa bordel si franghia cu chilotii pirandei va trona statuia lui Kogalniceanu, prietenul etern al tiganilor din Romania, dar si al intelectualilor atasati spiritului universalist al marelui A. von Humboldt ( botanist sensibil la functia deliacat falica a pistiluiui).

    Imi permit sa fac o observatie la comentariul lui mercurie.
    Tiganii nu se pretind descendenti ai Regilor Magi, care erau preoti zoroastrieni persani, ci ai samaritenilor lui Simon Magul din Gitta (si ai Elenei!).

  14. Tiganii au inceput sa atace manastirile !? N-au facut-o pt a fura ! Politia primeste ordin sa musamalizeze cazul !

    Schitul “12 Apostoli” din Vatra Dornei, “ASEDIAT” DE ATACATORI CU CAGULE PE FATA?

    „Eu am auzit că mă strigă părintele stareţ şi am ieşit afară. Cum am deschis uşa am fost lovit de mai multe ori, iar unii strigau . Nu am apucat să mă apăr că m-au lovit cu bâtele de mai multe ori în cap şi pe unde apucau”, şi-a amintit părintele Ioan.
    Ţiganii au abandonat maşina cu care fugeau de la schit

    Stareţul schitului a reuşit să pună mâna şi el pe o bâtă şi a lovit câţiva dintre atacatori, gest care i-a descumpănit pe agresori, care au preferat să se retragă, cel mai probabil de teamă ca vreunul dintre călugări să nu sune la 112. Potrivit părintelui Filotei, unii dintre agresori au ieşit pe scările pe care au urcat, în timp ce alţii nu au mai nimerit uşa şi au sărit pe un geam, rănindu-se în cădere.

    „Erau ţigani, pentru că la un moment dat cagula unuia dintre ei a căzut şi aşa ne-am dat seama cine este. După fuga lor, am sunat la o femeie din Poiana Negri, care a alertat Poliţia. Noi ne-am mai întâlnit cu nişte oameni din sat şi am început să-i căutăm pe ţigani, pentru că unul dintre ei a zis în fugă că trebuie să ajungă la maşină cât mai rapid”, a arătat părintele Filotei.

    Călugării agresaţi spun că nu au reuşit să-i prindă din urmă pe fugari, în schimb, poliţiştii trimişi la faţa locului ca urmare a apelului la 112 au dat de maşină. Potrivit părintelui Filotei, ţiganii au abandonat maşina şi s-au făcut nevăzuţi.
    Poliţiştii, bănuiţi că ar dori să muşamalizeze dosarul

    Călugării de la Schitul Sf. „12 Apostoli” sunt de părere că poliţiştii încearcă să muşamalizeze dosarul. Oamenii în sutană au adus şi mai multe argumente în acest sens. Primul ar fi acela că, deşi i-au sesizat încă din noaptea de vineri spre sâmbătă despre incident, oamenii legii au venit la schit abia sâmbătă pe la amiază, fără un criminalist care să ridice eventuale probe care să ajute la soluţionarea dosarului.

    „Ne-au spus să nu scriem chiar totul în declaraţii şi că cel mai bine ar fi să ne împăcăm cu cei care ne-au atacat. În plus, ne-au acuzat că am vorbit urât cu ţiganii care culeg afine şi merişoare prin această zonă şi de aceea s-a ajuns să fim atacaţi în plină noapte. Păi dacă nu i-au prins, de unde ştiu ei ce am discutat nou cu ţiganii?. Eu pot să vă spun că ne-am comportat creştineşte cu ţiganii pe care-i bănuim că ne-au atacat. I-am lăsat să doarmă la noi cu o noapte înainte şi nu le-am zis nimic rău”, a arătat părintele Filotei.

    Stareţul Schitului Sf. „12 Apostoli” a mai precizat că şi în cursul zilei de ieri a încercat să-şi completeze declaraţia de la poliţie, dar a fost refuzat.

    Toate aceste elemente îi fac pe călugări să creadă că poliţiştii nu vor să-şi facă treaba aşa cum trebuie, iar agresorii nu pot fi decât încurajaţi de această pasivitate a oamenilor legii, ceea ce ar putea duce şi la alte acţiuni similare.

    Călugării au mai arătat că de şase ani de când se află la acest schit nu au avut nici un fel de incident cu nici o persoană, iar oamenii din Poiana Negri vin frecvent pentru a asista la slujbe.

    http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/09/19/schitul-12-apostoli-vatra-dornei-atac-talharesc/

  15. „Convenţia-cadru pentru protecţia minorităţile naţionale

    Convenţia-cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale reprezintă cel de-al 126-lea instrument juridic al Consiliului Europei, fiind adoptată la Strasbourg, la data de 1 februarie 1995 şi intrând în vigoare la data de 1 februarie 1998. 39 de state sunt părţi la această Convenţie.
    Convenţia-cadru reprezintă primul instrument multilateral cu forţă juridică destinat minorităţilor naţionale.(…..)
    România a semnat Convenţia în ziua adoptării acesteia (1 februarie 1995), alături de alte 20 de state europene (…..)
    Din partea României a semnat Teodor Meleșcanu, ministrul afacerilor externe de la acea vreme.
    România a fost primul stat care a ratificat documentul, la data de 29 aprilie 1995, depunând instrumentul de ratificare la data de 11 mai 1995.”
    sursa MAE

    Observati din text cum ne-am grabit sa fim primii la pupat mana cu care urma sa fim loviti..
    Retrospectiv, realizez ca respectivul document i-a incitat pe multi romani sa se declare etnici minoritari. Dar aceasta este o alta (dureroasa) poveste…

    Fara legatura : Madalin Voicu a fost numit Consul General al Romaniei, la Bonn.
    Nici nu stiu ce sa zic.. Mari competente administrative nu cred ca are si pentru a gera viitoarea furie electorala, nu vad de ce era musai sa fie numit dansul. In plus, Bonnul este un oras auster, fara farmecul dupa care tanjeste un artist cu eleganta si subtilitatea spirituala a maestrului..
    Ce idee a avut si Aurescu asta… Sau, nu a fost ideea lui?
    Nepriceputii spun ca era mai prestigioasa numirea in calitate de consul onorific dar priceputii spun ca nu era interesanta, din punct de vedere pecuniar.

Răspunde!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: