Lacheii au „hotărât”: F-16 va fi!


Rău mai e să fii slugă azi: fiece ridicare din sprâncene a stăpânului e doar o nouă ocazie pentru a-ţi dovedi ataşamentul, indiferent de preţ. Duse sunt vremurile servitorului demn al vre-unui nobil vrednic şi de viţă veche:

în locul perfectelor maniere, al respectului reciproc, echidistant şi-al tăvii de argint pe care erau aduse rafinatele bunătăţi, astăzi micile otrepe aflate în solda unui stăpân burduhănos şi grobian care infulecă hamburgheri şi râgâie cola de pe tava de plastic, se comportă şi ele pe măsură: slinoşi, deşi bine îmbrăcaţi, mârlani, deşi manierişti, fără coloană vertebrală, deşi mimează demnitatea, lipsiţi de orişice mândrie naţională, deşi poartă tricolorul şi-o fac pe patrioţii ori de câte ori ocazia le-o cere.
Ei sunt cei care pun biciul pe noi, pretându-se la samavolnicii greu de descris, pentru a fi pe placul celor care îi ţin ca şi arendaşi.
De parc-ar fi moşia lor…

În ciuda faptului că suedezii de la Gripen ne-au oferit investiţii „offset” egale cu contravaloarea contractului de 4,5 miliarde euro, a ofertelor de colaborare venite din partea altor 14 companii suedeze dacă contractul este acceptat şi a 5.000 de locuri de muncă noi, slugoii au „decis” în favoarea unui avion vechi de peste 30 de ani, dat nouă ca re-condiţionat, după ce israelienii le-au zburat de le-au pleznit niturile.

Offsetul ar putea fi direct – prin transfer de tehnologie pentru industria de aparare sau implicarea industriei locale in productia unor componente sau sisteme sau chiar montajul final, sau indirect – prin proiecte realizate in domenii conexe, precum energie sau mediu.” Unde mai pui că Gripenul nou este net superior faţă de F-16, scos din fabricaţie, de „modern” ce e.

Până şi EADS consorţiul european care oferă ultra-performantul Eurofighter, singurul care se compară cu F-22-ul american, în prezent refuzat nouă, au propus un contract „offset” de 100%. Chiar dacă avioanele lor sunt cele mai scumpe, ne-am fi aflat cu tehnologie noua de vârf şi cu mii de servicii producând componente aeronautice şi alte cele. Au mai făcut şi francezii de la Dassault o ofertă, ale cărei detalii nici măcar nu le-am aflat.
Că pe ruşi au uitat să-i mai intrebe…

Ce-au pus pe masă americanii pentru a ne îmbia să cheltuim enorma sumă? Ah, un „show” aerian fireşte! Baza aeriană 71 Câmpia Turzii, a fost folosită în acest scop. Tot acolo, farul democraţiei a instalat crede el permanent şi avioanele de luptă anti-personal A-10 Warthog.

Altceva? Înafara promisiunii că vom avea privilegiul de a cheltui alte zeci de miliarde de euro pentru următorul F, absolut nimic. Nu tu o fabrică de piese, nu tu companii americane să investească la noi, nu tu respect acordat culturii noastre prin abandonarea imbecilei insistenţe de a le adopta sărbătorile, nici măcar renunţarea la vize din partea lor, lucru care între noi fie vorba, e o binecuvântare deghizată ca şi insultă.

Batjocoriţi sunt militarii noştri echipaţi de la „second-hand” şi mai batjocoriţi încă, suntem noi, cei care le plătim de haine noi. Zadarnică-i şarada dezvăluirilor unor mafioţi proşti din vechea gardă, când nici cei de-acum nu dovedesc un dram de conştiinţă a datoriei faţă de ţara care de bine de rău, i-a ales.

Iar ultimului conducător demn şi iubitor de neam pe care l-am avut, nici măcar statuile nu i se pot dezveli de sub tinichelele cu care iudele din umbră, aceleasi indiferent că lucrează din spatele URSS sau al USA, le-au acoperit. Îi înalţ eu una, fie şi virtuală :

Mare blestem mai e să nici măcar nu poţi avea satrapi de-un neam cu tine!

Referinte aditionale: Galeria accidentelor avioanelor F-16
Pe tara si an, aici: http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/mishaps-and-accidents/

Anunțuri

11 răspunsuri

  1. Presupun ca au si sisteme de gps si control prin telecomanda…. ca sa nu zboare decit spre est..

  2. de parc-ar fi mosia lor…
    Este mosia lor! Doar nu crezi altceva?! Intrarea in ue si nato inseamna suveranitate limitata-eufemism pt colonie(pe stil nou:)). Si majoritatea ii multumita. Fa un sondaj pe strada cati ar vrea iesirea din astea. „Carcotasii” sint o cantitate neglijabila.

  3. Daca ma uit la afacerile precedente cu Hercules nu e deloc o teapa . Vad ca nu ai scris in articol faptul foarte important ca sunt gratis . Acum nu ma indoiesc ca or sa ne coste la intretinere si armament dar mai degraba asta e o forma a americanilor de a ne multumi pt Irak si Afghanistan si nu invers.
    Si eu preferam Grippen -ul dar din pacate nu e moka .

    Tocmai in „gratis-ul” ala ne-gratis consta toata smecheria. In final rablele vor fi mult mai scumpe, decat avionul suedez. Ai uitat de „offsetul” de 100%, pe langa miile de servicii si alte 14 companii suedeze? In plus vom fi dependenti de ei pentru piese, munitie etc., care se puteau procura local, pe plan european. Eufrosin

    • Am vazut offset la fregate de mi s-a facut greata . Dupa 17 pagini de forum citite , tot de pe F16.net concluzia este ca sunt comparabile .Grippen-ul ar fi mai bun pt Ro daca am fi singuri , F16 e mai bun daca facem parte din NATO. Iar armamentul este de provenienta tot americana , chiar si in cazul grippen-ului . Exista o vorba ,un interceptor fara armament este doar un alt airbus iar grippen-ul sufera din punctul asta de vedere .

      Cei care le zboara au spus clar ce-ar fi mai potrivit pentru ei si nu era F16. Priveste amplasamentul gurii de aer, e doar un alt motiv important a ne-potrivirii sale la conditiile noastre. Ce cumpara lacheii este un model din anii ’70, care URMEAZA a fi modernizat. Ghici de catre cine. Un articol bun la subiect, pe Ziua Eufrosin.

    • Gamma, avioanele pot fi gratis daca au 30 de ani de functionare. Piesele de schimb si reparatul nu mai este gratis iar asta o sa ne coste enorm. Cele mai bune raportate la pret/calitate/avantaje pentru tara erau cele sudeze Grippen. Cu toate ca si MIG-urile ar mai fi zburat inca 20 ani daca nu le-ar fi „modernizat” evreii.

  4. Puteau cu aceiasi bani sa determine proiectarea si construirea unuia nou sau cumpararea licentei unuia consacrat si potrivit Romaniei….Un miliard – o suma imensa care se duc pe doar 24 de avioane vechi.

    Se putea fireste, dar tocmai in asta vedem caacterul celor care ne conduc – au ales sa cumpere un harb strain, lasand sa moara industria aeronautica romaneasca – Eufrosin

  5. Nu am vazut un link catre sursa temei.
    Cine si cind a luat hotarirea, unde s-a publicat samd.

    Sursa e stirea nationala ca CSAT a aprobat achizitia – e pe toate saiturile majore de stiri – Eufrosin

  6. pt noi cel mai bun era mig 29, macar sniper, ca sa nu mai vorbesc de noul OVT(mig35, generatie 4.5 cel putin zic eu) un avion care impune respect, cu un pret de nou mai bun decat f16 sh ca sa nu mai zic ca nu trebuie bagati bani in piste noi(aici se pierd bani seriosi stiti voi de catre cine 🙂 ). cunoscatorii stiu cum e construit sistemul de admisie la mig 29. la f 16 nu tre sa fie o pietricica pe pista iar la noi e cam greu. dar degeaba vorbesc, guvernantii ne-au vandut de mult. macar polonia a cumparat block 52+ noi si are alaturi de grecia cele mai moderne f 16 din europa. ca sa nu mai spun ca a aparut block 60! suntem de rasul curcilor

    din punct de vedere economic, suedia are cea mai buna oferta doar ca mig 29(+) e superior suedezului

  7. Am inteles ca F16 nu se mai fabrica din 1995. Deci daca am cumpara avioane produse chiar in 1995 si tot ar avea 15 ani vechime fizica. O masina veche de 15 ani e varza. Ca sa nu mai spun ca s-ar incadra la programul rabla cu succes….

  8. armamentul cumparat de la straini, fie el si avion de lupta e frectie la piciorul de lemn.
    O armata care intr-adevar e armata si impune respect, isi fabrica „singura” armamentul, la ea acasa.
    Cea mai buna treaba pentru Romania era mig-ul 21 modificat, dar de adevaratelea nu manarit de evrei.
    Mig-ul 21 reconstruit integral la IAR Craiova.
    Sau reinvierea proiectului de supersonic românesc IAR95, dar la faza asta era nevoie de o licenta de motor care sa fie inglobat in productia romaneasca la turbomecanica.Nu stiu cine ar fi avut curaj sa vanda o licenta de motor de supersonic Romaniei. Avionul supersonic romanesc era pregatit…ii lipsea doar motorul.

    Ai perfecta dreptate – dar pana si armata americana depinde de niscai componente electronice, precum si de magneti rari tocmai de …China comunista pentru ICBM’s si pentru avioanele lor super-duper! Aici ne-a adus noua ordine mondiala. – Eufrosin

Răspunde!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: