Excepţionalele binefaceri ale albinelor asupra sănătăţii noastre


Sub eticheta „Sănătate” am demontat multe dintre miturile cu care sistemul ne vrăjeşte. Nu e nimic mai trist decât să suferim din cauza ignoranţei, mai ales când este vorba de copii. Dacă ştim care sunt produsele ce trebuiesc neapărat evitate e bine, dar cu ce rămânem, vor protesta unii – nu mai putem mânca nimic , căci totul ne omoară ? Nici pe departe.. De fapt, lucrurile bune pentru noi, sunt şi foarte gustoase, în măsura în care gustul nu ne-a fost pervertit deja de glutamatul monosodic adăugat în mai toate mezelurile şi până şi în cartofii prăjiţi subţiri ce se vând cu 50 de lei/Kg, altfel cunoscuţi ca „chipsuri”. Cum ne place să fim luaţi de fraieri – nu mai bine îţi prăjeşti rapid o porţie de cartofi cu mujdei proaspăt din abundenţă pentru a contracara efectele prăjelii, dacă chiar ne e poftă de o gustare ?

MSG - glutamatul monosodic

Dar în locul nenorocitelor „băuturi energizante” gen „Hell, Redbull etc” acum când nici Coca-Cola cu a sa cocaină (reziduală fireşte) nu-i mai trezeşte pe tineri din stupoare, să nu existe oare alternative naturale şi 100% benefice organismului ? Fireşte că există, dar mai e „cool” în ziua de azi să mănânci …miere de albine ? Câţi adolescenţi mai cunosc gustul mierii, înafara celei adăugate în bomboanele pt. tuse ? Mai mare păcatul, căci iată de câte binefaceri ne lipsim, atunci când ignorăm produsele apicole – în loc să dăm banii pe dulciuri, „snackuri” şi băuturi care ne ruinează sănătatea, mai bine să fugim degrab’ la piaţă şi să găsim colţul cu miere; vom fi nu doar mai sănătoşi şi mai destepţi, ci şi mai bogaţi.

Cât priveşte situaţia financiară a Krafft Foods, Coca-Cola şi alţii ca ei, cu cât mai repede se duce de râpă, cu atât mai bine:

„Daca oamenii ar sti cate virtuti are mierea, nu s-ar mai desparti de ea pe viata” – Mama Paraschiva

Pentru bucuresteni, Piata Unirii arata intotdeauna la fel: un amestec pestrit de produse, de la fructe, legume si zarzavaturi, pana la haine turcesti si unelte industriale. Tarabe pline, preturi negociabile si multa, multa lume. In acest decor, in fiecare joi si vineri, la ora 9, cu precizie de orologiu, in piata apare mama Paraschiva – o batranica simpatica, trecuta de 80 de ani, ce-aduce cu sine bogatii de produse luate direct de la stupi. Te si uimesti cu cata migala isi asaza pe taraba borcanele cu miere si capaceala, sticlutele cu tinctura de propolis, polenul, fagurii si celelalte minunatii obtinute din truda albinelor. Pe taraba de piatra, alaturi de marfa, gasesti sfaturi medicale din carti mai vechi, despre utilizarea produselor apicole in diferite maladii. Daca te vede cu adevarat interesat, mama Paraschiva are rabdare sa-ti explice pe indelete propriile retete, cu care pe multa lume a scapat de necaz.

In vinerea in care am cautat-o la Piata Unirii, afara erau -8 grade C. Majoritatea tarabelor erau goale, dar mama Paraschiva nu se sinchisea de gerul ce incremenise piata. Turna atenta tinctura de propolis in sticlute mici, farmaceutice. Infofolita ca un eschimos, m-a intampinat cu un zambet larg, intreband cu ce-mi poate fi de folos. Am cumparat un baton de propolis si un borcan cu „capaceala” de albine, am primit drept cadou un fagure cu miere ambalat ca nugaua si, in timp ce-i savuram dulceata, mama Paraschiva mi-a tinut o adevarata lectie despre stuparit si puterea vindecatoare a produselor apicole.

„Voi, domnisorii astia, habar n-aveti de cate rele te scapa mierea de albine si toate roadele stupinei. Va indopati cu cafele si Coca-Cola, mancati numai burgheri dintr-aia ingramaditi in chifle congelate, si cica sunteti moderni. Si va mirati apoi c-aveti ulcer si toate alea. In loc sa luati dimineata cate o lingura de miere curata, care va da energie pentru toata ziua, nici nu faceti bine ochi si va repeziti la cutia cu nes. Nu stiti sa traiti, ce mai! Eu, de patruzeci de ani ma ocup de albinarit si – slava Domnului – am 80 de ani si ma mai tin pe picioare. Si sa stii mata ca si mie, si familiei mele, stupii astia ne-au adus sanatatea.”

– Dar pasiunea asta pentru albine, de unde vi se trage?
– De tanara m-a interesat tot ce era legat de apicultura. Atunci era o noutate. Aparusera primele carti despre puterea tamaduitoare a stupului. Asa am aflat multe despre lumea albinelor, maiastra in felul ei. De stuparit m-am apucat in „89.. baiatul meu avea cativa stupi, ca-i placea tare mult albinaritul. Il mai ajutam si eu uneori, dar nu prea mult, ca nu aveam timp. Cand a plecat, m-a rugat insistent sa am grija de stupi. N-am avut inima sa las bietele albine sa moara, si nici sa vand stupii n-am putut. De atunci, doar cu asta ma ocup. Noroc ca ma mai ajuta o fiica, altfel n-as face fata, la varsta mea. Am 50 de stupi. Se face miere, se fac de toate, ca albinele nu stiu sa leneveasca. Dar vanzarea nu mai merge. Oamenii nu stiu despre ce este vorba. Daca ar sti cate virtuti are mierea, nu s-ar mai desparti de ea pe viata. Numai sa fie miere buna, curata. Eu fac analiza si la albine, ca si ele, saracele, se mai imbolnavesc. Iar daca albina e bolnava, si mierea e toxica.

– Cu ce minunatii ati venit azi la vanzare?
– Cu de toate, maica. Tot ce-ti poate da stupul: miere din toate florile, polen, pastura, propolis, apilarnil, laptisor de matca…
– Imi puteti spune la ce se foloseste fiecare?
– Pai, de exemplu, sa luam pastura. Pastura este polenul adus de albine la stup, convertit de tinerele doici cu laptisor de matca, pe care-l au doar trei zile in gusa (un fel de colastra a copilului). Astfel amestecat, il baga in celule, pentru a hrani noua generatie de albine. Pastura-i painea puietului. In tratament, pastura se foloseste in leucemie si-n cancer, la bolile grele. Se ia o lingurita dimineata, pe nemancate. O doctorita pe care o cunosteam de demult, d-na Buzatu, facuse leucemie. Era internata in spital, incepuse sa faca tratament cu raze. Sotul ei, inginer de blocuri, a venit la mine si i-am dat o rama cu pastura, de vreo trei kilograme. Am distrus, practic, stupul, ca fara pastura, albinele nu rezista peste iarna. Dar am fost fericita ca am salvat o viata. Dupa ce a facut tratamentul cu pastura, a scapat. Cand si-a facut analizele, erau perfecte, nici ei nu i-a venit sa creada.

Polenul e bun pentru elevi si studenti, ca intareste memoria, iar ei invata mai usor. Se mesteca bine si, cand se inmoaie, se face ca o mamaliguta in gura. N-ai gustat niciodata polen? Vai de mine, ia de aici si gusta putin. Are toate vitaminele in el: A, B, C… E adunat din mijlocul florii; albinele il aduc pe picioare si, cand vin la stup, un picior il baga la puiet, pentru pastura, si un picior mi-l dau mie, pe colector. Daca este mult polen in stup, albina nu aduce altul. Dar daca vede ca nu este destul si copilul are nevoie, se duce si cara. Polenul e tare bun…

Propolisul ajuta la circulatia sangelui, dar e bun si la bolile respiratorii si cele de plamani. Eu am facut astm si am fost pensionata la 47 de ani. Am scuipat sange de pe bronhii timp de doi ani. Nu puteam sa merg nici macar 100 de metri, ca ma sufocam. Am luat tinctura de propolis si, dupa vreo doua luni, nu mai aveam nimic. Al doilea baiat al meu e inginer de termoficare. Cand era student, s-a imbolnavit de tuberculoza. In spital mai mult s-a chinuit, ca medicamentele alea nu-l ajutau cu nimic. La externare, i-au dat acasa o traista de medicamente. Nici nu mai putea sa le inghita. Mi-a spus: „Mama, nu mai pot sa le iau. Ma doare ficatul si-mi vine rau”. Se ingalbenise, slabise, nu mai avea pofta de mancare… I-am aruncat toate hidrazidele si ce-i mai dadusera de la spital si am inceput sa-l tratez cu tinctura de propolis. L-am pus sa faca inhalatii cu tinctura pusa in apa fierbinte, ii dadeam si miere cu tinctura de propolis, ca sa-i ramana pe bronhii. I-am dat apoi polen si laptisor de matca. S-a pus pe picioare in mai putin de o luna de zile. Cand si-a repetat analizele, parca avea plamani noi. Se si ingrasase, era perfect sanatos.

Odata, a venit la mine un domn din America, care avea o ciuperca pe limba. Ciuperca se marise, se dusese in jos, pe gat, si-l sufoca. Nu mai putea bietul om sa respire. I-am spus: „domnule, incearca cu propolis si laptisor de matca”. A luat tinctura de propolis, cate 40 de picaturi intr-un pahar cu apa, si a facut gargara zilnic, ba mai si inghitea cate putin. Acum patru ani, s-a intors din America, vindecat complet. Mi-a dat o mie de dolari. Cea mai mare afacere a mea! Sa-i dea Dumnezeu sanatate!

…Aici am alifie cu propolis, tinctura de galbenele, aloe si ulei de masline cu vitamina A, care-i buna pentru reumatism, hemoroizi, arsuri, opareli si acnee. Sotul meu s-a ars groaznic odata, de la o butelie. L-am dat cu tinctura de propolis si cu alifia asta si n-a mai facut basici, iar pe piele n-a ramas nici urma de arsura. Si mai am si un energizant, facut din propolis, polen si miere, bun pentru oamenii care muncesc mai mult si sunt epuizati si stresati.

Laptisorul de matca e o adevarata minune a stupului. Cu el se hraneste regina stupului, si o tine in viata 8 ani, in vreme ce o albina obisnuita – nascuta din acelasi ou cu regina, dar care se hraneste numai cu miere – traieste doar 21 de zile. De asta zic eu ca Dumnezeu i-a dat laptisorului puteri miraculoase, datatoare de viata. Laptisorul de matca e folosit pentru astenii nervoase, oboseala, TBC, hepatita, ciroza, impotenta, frigiditate, si e un tonic cardiac nemaipomenit.

Acum doi ani, a venit la mine un domn care mi-a spus ca sotia lui nu poate ramane insarcinata. La trei luni avorta mereu, din pricina unei tumori aflate pe uter. L-am invatat sa-i dea asa, sa tina sub limba, cate un gram zilnic, timp de doua luni. Era insarcinata in luna a doua si se temea sa nu piarda copilul. Dar femeia s-a simtit bine, n-a mai avut greturi, a inceput sa manance, a trecut de patru luni si copilul a miscat. Fatul a crescut, iar tumora de pe uter s-a facut cat o aluna. Dumnezeu a avut grija de ea si i-a daruit un copil perfect sanatos. A venit asta vara cu el pe la piata – o mandrete de baiat, cu zulufi aurii, care chinuia in carucior o jucarie de cauciuc. Tare m-am bucurat pentru ea…

…Dar cele mai bune rezultate le are laptisorul de matca la bolile de ochi. Sotul meu avea inceput de glaucom si nu mai vedea. I-am pus in ochi laptisor de matca proaspat, abia scos de la regina. L-a usturat ingrozitor, a tipat de durere. Nu mai voia nimic, spunea ca fac experiente pe el… Dar nu m-am lasat; am continuat sa-i dau laptisor de matca pe cale bucala, timp de doua luni, cate doua grame zilnic, tinut sub limba. Asa, laptisorul nu se duce direct in stomac, ci actioneaza in zona capului si apoi la inima. Acum, multumesc lui Dumnezeu, are 80 de ani si citeste fara ochelari.

Tot asa se vindeca si cataracta. O fetita facuse albeata la un ochi si doctorii nu i l-au mai putut salva, i-au pus ochi de sticla. Dar, dupa operatie, albeata i-a cuprins si celalalt ochi. Nu mai vedea deloc. Am invatat-o pe maica-sa sa-i puna laptisor de matca in ochi. Dupa vreo doua saptamani, mama fetitei a venit sa-mi multumeasca. Fetita incepuse sa vada din nou lumina soarelui. Acum vede bine, slava Domnului!

Fata mea mi-a spus ca si-a pus in ochi si miere simpla, de salcam, si i s-a limpezit privirea. Ea s-a convins singura de puterea vindecatoare a stupului. Cand a nascut, a facut septicemie. Cu toate antibioticele si ce i-au mai dat la spital, tot n-a scapat. Avea sangele otravit si a facut cancer, cu metastaze in tot corpul. Cand a aflat, n-a mai pus carne in gura; numai vegetale si produse apicole. De zece ani numai asa mananca. Si uite ca a scapat.

Apilarnilul il fac din laptisor de matca si miere, si-i bun pentru copiii anemici, slabi, fara pofta de mancare. Da-le apilarnil, si nu-i mai poti stapani, asa energie capata…
Capaceala e pusa de albine peste mierea din fagure, ca sa nu se altereze. Albina astupa celula cu ceara, pune pastura si la urma inteapa si putin venin, sa se pastreze bine. Capaceala e buna pentru sinuzita, bolile cailor respiratorii (bronsita, astm), paradontoza, dar si pentru bolile hepatice. Se mesteca bine, iar ceara care ramane in gura se inghite cu un mar sau alt fruct, ca face bine la stomac.

– Cum ati invatat sa folositi aceste produse?
– Incetul cu incetul, ti le arata Dumnezeu pe toate. Mai inveti cate ceva de la altii, pe altele le afli tu, chiar fara sa le cauti. Eu am avut reumatism, nu puteam sa merg, ca ma injunghia tot corpul. Dar, de cate ori ma duceam la stupina, ma alegeam cu cate 4-5 intepaturi de albine. Si tot asa, pana intr-o zi, cand mi-au mai slabit durerile. Simtind eu ca-mi fac bine intepaturile, am experimentat, asa, o formula de tratament care a dat rezultate nemaipomenite. Am luat o albina si mi-am intepat incheietura umarului, ca ma durea tare acolo. A doua zi am pus doua, apoi trei albine, pana am ajuns la 15 intepaturi pe zi. Dupa aceea, am inceput sa scad: 14, 13, pana am ajuns in ultima zi la o singura intepatura. Dupa asta, eram ca noua. Miscam mana in voie. Asta-i un adevarat vaccin. Am facut tratamentul si la alti oameni. La lombosciatica si la bolile reumatice, face adevarate minuni. Dar unii sunt alergici si nu pot face asa tratament.

– E grea munca la stupina?
– E multa treaba la stupina. Nu-i munca grea, dar e migaloasa. Trebuie sa iubesti cu adevarat fapturile astea minunate – albinele – ca-ti ofera si ele satisfactii pe masura. Acum, sunt batrana si nu mai am puterea pe care o aveam cand eram ca dumneata. Dar atat cat mai pot, ma voi ingriji de ele, ca si ele mi-au dat sanatate atunci cand aveam mai mare nevoie…

Daca treceti prin Piata Unirii joia sau vinerea, n-o ocoliti pe mama Paraschiva. O sa va invete multe despre stupi, albine si miere, dar o sa va si dojeneasca cu blandete: „Voi, domnisorilor, nu stiti sa traiti”… Sa nu va suparati pe ea, ca-i inteleapta si stie ce spune.

sursa la pieptul mamei
41 răspunsuri

  1. nu doar domnişorii, ci şi domnişoarele sunt la fel de moderne. poate chair mai mult…

    pentru arsuri e foarte bună şi mierea simplă pusă peste rană. se vindecă rapid şi aproape fără urme.

    cei care nu prea suportă înţepătura de albină se pot folosi de pătrunjel, frunzele, frecâdnu-se în jurul înţepăturii după ce au scos acul şi au stors rana (de venin).

    mare atenţie însă la cei care vând miere, sau produse din miere, fără adaosuri, precum alcool, plante, etc., cu termen de garanţie.

    mierea nu are termen de garanţie. nici produsele stupului. de aceea, nici combinaţia dintre ele.

    foarte multă lume foloseşte alcoolul etilic, care este un produs chimic, în fabricarea tincturilor. dacă vreţi să vă faceţi tincturi, de orice fel, nu doar din produse apicole, cumpăraţi ţuică, palincă sau horincă, de la oameni în care aveţi încredere şi faceţi-vă tinctură.

    lăptişorul de matcă nu rezistă decât câteva minute după ce este scos din stup. în stare naturală. dacă nu este pus în amestec cu altceva, acesta se alterează. cine vă vinde lăptişor de matcă pur este un păcălici. se poate conserva doar cu alcool sau doar cu miere, adică fără alte adaosuri, sau se poate conserva şi cu alte produse neapicole.

    mierea zaharisită… nu este decât, în general, miere care a trecut prin încălzire. este adevărat că şi-a pierdut unele proprietăţi, în funcţie de cât de mult a fost încălzită, dar încă este bună şi nu are nici aceasta termen de valabilitate. mai sunt şi unele soiuri care se zaharisesc fără să fi fost încălzite. dacă aveţi miere proaspătă care se zahariseşte, să nu o încălziţi. faceţi un ceai, lăsaţi-l să se răcească suficient, cam până la temperatura camerei, apoi turnaţi-l peste miere.

    se poate mânca miere pe pâine. după un minut-două face o crustă plăcută la suprafaţa felie de pâine…

    mai erau multe lucruri de spus despre miere. le ştiu de la tatăl meu, să-i fie ţărâna uşoară. ne-am povestit o mulţime de lucruri când eram mici, avea o grămadă de cărţi despre albine şi albinărit.

    este, într-adevăr un produs extraordinar. din păcate, însă, din ce în ce mai puţini se ocupă cu albinăritul. tinerii/rele din ziua de azi sunt precum zicea mamaia din poveste.

    în legătură cu chimicalele din alimente, atenţie foarte mare la ce cumpăraţi. am fost deunăzi să văd ce oferă un magazin chinezesc. nu vă pot spune câte produse conţin E-uri, MSG (scris mare şi frumos pe etichetă) şi alte minunăţii de îţi vine să o iei la fugă. şi credeţi că se sinchiseau chinezii??? aş! cumpărau nevoie mare…

    învăţaţi-vă să citiţi etichetele, să cunoaşteţi ceea ce trebuie evitat şi să nu vă fie greu să abandonaţi ceva ce până mai ieri vă producea o mare plăcere la degustare.

    • Buna seara
      Am ezitat f. mult inainte de a raspunde.
      Ma bucura faptul ca aveti o parere buna despre produsele apicole si ca le apreciati la adevata lor valoare.
      Dupa cum vorbiti (scrieti) va cred ca aveti „ceva anintiri” despre miere si despre stuparit. Eu sunt apicultor de 14 – 15 ani si am intalnit multe cazuri in care transmiterea de info. gresite (sau partial gresite) face mult rau breslei din care fac parte.

      1. „pentru arsuri e foarte bună mierea simplă pusă peste rană” – corect – fiind higroscapica are tendinta de a antrena apa din vasele de sange spre suprafata ducand la vascularizarea si cicatrizarea rapida. Vedeti si efectul bacericid al mierii si obtineti un dandaj ideal pentru zonele arse. De recomandat acoperirea cu miere a zonei arse / acoperirea acesteia cu o folie / pastrarea in aceasta stare 1-2 zile, interal dupa care se spala rane si se aplica un nou strat de miere + folie. Se repeta pana la aparitia stratului epitelian. Tesutul se regeneraza rapid, frumos si fara sa prinda acea crusta care la indoirea articulatiei crapa, sangereaza si lasa semne dupa vindecare.
      2. Efectele intepaturilor dispar mult mai repede cu Clorfeniramin. Patrunjelul are doar efect „placebo”
      3. Se spune despre miere ca :
      – in primul an este medicament
      – in al doilea an este aliment
      – in al treilea an este indulcitor
      Acum esti obligat prin lege sa pui pe eticheta un termen de garantie.
      4. Tinctura (pentru a extrage toate elementele active din propolis) se face cu alcool de peste 90*. Nu cred ca o sa gasiti horinca sau palinca de 90*.
      5. Adevarat este ca laptisorul oxideaza in contact cu aerul si la temperatura mediului ambiant. Ideal este sa fie consumat direct din botca (celula in care creste o viitoare matca si de unde se recolteaza laptisorul). Acest lucru este imposibil pentru 99.99% din populatia lumii. Principiile active din laptisor se pot conserva astfel: imediat dupa recoltare se depoziteaza in recipienti mici, inchisi la culoare si depozitat in frigider (4-6*C). Acesta nu se conserva in alcool.
      6. Cristalizarea (nu zaharisirea) este un fenomen natural. Toate sorturile de miere cristalizeaza. Este adevarat ca unele mai greu altele mai usor. Mierea de rapita si cea de fl. soarelui cristalizeaza in 2 – 3 saptamani de la extractie / salcamul intr-un an sau mai mult (e vb. de raportul fructoza – glucoza).
      Cumparatorii trebuie sa fie atenti la mierea care este fluida in ianuarie – februarie – etc pentru ca aceasta poate fi incalzita / reincalzita sau falsificata. Apropos de falsificare – poate fi determinta doar in urma analizelor de laborator. Asta contrar unor pareri ale unor apicultori vechi in meserie care cred ca au ceva anume pe varful limbii si ca nu pot fi pacaliti. Vorbesc aici de falsificarile facute de „meseriasi” si nu de falsuri grosolane.
      7. Va dau cuvantul meu ca apicultorii tineri sunt din ce in ce mai multi (spre bucuria mea) si tind sa-i inlocuiasca pe cei in varsta. Mai mult numarul de familii de albine din RO are o evolutie ascendenta. .

      In speranta ca am reusit sa clarific unele lucruri fara a dori sa deranjez, va asigur de toata consideratia mea.

      Grigoras Relu
      rl_grigoras@yahoo.com

      • E fantastic ce spuneti despre familiile de albine din tara. IN conditiile in care in America si chiar in Europa au inceput sa dispara populatiile de albine, la noi cresc. Am intrebat si eu apicultori si mi-au zis ca la noi nu sunt deocamdata probleme cu albinele. Sper sa fie asa si in continuare.

      • stimate domnule Relu,

        când am citit ceea ce aţi scris mă aşteptam la o combatere pe toată linia.
        dar se pare că doar în anumite cazuri aţi combătut acele „amintiri“ ale mele.

        să o luăm sistematic:

        – la punctul 1, aţi fost de acord cu mine. mă bucur…

        – la punctul 2, Clorfenirmamin-ul despre care vorbiţi îmi este necunoscut. dacă este un produs farmaceutic, eu îl recomand cu căldură A NU SE FOLOSI. de efectul placebo al pătrunjelului mă îndoiesc, la fel cum, bănuiesc, vă îndoiţi dvs. de alte efecte ale pătrunjelului.

        – la punctul 3, faptul că eşti obligat de lege nu înseamnă că trebuie să pui un termen de garanţie final. se poate scrie foarte bine, aşa cum am văzut de atâtea ori, „nu are termen de garanţie“. dacă dvs. consideraţi că mierea îşi pierde din calităţi după 3 ani, ar trebui să mai studiaţi puţin.

        – la punctul 4, ţin să vă spun că se pot face tincturi şi cu alcool de 70 de grade şi că se poate merge şi până la 60 de grade, timpul de macerare mărindu-se.

        – la punctul 5, nu m-aţi contrazis decât n ceea ce priveşte conservarea cu alcool a lăptişorului de matcă. este posibil să aveţi dreptate. vă asigur că, cu prima ocazie, mă voi interesa, iar dacă aveţi dreptate vă voi cere să mă iertaţi.

        – la punctul 6, poporul român spune cristalizare. foarte puţini ştiu că de fapt este vorba despre o cristalizare şi şi mai puţini ştiu ce este aceea cristalizare când vine vorba despre miere. este bbine că educăm şi folosim termenii corecţi, dar nu este bine să fim prea duri cu poporul. s-ar putea să ne invite să ne mâncăm singuri mierea „cristalizată“. în rest, iarăşi, nu aţi contrazis ceea ce spuneam eu. şi da, sunt unii oameni care au un simţ mai dezvoltat, în care, bănuiesc iarăşi, că nu credeţi.

        – la punctul 7, mă bucură să aud că sunt din ce în ce mai mulţi apicultori, dar dacă cei tineri nu învaţă prea multe de la cei bătrâni, ci doar din cărţi, care de cele mai multe ori sunt traduceri ale unor cărţi scrise de alţi apicultori sau pretinşi apicultori din alte ţări, de regulă vorbitori nativi de limbă engleză, este păcat. pentu că cei bătrâni de la noi au cunoştinţele transmise, de cele mai multe ori, din tată-n fiu, coborând în trecut până în vreamea dacilor şi protodacilor. eu, unul, mă îndoiesc ca veneticii ăştia engleziţi să aibă cunoştinţe mai bune decât cei care se ocupă cu albinăritul de mii şi mii de ani.

        este şi normal ca cei tineri „să tindă“ să îi înlocuiască pe cei bătrâni. acelaşi lucru se întâmplă şi la fabrică şi la câmp şi în orice altă meserie…

        „amintirile“ mele sunt de la tatăl meu, săi fie ţărâna uşoară, care s-a ocupat cu meseria asta vreo 50 de ani şi de la un bun prieten al său care se ocupă cu aceeaşi meserie, împreună cu soţia sa, de mai mult de 50 de ani.

        nu contest cunoştinţele dvs., pentru că, din ceea ce am citit, aveţi habar de această meserie, dar prefer să mă ghidez după cele ale unora care au, sau au avut, mult mai multă experienţă decât dvs.

        Cu stimă,

        răzvrătitul.

        • Buna ziua

          Sunt placut impresionat de faptul ca discutia despre produsele apicole are multi adepti adepti si multi dintre noi sunt curiosi si vor sa invete. De cand sunt apicultor am remarcat faptul ca faptul ca mierea este cumparata de catre persoane care „detin informatia” si nu de catre cei „care-si permit dpdv financiar”. Posturile mele vor doar sa aduca acasta informatie (atat cat o detin eu) catre cei inresati.
          Trebiue sa lamuresc cateva afirmatii din posturile de ieri:

          – Aveti dreptate in ceea ce priveste folosirea patrunjelului. La fel de bine puteit folosi un cartof, un morcov sau o foaie de varza. Efectul va fi acelasi adica nu va avea nici un efect. Clorfeniramin-ul este un produs farmaceutic de sinteza. Este f. eficient in cazul in care o persoana este intepata de orice insecta. Acest medicament (sase comprimate zdrobite cu dosul lingurii, dizolvat intr-o jumatate de litru de apa minerala si administrat cu forta pe cale bucala) a salvat un cal care fusese atacat de un roi de albine.
          Concluzie – dpdv profesional nu se pune problema unei intepaturi (ne-am invatat cu ele ca „tiganul cu scanteia”). In stupina se pune problema unor evenimentr nedorite dar de o gravitate destul de mare in care trebuiesc obtinute efecte imediate (uneori trebuiesc salvate vieti omenesti).

          – O obligatie legala e o obligatie legala. Orice recipient care contine un produs alimentar trebuie sa aiva inscris mesajul „A se consuma de preferinta pana la …”

          – in ceea ce priveste mierea de doi ani va trebui sa ma credeti pe cuvant sau sa apelati la bibliografie. Cu trecerea timpului in miere se produc niste transformari. Creste HMF-ul (toxic), si dispar o parte din principiile active. Pana si mirosul / gustul se schimba. Aici va pot da detalii dar discutia ar deveni prea tehnica.

          -Termenul de „zaharisire” este folosit de multi oameni. In schimb aceiasi oameni de mai inainte se feresc sa cumpere miere „zaharisita”. E o chestie de perceptie. Termenul de „zaharisire” te duce cu gandul la zahar si de aceea e de preferat sa folosim expresia „miere cristalizata”.

          – da, apicultorii si familiile de albine cresc ca numar. Fonduri de dezvoltare reprezinta acel „sut in fund care te face sa pasesti inainte”.

          – tot respectul pentru cei ce au indragit si lucrat intre albine dar .. . e o lege a naturii ca lucrurile sa evolueze si pe langa faptul ca tinerii trebuie sa invete din experienta vartnicilor tot asa trebuie sa-si aduca propria contributie pentru a evolua. Va dau un singur exp. – pana acum 8 – 10 ani in tratarea albinele se foloseau „preventiv !!!???” antibiotice, lucru care sa dovedit a fi daunator sanatatii umane. Astazi antibioticele nu mai sunt admise in miere pentru ca sa constatat ca absorbtia acestora odata cu zaharurile din miere este mult mai rapida si are ca efect o reactie scazuta a organismului uman in cazul adminstarii antibioticelor cu scop medical justificat.

          – In ceea ce priveste laptisorul de matca nu e nevoie sa va cereti scuze . Important este ca veti cauta sa aflati. Sunt convins ca in cautarile dvs. o sa gasiti si alte lucruri interesante despre albine si produsele apicole.

          – Va multumesc pentru ca recunoasteti ca „am habar”. Sa stiti ca nu consider ca sunt „detinatorul adevarului absolut” si nu doresc sa impun nimanui afirmatiile mele. Ceea ce vreau este sa va starnesc interesul atat de mult incat sa cautati singur ceea va intereseaza. Aici intervine „liberul arbitru”.
          La fel de adevarat este faptul ca nu pot fi de acord cu afirmatii de genul „las’ ca stiu eu, ca am auzit-o eu la coltul strazii pe baba Safta”.

          – indiferent de discutiile dintre noi ma bucur sa constat ca exista respectul pentru aceasta „gaza dumnezeiasca” care intr-un creier cat un bob de sare, reuseste ca concentreze atata „inteligenta” cat nu ne putem inchipui. Ganditi-va ca tot ce se exista intr-un stup poate fi intrebuintat in alimentatia umana. Asta fara a lua in considerare celelalte beneficii (a trai intre stupi e o binefare – pe o raza de 1.5m in jurul unui stup numarul de germeni patogeni din aer este redus la 1/3 / sporul de productie a plantelor polenizate merge pana la 60%) . Si nu in cle din urma senzatia de bine si liniste pe care o ai cand petreci o zi in stupina.

          – Sa speram ca vom avea inteligenta sa nu ajungem ca aici – http://www.youtube.com/watch?v=oUvQ_U5I3oU

          Toate cele bune
          Grigoras Relu

          • Trebuie să vă cer iertare (degeaba îmi cer scuze, pentru că ele nu v-ar fi adresate…): din grabă am confundat numele. fac acum corecţia şi vă spun: domnule Grigoraş.

            nu voi continua discuţia, deoarece este evident traseul pe care va merge, şi, din păcate, se bifurcă… dar voi ţine să vă atrag atenţia asupra unei greşeli de gramatică:

            – se scrie „s-a“, nu „sa“. apare de două ori…

            nici eu nu cred că deţin adevărul absolut. însă prefer acel adevăra încercat de cei din jurul meu şi de mine.

            despre ceea ce se dădea şi ceea ce se dă acum albinelor în cazul îmbolnăvirilor vă pot spune doar un banc:

            un credincios îl întreabă pe Dumnezeu:
            – Doamne, de ce Adam şi Eva au trăit peste 800 de ani, iar oamenii din ziua de azi se chinuie să ajungă abia pe la 70?
            – Pentru că de atunci medicina a evoluat foarte mult…

            numai bine.

          • Ma bucur ca ati contribuit cu sfaturile si experienta Dvs. aici, daca vom ajunge sau nu sa polenizam artificial pomii, depinde numai de noi. Treburile cu care se ocupa unii, sunt clar daunatoare noua, nu doar albinelor.

            Va mai astept cu comentarii!

  2. Intra-devar, mierea este un produs alimentar extraordinar. Am citit undeva , poate fi legenda ,sau purul adevar , ca stramosii nostri daco-geti, isi cresteau copiii cu miere si lapte. Si cred ca dacia era tara unde curgea lapte si miere. Important este sa nu inceapa nenorocitii sa dea cu prafuri sa termine si cu albinele, ptr ca deja in sua apicultorii au probleme , le mor albinele din cauza chimicalelor. Cind eram copil, era o frumusete sa vezi lanuri de floarea-soarelui cu palarii imense si cu seminte mari, si la fiecare alee, sute de stupi. Acum ,nu stiu de unde au prasit acest soi de floarea-soarelui, e mica, seminte mici, nici macar nu se mai roteste dupa soare, fratele meu mi-a spus ca sunt modificate genetic, si ca nu e nevoie de polenizare prin insecte. Si ce vremuri, primavara incepea cu mierea de salcim, apoi ceda de tei, venea apoi cea de flori , floarea soarelui, flori de cimp, sulfina, fiecare cu culoarea si aroma specifica. Mama ,Dumnezeu s-o odihneasca-n pace, venea seara de la cap, obosita dupa o zi de sapa, ne facea placinte, si puneam miere pe deasupra.Nu aveam tv, nici macar frigider sau aragaz, dar eram multumiti si pot spune fericiti, cu toate ca parintii mei avind 20 ha de pamint, au fost declarati chiaburi. Si nu era usor, pe unde te duceai la autoritati toti se uitau ca la un desen isometric. Sper si doresc in cit mai scurt timp, cit mai multi sa se trezeasca si sa se intoarca la vechile traditii.

  3. Am vorbit cu un apicultor american de aici Michigan/SUA. SUA a cheltuit un miliard si 400 de milioane de dolari ca sa studieze albinele, mai bine zis cauza declinului albinelor. L-am intrebat pe apicultor ce crede despre efectul microundelor si daca acesta este motivul declinului. Mi-a raspuns ca nu microundele ci culturile modificate genetic duc la slabirea sistemului imun al albinelor. Mi s-a parut logic raspunsul lui. Asa cum mancarea modificata genetic ne afecteaza sistemul imun al nostru (alergii, astm, etc) de ce nu l-ar afecta si pe al albinelor?
    Doamne ajuta!

    • Pesticidele otravesc albinele. Francezii sunt disperati si au constatat ca, cu toata poluarea, insectele se refugiaza in orase.
      Apicultorii au inceput sa puna stupi pe acoperisurile, terasele imobilelor inalte din Paris.
      Mare atentie la „mierea” turcesca. Daca veti citi atent etichetele borcanelor veti constata ca ceea ce numesc comerciantii miere, este de fapt, sirop de glucoza.
      Cat despre plantele modificate genetic, Ciolos a fost ales comisar european la agricultura tocmai pentru ca este aservit intereselor Monsanto. Uitati-va atent la agresivitatea cu care este sustinuta campania pro plante modificate genetic de TVR, in emisiunile pentru agricultori!
      Nu se mai poate privi contemplativ cum este distrusa natura, agricultura si omul, imi permit sa va sugerez sa scrieti personal acestui comisar si ministrului agriculturii pentru a cere interzicerea cultivarii plantelor modificate genetic.
      Unul din mijloacele de lupta impotriva abuzurilor Comisiei Europene este abordarea insistenta, absolut legala,a Comisarilor. Listele comune, plangerile ce vin din partea micilor asociatii de protectie a vietii, naturii si omului, nu mai gasesc ecou in CE.
      Scrisorile personale cu aviz de confirmare de primire, trebuie sa ii sufoce si sa ii oblige sa vada fizic, masa de oameni care ii dezaproba.
      In privinta directivei de interzicere a utilizarii plantelor medicinale traditionale incepand cu luna aprilie 2011, urmatoarele persoane TREBUIE atentionate asupra gravitatii acceptarii directivei:
      VIVIANE REDING, responsabila cu portofoliul Justitie, Drepturi fundamentale si cetatenesti.
      JOHN DALLI, reponsabil cu portofoliul Sanatate si protectia cnsumatorilor si evident, Comisarul ales al Romaniei,
      DACIAN CIOLOS.
      Revenind la miere, persoanele cu suferinte hepatice, au medicamentul minune in mierea din flori de rozmarin.

  4. O doamne ce senzatie minunata mi-a dat citirea acestui post.
    Vreau sa va impartasesc din experienta sotului meu.
    Cu 2 ani in urma a avut loc un incendiu si a avut arsuri grave pe spate si umeri.
    Nu are incredere in medici si deci nu s-a aratat niciunuia.
    Ca orice rus, a facut sauna o saptamana zilnic, ungandu-se in prealabil cu miere pe tot spatele si pe umeri. A continuat apoi cu miere inca o saptamna si vreau sa va spun ca nu a facut basici si s-a vindecat complet in aceste 2 saptamani.
    Sa stiti ca arsura era groaznica, pielea nu mai exista si locul era negru, nu rosu, imediat dupa eveniment.
    De atunci au trecut 2 ani iar eu l-am urmarit mereu deoarece nu credeam ca asta ar fi fost tot.
    De atunci folosesc numai miere pentru orice fel de arsura.

    Referitor la laptisorul de matca vreau sa va spun ca am chizitionat un borcanel de 10g crud, neprelucrat de la http://www.apiland.ro, pe care l-am amestecat cu 500g miere ecologica poliflora (adica omogenizat in miere 2%) amestec in care se pastreaza 2-3 ani, in afara frigiderului-asa spune producatorul. Ii administrez fetitei mele 1-2 lingurite zilnic dimineta pe stomacul gol.

    • Excelenta marturia Dvs. ca dealtfel si initiativa de a da copiilor amestecul acela minunat dimineata. Ar fi chiar mai benefic pentru ei daca inaintea mierii, le-ati da un deget de aghiazma. Sunt niste mici printese scumpe, le-am vazut pe blogul Dvs.!

      • Multumesc pentru ceea ce scrieti si pentru aprecierile personale.
        Recunosc ca am pierdut bunul si sanatosul obicei pe care-l faceam impreuna cu bunica mea(Dumnezeu s-o odihneasca!) de a ne ruga inainte de masa si de culcare.

        Voi incepe imediat sa reiau acest obicei, convinsa fiind de beneficiile unui suflet linistit.

  5. Nu stiu exact ce contine laptisorul crud de matca de pe piata. Am vorbit cu apicultori si toti mi-au zis ca se culege foarte greu si in cantitate mica. Unul a zis ca e probabil o combinatie cu apilarnil. Dar indiferent ce e, isi face efectul. Eu iau tot timpul si ma simt foarte bine.
    Eufrosin, mi-a trimis cineva un mail cu fragmente din testamentul lui C.Z. Codreanu. Am ramas uimita de ce putea scrie la vremea respectiva, parca vorbea de timpurile actuale. Daca te intereseaza si vrei sa-l postezi la tine pe blog ti-l pot trimite, doar sa-mi dai o adresa de mail.

  6. pe aceasta cale multumesc din nou persoanelor care stiu sa sprijine prin diferite metode intelepte pe romanii care vor o Romanie mai BUNA !

  7. Alina sant curios.Eufrosine te rog acceptal si publical.
    Cat despre albine.,in State exista o terapie pe baza veninului de albine .,(intepatura) pt arteroscleroza sau o alta boala a incheieturiilor.Nu mai tin bine minte caci am vazut reportajul cu peste 10 ani in urma.Persoane care pur si simplu nu puteau sa se aplece sa se incheie la sireturi .O femeie nici macar nu mai putea sa coboare din pat.Veninul de albina a facut minuni.

    • Nemtii fabricau candva gamma-venin, un superantibiotic la care nu oricine avea acces pe timpul comunistilor, cand costa 5000Lei un flacon. Cu doua flacoane se putea iesi din septicemia cu E.Coli.

    • Daca imi dai o adresa de mail ti-l trimit.

      • Sarut mana! Har Domnului, nu am pe nimeni care sa fie atat de bolnav. Adresa de mail, o are si Eufrosin. Ma gandesc la faptul ca, vin timpuri grele in care va fi nevoie de multe medicamente, pansamente si alte banale dar atat de necesare antiseptice. Un exemplu ar fi, cenusareasa chirurgiilor, -cloramina B. Cand am avut nevoie de cateva tablete, a fost un chin pana am gasit. Nu imi venea a crede ca e aproape eliminata pe motiv ca, au aparut altele, mai grozave. Realul motiv cred ca era legat de eficacitatea de exceptie a cloraminei B, dar si de pretul devastator de scazut al acesteia. Revenind la mierea albinelor, a fost o vreme cand vesticii se ingramadeau sa achizitioneze mierea romaneasca, pe motiv ca era pur si simplu cea mai buna. Azi avem o multime de marci pe piata, dar care o fi mai buna, nu am idee. Doamne ajuta!

        • Raspunsul era pt. maresal. Era vorba de testamentul lui Z. Codreanu.Trebuia sa specific numele la inceput, credeam ca raspunsul meu va fi sub comentariul maresalului.

  8. Sunt exceptionale produsele din miere de albine. Se gasesc in Romania o multime de variante de asemenea produse fie la tarani, fie la magazine Plafar, singura problema fiind pe alocuri, pretul. Nu mai stiu unde am auzit ca atunci cand vor reusi sa extermine albinele, nu ne ramane decat sa murim de foame, desi sunt si pareri care spun ca se poate poleniza, artificial. Nu vreau sa imi imaginez polenizarea manuala a unei culturi. Asa cum au reusit sa ucida pasarile in zbor,facandu-le sa cada inexplicabil, la fel cum au ajuns sa faca sa esueze balenele si tare ma tem ca vor pune tunurile si pe albine. Pentru arsuri se folosea in Romania si balsamul Peru, ingedient de import care impreuna cu bacteriostatice si parafina, impregna pansamente de „tull”. Balsamul Peru nu se mai importa in Romania de pe vremea lui Ceausescu. Doamne ajuta!

  9. trebuie să revin cu unele precizări, care, consider eu, sunt necesare pentru transmiterea adevărului.

    articolul în sine este bun pe alocuri. nu am putut să nu râd la prima frază, evident modificată din „domnişoarele din ziua de azi…“ în „domnişorii din ziua de azi…“.
    apoi m-a amuzat la fel de copios şi mamaia-Gica-ştiinţifica şi toată lista ei de boli şi remedii. dacă te uiţi puţin peste ceea ce se prezintă în acel articol te gândeştii dacă nu cumva a scăpat vreo boală…

    apoi am văzut că, deşi sunt oferite informaţii corecte, se găsesc mereu câte unii Gică-contra care vin cu „iegzperienţa“ lor şi care sucesc minţile oamenilor.

    şi, nu în ultimul rând, proprietarul acestui blog s-a dedat la aprecieri la adresa tocmai acestor aşa-zise cunoştinţe, deşi el însuşi se pretinde a fi un susţinător al unor lucruri combătute mai sus.

    nu vreau să se înţeleagă din acest comentariu că mierea nu este un aliment foarte bun, dar nu putem face din ea un panaceu universal. acelaşi lucru este valabil şi pentn toate celelalte produse apicole. da, sunt bune, dar nu înseamnă că dac bagi în tine doar produse de la albine vei trăi biine merci stând în casă şi nefăcând altceva decât să te îmbuibi. mamaia-Gica nu a ajuns la 80 de ani, cât se pretinde în material pentu că a îndesat în ea doar produse de miere, cum se doreşte a se înţelege din articol, ci pentru că a făcut mişcare, a mâncat mai sănătos decât cei de la oraş, etc.

    nu trebuie să cădem pe panta greşită a generalizării, doar de dragul de a vinde… pentru că deşi există unele informaţii corecte atât în material cât şi în acele comentarii, întregul material nu este decât o invitaţie deşănţată la consumism fără limite. pot să vă spun că nici mierea nu intră în categoria acelor leacuri care se dau cu sacul! şi nici celelalte produse apicole.

    să revin la cele spuse anterior: după părerea stimatului domn Relu Grigoraş, plantele nu au decât valoare decorativă, eventual ar da bine într-o zeamă… pentru că dânsul nu crede în calitatea frunzelor de pătrunjel de a ajuta la vindecarea rănii lăsate de înţepătura de albine. oarecum foarte curioasă este atitudinea lui Eufrosin, care în loc să ia atitudine faţă de această poziţie, aduce mulţumiri şi recunoştinţă pentru informaţiile preţioase şi iegzperienţa împărtăşită…

    bănuiesc, stimate domnule Grigoraş, că toată medicina tradiţională este doar o apă de ploaie, iar cei care cred în ea sunt doar nişte proşti/proaste retrograzi/de. şi bănuiesc, conform experienţei vaste a dvs. că şi cei care s-au vindecat cu aceste plante se puteau vindeca foarte bine şi fără, de vreme ce ele au doar un efect de Placebo… de fapt, oamenii nici măcar nu aveau bolile respective, doctorii făcând mişto de ei când s-au controlat…

    dorind să mă informez, ca să nu mai scriu că „îmi aduc aminte de când eram copil“, pentru că pentru unii asta echivalează cu zero, luându-se, probabil, după capacitatea lor de a reţine echivalentă cu zero, am vorbit cu acel domn care se ocupă de foarte mult timp de albinărit (şi care a făcut şi cursuri speciale pentru aşa ceva pe timpul lui Ceauşescu).

    iată ce mi-a spus dumnealui:

    – MIEREA NU ÎŞI PIERDE DIN PROPRIETĂŢI NICI DUPĂ SUTE DE ANI. am înţeles de la dânsul că s-a găsit miere de pe vremea lui Ştefan cel Mare şi nu este deloc alterată. dar dorinţa de îmbogăţire îi face, nu-i aşa, pe unii, să îndemne la consumism. cam cum s-a întâmplat cu multe la noi după „marea levoluţie“…
    (eu tocmai de ăştia mă feresc de fiecare dată când mă duc să cumpăr ceva, mai ales că cunosc foarte bine cum lucrează sistemul…)

    – lăptişorul de matcă se poate păstra foarte bine în sticluţe farmaceutice, închise la culoare şi închise bine, în frigider. se poate păstra foarte bine chiar şi un an de zile. NU ESTE NEVOIE DE ADAOSURI. aici am greşit şi îi cer iertare stimabilului domn pentru îndrăzneala de mai sus.

    – voi reveni asupra iegzperienţei dânsului, a domnului Grigoraş, în ceea ce priveşte tincturile: v-aş ruga, dacă se poate, să îmi oferiţi o legătură (link) sau o adresă stradală unde pot găsi tincturi cu alcool de peste 90 de grade. eu am căutat şi am întrebat în stânga şi-n dreapta şi nu am găsit nicăieri. toate tincturile pe care le avem în acasă şi pe care le-am văzut prin farmacii şi plafare sunt cu alcool de cel mult 70 de grade. am acasă şi tinctură cu alcool de 52 de grade şi funcţionează excelent…

    – mierea curată, adevărată, nu conţine nici urmă de glucoză. doar fructoză şi zaharoză. cea impură poate conţine şi glucoză. mierea cristalizată (zaharisită) se poate readuce la aspectul anterior cristalizării (zaharisirii) prin încălzire la nu mai mult de 40 de grade. DOAR MIEREA IMPURĂ NU SE ZAHARISEŞTE DUPĂ ACEST PROCES!

    – MIEREA PURĂ NU ARE TERMEN DE GARANŢIE. aşa cum ştim, globalizarea ne-a obligat să dăm termen de garanţie şi la apă… aşa că, dacă vedeţi scris pe vreun borcan de miere că are termen de garanţie, mai bine nu cumpăraţi. apicultorii care fac treabă ca lumea şi vând miere curată vor scrie întotdeauna pe borcane „nu are termen de garanţie“. din câte îmi aduc aminte, chiar legea permite tipărirea acestui mesaj acolo unde nu există termen de valabilitate. ar fi stupid să dai termen de garanţie pentru o miere pură, care nu se va strica niciodată… poate doar aceeaşi dorinţă de îmbogăţire rapidă să împingă pe anumite persoane se dedau la asemenea practici şi la asemenea sfaturi.

    – legat tot de tercut şi prezent, de tineri şi bătrâni, se găseşte şi medicaţia albinelor bolnave. nu ţin minte să se fi dat înainte atâtea substanţe chimice albinelor cum se dau în zilele noastre. spuneţi că se dădeau antibiotice albinelor… foarte puţină lume dădea aşa de multe antibiotice astfel încât acestea să ducă la o aşa imunizare a organismului la efectele antibioticelor. iar cu demonstraţiile vă rog să vă calmaţi pentru că nu tot ce „se demonstrează“ este şi adevărat. se ştie foarte bine cum se fac, în zilele noastre „studiile“. puteţi citi chiar pe acest blog câteva materiale în acest sens, dacă nu ma înşel.

    bineînţeles că este nevoie de tineri care să continue munca celor care acum sunt bătrâni, dar să nu uităm că nu orice noutate este şi bună. aşa au venit şi în agricultură şi au adus grămezi de chimicale şi organisme modificate genetic şi alte minunăţii de care orice om normal se fereşte.

    deci, vă recomand, domnule Grigoraş, să căutaţi şi să aflaţi realitatea nu de la ştirile de pe internet din zilele noastre sau din cărţile nou apărute, ci discutând cu apicultorii în vârstă, citind cărţile vechi, etc. şi vă mai recomand, pentru sănătatea dvs., a celor din jurul dvs., precum şi a celor cărora le vindeţi produsele dvs. să evitaţi să folosiţi orice produs chimic în stupină.

    numai bine.

    • Ce rost are o cearta numai pentru ca omul a laudat un medicament in care tu nu crezi, sau pentru ca practica apicultura dupa alte principii decat cele pe care le cunosti?

      • – eu nu mă cert. doar am atras atenţia asupra unor informaţii greşite transmise cu pretenţie de „experienţă“. ştii şi tu foarte bine că „profesionişti“ se găsesc pe toate drumurile.
        – omul nu doar a lăudat un medicament în care eu nu cred. te rog să nu îmi insulţi inteligenţa (aia pe care o mai am…)
        – tu erai pentru natural; acum lauzi un medicament.
        – apicultura nu se inventează odată la 20 de ani, aşa cum nici agricultura nu se inventează odată la 20 de ani. că apar tot soiul de lucruri este un alt fapt. doar că nu toate noutăţile sunt bune.
        – a da cu bună ştiinţă oamenilor produse care conţin reziduuri chimice nu este un lucru de lăsat în pace şi de uitat sau trecut cu vederea. măine-poimâine ni se va spune că noua apicultură spune că albinele produc mai multă miere dacă sunt modificate genetic. nu ştiu câţi ştiţi, dar s-a încercat combinarea albinelor europene cu cele africane. a ieşit o albină super: super ucigaşă şi super leneşă…

        • In general sunt pentru remediile naturale, dar mai exista si medicamente de sinteza care lucreaza excelent. Nu le pot da incolo pe toate, desi nu folosesc nici unul. Ar fi o lume mai periculoasa fara aspirina sau antibiotice, nu crezi? In teorie e minunat sa te tratezi natural, dar cand septicemia e dupa colt, ne pare bine ca exista ampicilina! Idem pentru dezinfectantele ubicui ( iodura de potasiu, spirt, apa oxigenata etc.). Evident, preventia e intotdeauna preferabila tratamentului.

          • Eu sunt pentru folosirea medicamentelor deoarece daca nu le folosesti nu tratezi boala. Exemplu: ai racit si de acum inainte te pui sa manaci miere de albine nu o sa-ti treaca asa repede cum actioneaza medicamentele si in plus o boala tratata pe jumatate are posibilitatea de recidiva…interesant este ca daca ai un program si o dieta sanatoasa ai mari sanse sa nu ajungi bolnav si sa nu trebuiasca sa cumperi medicamente….in plante sunt si substante pentru hranire si pentru functionarea perfecta a organismului si pentru combaterea bolilor…

          • chm0d,
            marea majoritate a medicamentelor actuale nu tratează boala, ci doar simptomele.

        • Omul se referea la cei care sunt alergici la intepaturile de albine,viespi…Chiar nu am inteles de ce faci atata caz,dar mai ales nu inteleg de ce tii sa il „ataci” cu atata vehementa pe d-l Grigoras,care ti-a raspuns la modul cel mai impaciuitor (prietenos)cu putinta…Desi te citesc de o buna bucata de timp,ca si pe ceilalti comentatori obisnuiti ai blogului,de altfel,nu mi s-a parut ca ai fi un tip atat de irascibil…Cred ca cel mai bine ar fi sa reveniti la „sentimente” mai bune,si,asa cum spune sotul meu(cand e prea…),SA STINGETI FOCUL! Faceti pace,fratilor,avem alti dusmani (comuni) de invins si „razboaie” cu mult mai importante de dus…Si acum,dragilor,dati-va mana,ca doi copii mari si cuminti care sunteti! Doamne ajuta!

    • Buna seara

      Poate-i creeti pe ei (colegii mei apicultori)

      1. ” Tinctura de propolis se obtine prin introducerea propolisului fin maruntit in alcool de 85-95* Cel mai recomandat este alcoolul de secara. Ca sa puteti faramita bine propolisul, mai intai bagati-l in congelator.
      Din 200ml alcool de 90*si 60gr propolis, se face o solutie alcoolica de 30 %. Se tine la intuneric 7-8 zile, in care timp se agita din cand in cand.
      Dupa care se filtreaza prin doua tifoane cu vata la mijloc.”

      ************ un lucru pe care un APICULTOR nu are voie sa nu-l stie**************.

      http://stuparitul.3xforum.ro/post/85/1/Tinctura_de_propolis/

      2. „Mierea nu se strica niciodata dar in timp isi pierde din proprietati. Pastrarea indelungata a mierii duce la formarea HMF-ului.”

      ************ alt lucru pe care un APICULTOR nu are voie sa nu il stie**************.

      http://stuparitul.3xforum.ro/post/4774/1/perioada_de_valabilitate_la_miere/

      4. „Stim cu totii ca mierea de salcam cristalizeaza greu tocmai din cauza ca raportul fructoza / glucoza este supraunitar”

      ************ alt lucru pe care un APICULTOR nu are voie sa nu il stie**************.

      http://stuparitul.3xforum.ro/post/5949/1/Apiinvert_sau_sirop/

      3. „nu voi continua discuţia, deoarece este evident traseul pe care va merge”
      Dupa mesajul dvs. postat ieri seara era cat pe ce sa-mi scot palaria”. Bine ca nu am facut-o.

      Inteleg si dau crezare celui care NU STIE dar nu pot sa-l inteleg pe cel care NU VREA SA INVETE. Si inca un lucru pe care l-aminvatat – orgoliile nemasurate dauneaza grav sanatatii – mult mai mult decat un medicament alopat folosit cand e nevoie.

      Cu respectul cuvenit
      Grigoras Relu

      PS
      1. Multumiri admin-ului
      2. Scuze onoratilor cititor care ne-au suportat „disputa”.
      3. Personal consider acest subiect inchis.

    • @răzvrătit, din cauza orgoliului tău fără limită ai deraiat puternic de la subiect si realitate.
      O zi bună.

  10. Scriam intr-un post mai vechi ca daca noi am cumpara produse naturale din piete si am lasa marfurile hipermarketelor sa stea ar fi foarte bine.In primul rand un cartof produs la tara nu se compara cu unu produs in Turcia sau alta tara…la noi se foloseste gunoi natural,cartoful este plantat la timpul lui,pamantul nu este cu pesticide,fungicide…nu zic ca sa luam totul de la romani mai sunt si unii excroci dar sa-i lasam deoaparte fiecare stie si vede un fruct sau o leguma dupa felul cum arata daca e buna sau nu.Si io sunt un consumator inrait de miere,sunt destui care produc doar ca nu prea exista piata pentru desfacere…putini bau banii pe un borcan de miere…preferend un pachet de tigari…ce am mai vazut sunt acele energizante,practic imita mierea de albine dar fiind produse artificial nu consider ca ar fi naturale..deci concluzia: daca am fi mai buni ne-am asocia 10,20 de familii de la oras si am cumpara un teren pentru gradinarit….investitie mica,locuri de munca,legaturi sociale,fapte bune,sanatate,boli mai putine,ecologie,aer curat,pastrarea traditiilor si mancarurilor romanesti…deoarece acum lumea face de mancare pizza ca e cool,au uitat de sarmale si restu…unele fructe de padure nu necesita sa fie udate,ingrijite le primim de la Dumnezeu doar sa le culegem si sa le consumam dar stai noi vrem cola,pepsi,ice-cream,hamburger,pizza…acele fructe si ciuperci contin vitamine si substante de care corpul nostru are nevoie iar daca nu i le dam sa nu ne miram ca se produc dezechilibre si ajungem bolnavi…

    • Chiar crezi ca taranul roman nu s-a desteptat si ca poate sa cultive cartoful ca acum 100 de ani? Vorbeste cu cineva din Harghita Covasna Brasov si iti va spune in ce hal sunt cartofii de anul acesta, mici ca nucile, cum nu au fost vreodata. De vina ar fi multe cauze, care intre ele e mai importanta, e alta discutie. In vremea asta Obama lanseaza un apel prin televiziune sa fie protejati homosexualii adolescenti, coana mare Clinton ameninta pe cei care ar putea face rau aliatilor a caror identitate a fost devoalata pe Wikileaks, Iranul anunta ca are 30Kg de uraniu 20% imbogatit, Coreea de N e suspectata de planuirea unui nou test nuclear, sua anunta ca vinde aviatie de 60 miliarde de $ Arabiei Saudite, jidanii impun loialitate sub semnatura fata de religia lor, ca parte integranta a statului, China e maturata de ploi, furtuni, dar mai ales de inasprirea tonului cu privire la datoria pe care sua o are fata de ei, iar americanii au inceput cu timiditate sa ceara in public eliberarea lui Bradley Manning cel care e suspectat ca a dat publicitatii inregistrarea aia de 39 de minute in care americani din elicopter si de la sol omoara la misto pe arabii civili din Irak. Iranul anunta incarcarea reactorului Busher pt noiembrie. Pentru noi, Ucraina anunta inca un cutremur in viitorul apropiat. Sa vedem!

      • Tu crezi ca nu cresc cartofii din pricina lui obama? :)) oricate arme ar avea nu le vor folosi decat cand Dumnezeu va vrea…nu trebuie sa-ti fie frica…cu o moarte toti suntem datori…

        • Dar daca n-ar creste cartofii din cauza ” Chemtrails”,ce ai zice?!? Sau daca din aceeasi cauza isi fac aparitia o multitudine de boli precum cancer,tuse,astm,etc,etc…ce ai zice?!?De ce in gradina mea,anul acesta nu exista nici un kiwi,nici o nuca,pere;de ce de mai multi ani,daca nu punem un acoperis de folie la rosii,se innegresc vrejurile cu frunze si rosii cu tot ?!? De ce trandafirii si multe alte plante se innegresc sau „ruginesc”,in urma ploilor?!?Mai intreaba si pe altii,sau cauta pe google „Chemtrails”si vei vedea ca nu ai nici un motiv de ras! Doamne ajuta!

        • Am revenit,uite aici un exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=aC8PvMWDhls&feature=player_embedded Doamne ajuta!

  11. Am uitat sa scriu ca daca mananci multa miere poti avea probleme cu diareea..trebuie sa consumi echilibrat..

  12. Obama e un sclav mai spalatel, care poarta hainele albilor, fiind in serviciul comandat al puterii albe sionisto-satanice. Obama e doar o trompeta. Nu el comanda alterarile mediului din ariile de cultura, astfel incat mancarea sa fie tot mai insuficienta pe mesele oamenilor. Daca tu nu te temi de moarte, inseamna ca esti pregatit in orice moment pentru orice. Ai probabil constiinta faptului ca ai facut tot ceea ce un bun crestin trebuia sa fi facut inainte de momentul acela unic. Tu stii.

Răspunde!

