Ăştia sunt intelectualii noştri?


Cu bigudiuri pe creier

Horia Roman Patapievici, distinsul director al Institutului Cultural Roman, in aceasta calitate ori poate in cea de editorialist al „Evenimentului Zilei”, face o extrapolare halucinanta. Cu bataie politica. El afirma, citez, „secretul antisemitismului nu sta in natura ori faptele evreilor, ci in persoana si motivatiile antisemitului. Din momentul in care obiectiile la Basescu s-au transformat in ura fata de Basescu, explicatia s-a mutat din faptele lui Traian Basescu in motivatiile celor care il urasc”.

sursa Ziua

              patapievici-1

Acestui monument de manipulare arogantă, comentariile cititorilor alerţi au început să-i curgă împotrivă. Foarte avizat mi s-a parut cel al d-lui „laur” din Bucuresti, de pe forumul Ziua. Îl reproduc aici, căci merită citit:

banalitatea mitocaniei activistului de partid

Pe vremuri când „clasa muncitoare” ere la putere ţi se închidea gura cu zicerea de un tembelism perfect :
„Dai în mine
Dai în tine
Dai în fabrici şi uzine
Dai în munca pe ogoare
Dai în clasa muncitoare ”
Şi cu asta basta întrucât „clasa muncitoare” era sfântă şi nu se făcea să dai în bere – burtă la maieu, table-mici
Acu’ acelaşi activist din aceiaşi famili de propagandişti de partid zice
Dai în Băsescu = dai în evrei
Că deh acuma oficial evreimea e singura care a mai rămas sfântă în România .
Logica e aceiaşi .
Metodologia e aceiaşi .
Fraierii care trebuiei s-o creadă aceiaşi.
Acelaşi atac imund, aceiaşi recurgere la protecţie obţinută prin fraudă a unei autorităţi mai înalte, aceiaşi tehnică pe care Mircea Badea ar sitetiza-o plastic în : „dacă te iei de mine vin cu fraţii şi te tai”.

Pe fond însă el zice un truism. Ura odată constituită se alimentează din ea insasi adică din reacţiile celui urât la realitatea urii ce se revarsă spre el din toate părţile pe urletul disperat şi isteric a celui urât „why don’t you love me” şi mai ales pe faptele lui dezlânate de găina cu capul tăiat .
Azi UDMR se alimentează din PRM şi reciproc (iacă un exemplu de ură reală fără evrei în ea )

Acesta este mecanismul al urii, mecanism fundamental, mecanism care în vechime nu avea ca solutie decât vendeta şi dacă aceast eşua se trecea la metodologia sublimării urii către un tap ispăşitor de preferinta un alogen un străin (de ce nu un evreu, un ungur, sau un tigan ) la o calmare a spirtitelor prin chatarsis dionisiac în bacanale (diferite culturi aveau diferite nume pentru respectiva metodologie ) Mai multe despre asta în cartile lui René Giraurd .

Sociatatea modernă a descoperit o alternativă la aceasta .
Societate modernă a descoperit justitia, justitie dincolo de razbunarea legii talionului , justitie omnipotentă şi depersonalizată , justitia care vindeca toate relele comise de oameni, unii împotriva altora.

Ura de Băsescu născută din abuzuriel şi insultele lui care au rămas nesancţionate de justiţie se poate vindeca şi altfel decât prin răzbunare oarbă se poate vindeca prin justiţie prin aducerea în fatza unei justitzii reale şi credibile a clanuliui mafiot din jurul lui Băsescu (inclusiv a lui HRP).

Ori aici tare mă tem că s-a Konetz Filma .

În toată istoria recentă nici-un clan mafiot din cele ce ne-au condus nu a fost realmente deferit justitiei căci nici macar farsa ce i s-a înscenat lui Ceuasescu & câţiva apropiaţi nu a păcălit pe nimeni că ar fi fost un act de de justitie real ci toată lumea a văzut în ea drept ceea ce era o mascaradă sinistră şi grotească cât despre restul de „procese ” ce să mai vorbim . Şi de aceea mă tem că singură soluţie ce se va încerca va fi cea practicată în cazul lui Ceauşescu . Victimizarea lui Băsescu şi transformare lui în ţap ispăşitor pentru toate relele comise şi ignorarea găştii din jurul lui, gaşcă ce a comis realmente respectivele ticăloşii.

Aaaa şi încă ceva după părerea mea majoritatea încă nu îl urăşte încă pe Basescu.

E doar deranjata de el . Adica e deranjata de el la modul cum este deranjat de o piatra care iti intra in pantof . Ori aici solutia e simpla .
O scoti afara din pantof si iti vezi de treaba, nu stai s-o urasti din rarunchi .

Singurii care il urasc pe Basescu sunt cei ce sunt sugrumati de mafia ce graviteaza in jurul clanului Basescu ori pentru ei eliminarea respectivului clan mafiot e o problema existentiala la modul care pe care .
Pentru noi restul inca nu. Dar asta nu prea conteaza . Caci nici eliminarea lui Ceusescu n-a fost o prioritate pentru noi si cu toate astea, s-a facut .

CAT DESPRE MITOCANIA LUI PATAPIEVICI … cititi-l pe haiduc..

Haidem sa-l citim atunci pe „haiduc”, un alt comentator de valoare al aceluiasi forum:

Iata parerea lui Patapievici despre romani

LIMBA ROMANA: „Romana este o limba in care trebuie sa incetam sa mai vorbim sau… sa o folosim numai pentru injuraturi…” (din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag.64) ISTORIA ROMANILOR: „Toata istoria, mereu, peste noi a urinat cine a vrut. Cind i-au lasat romanii pe daci in forma hibrida stramoseasca, ne-au luat in urina slavii: se cheama ca ne-am plamadit din aceasta clisa, daco-romano-slava, ma rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era sa ne inecam, asa temeinic au facut-o. Demnitatea noastra consta in a ridica mereu gura zvintata iar ei reincepeau: ne zvintam gura la Calugareni, ne-o umpleau iar la Razboieni, si asa mai departe, la nesfirsit. Apoi ne-au luat la urina rusii, care timp de un secol si-au incrucisat jetul cu turcii, pe care, in cele din urma, avind o basica a udului mai mare (de, betiile) i-au dovedit.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag.63)

CULTURA ROMANILOR: „Puturosenia abisala a statutului suflet romanesc… spirocheta romaneasca isi urmeaza cursul pina la eruptia tertiara, subreptice, tropaind vesel intr-un trup inconsient, pina ce mintea va fi in sfirsit scobita: inima devine piftie iar creierul un amestec apos.” (din [Citeste] „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag 49) „Cu o educatie pur romaneasca nu poti face NIMIC.” (Din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag.56) „Romania are o cultura de tip second hand” a enuntat in-tr-o emisiune televizata.

POPULATIA ROMANIEI: „23 de milioane de omuleti patibulari.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag 53); „Un popor cu substanta tirita. Oriunde te uiti, vezi fete patibulare, ochi mohoriti, maxilare incrincenate, fete urite, guri vulgare, trasaturi rudimentare.” [Citeste] (din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag. 34) ; „Romanii nu pot alcatui un popor pentru ca valoreaza cit o turma: dupa gramada, la semnul fierului rosu.” (din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag. 64) LIMBA ROMANA: „Romana este o limba in care trebuie sa incetam sa mai vorbim sau… sa o folosim numai pentru injuraturi…” (din „Politice” de H.R. Patapievici, editia 1996, pag.64) VIITORUL ROMINIEI: „Eminescu este cadavrul nostru din debara, de care trebuie sa ne debarasam daca vrem sa intram in Uniunea Europeana.”

La asemenea comentarii, numai însuşi marele Eminescu mai poate adăuga pertinent:

Voi sunteţi urmaşii Romei? Nişte răi şi nişte fameni!
I-e ruşine omenirii să vă zică vouă oameni!
Şi această ciumă-n lume şi aceste creaturi
Nici ruşine n-au să ieie în smintitele lor guri
Gloria neamului nostru spre-a o face de ocară,
Îndrăznesc ca să rostească pân’ şi numele tău… ţară!

La Paris, în lupanare de cinismu şi de lene,
Cu femeile-i pierdute şi-n orgiile-i obscene,
Acolo v-aţi pus averea, tinereţele la stos…
Ce a scos din voi Apusul, când nimic nu e de scos?

Ne-aţi venit apoi, drept minte o sticluţă de pomadă,
Cu monoclu-n ochi, drept armă beţişor de promenadă,
Vestejiţi fără de vreme, dar cu creieri de copil,
Drept ştiinţ-având în minte vre un vals de Bal-Mabil,
Iar în schimb cu-averea toată vrun papuc de curtezană…
O, te-admir, progenitură de origine romană!

Şi acum priviţi cu spaimă faţa noastră sceptic-rece,
Vă miraţi cum de minciuna astăzi nu vi se mai trece?
Când vedem că toţi aceia care vorbe mari aruncă
Numai banul îl vânează şi câştigul fără muncă,
Azi, când fraza lustruită nu ne poate înşela,
Astăzi alţii sunt de vină, domnii mei, nu este-aşa?
Prea v-aţi atătat arama sfâşiind această ţară,
Prea făcurăţi neamul nostru de ruşine şi ocară,
Prea v-aţi bătut joc de limbă, de străbuni şi obicei,
Ca să nu s-arate-odată ce sunteţi – nişte mişei!
Da, câştigul fără muncă, iată singura pornire;
Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.

Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.
Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!i

Anunțuri

16 răspunsuri

  1. acest om nu merita sa mai lociuasca in romania.. trebuie sa primeasca o pedeapsa exemplara unde a jignit poporul roman si limba romana ,cum este permis sa detina postul de director al institutului de cultura roman si isi bate joc de poporul roman

    • Din pacate, altul ca si el, l-a numit la conducerea ICR.
      Pana politica nu re-devine a romanilor, din mainile politrucilor alogeni, nu are cum sa fie mai bine.

  2. Ma uimeste faptul ca a avut cineva rabdare sa-i citeasca ineptiile. Sunt convins ca a fost o adevarata tortura pentru persoanele respective, dar in felul acesta a ajuns si pana la noi cateva franturi din nebunia intelectualului de ocazie Patapievici. Buna replica din Eminescu data de „haiduc”, nimic de adaugat la aceasta.

  3. Acesta este motivul pentru care acest vierme il uraste de moarte pe Eminescu si limba minunata in care a scris. Ura fata de neamul romanesc i s-a transmis genetic, de la politrucul sau tata. Hidos individ.

    • O elegie – citat din HRP:

      „Eminescu nu mai e la moda deoarece nu mai ‘da bine’. Explicatia nu e nici abisala, nici etnopsihologica, ci banal sociologica. Daca ne gandim ca doar cu 20 de ani in urma Eminescu mai era inca “omul deplin al culturii romane” – acum, notiunile insesi de ‘deplin’ si de ‘cultura’ au devenit suspecte din punct de vedere politic –, intelegem amploarea prabusirii cotei lui Eminescu la bursa valorilor proclamate la lumina zilei. In timp ce Caragiale pare a nu avea nici un cusur, de Eminescu am inceput sa ne jenam. Rasturnarea fata de perioada interbelica e completa. Pe atunci, Caragiale era suspect, Eminescu era recept; azi, Eminescu a devenit suspect, Caragiale este in mod eminent recept. Pentru noua tabla de valori acceptate, Caragiale a fost gasit ‘politic corect’, in timp ce punerea lui Eminescu la patul lui Procust al noului canon importat din ‘tarile progresiste’ a aratat fara dubiu ca fostul poet national al Romaniei clasice e ‘politic incorect’.

      Cum ar fi putut fi altfel? Ca poet national, Eminescu nu mai poate supravietui, deoarece noi iesim azi din zodia nationalului. Poet canonic Eminescu nu mai poate fi, deoarece revolutia sociologica din învatamantul superior care a avut loc dupa 1990 a adus la putere studiosi care fac alergie la auzul cuvantului canon si manifesta tendinta sa puna mana pe revolver cand aud cuvantul traditie. Profund el nu mai poate fi considerat, deoarece categoria profundului, nefiind postmoderna, nu mai e prizata de intelectualii progresisti.

      Interesant Eminescu nu mai poate fi, deoarece tot ce e interesant in Eminescu e pur german, iar azi nu se mai considera interesant decat ce vine din zona anglo-saxona, care e contrariul germanitatii. Din punct de vedere politic, Eminescu pare a fi irecuperabil.

      Categoriile lui Eminescu? Azi, nimeni nu mai poate vorbi despre sursele originare ale sensibilitatii sale fara a trebui sa puna totul intre ghilimele, adica fara a face cu ochiul, fara a-si cere scuze ori fara a-l scuza, luandu-l de fapt peste picior. Intr-o epoca in care viziunile mai sunt licite doar la cinema (ceea ce i-ar fi placut lui Max Weber), Eminescu nu ne mai poate aparea decat ca exasperant de invechit. Or, se stie, supremul argument impotriva cuiva, azi, este sentinta ‘esti invechit’. Iar cultura romana din ultimii ani, in lupta pentru integrare euro-atlantica, nu doreste decat sa scape de tot ce este ‘invechit’ – adica sa fie progresista.

      Pentru nevoia de chip nou a tinerilor care in cultura romana de azi doresc sa-si faca un nume bine vazut in afara, Eminescu joaca rolul cadavrului din debara. Sec spus, Eminescu nu mai este azi actual deoarece cultura romana, azi ca si ieri, se dovedeste a nu fi decat o cultura de sincronizare. Ea inca nu isi permite sa nu fie in pas cu modele.”

      Ce zici, rămâi la „acest vierme il uraste de moarte pe Eminescu”, sau comutăm pe „această tembelă vorbeste în dodii si / sau la betzie”?

      • Frumos de tot, dar nu fara scapari facute fara intentie, sunt sigur:

        Interesant Eminescu nu mai poate fi, deoarece tot ce e interesant in Eminescu e pur german, iar azi nu se mai considera interesant decat ce vine din zona anglo-saxona, care e contrariul germanitatii.

        Anglo-Saxonii sunt in fapt verisori: „anglo” sunt englezii si vorbitorii nativi de limba engleza , iar „saxonii” sunt germanii si cei care vorbesc nativ limbi derivate din aceasta.

        Cu toate ca s-au dusmanit si poate inca se mai dusmanesc unii pe altii, nu poate fi varul impotriva intregului sau leat.

        • Sigur, în fond ai dreptate. În context, nu ai: autorul lamentatiei se referä STRICT la neo-„cultura” anglo-americanä infectatä de virusul „correctitudinii politice”, cf. GENIALULUI sau essay „Comunismul American”, pe care îl gasesti la adresa:

          http://inliniedreapta.net/comunismul-american/

          în josul paginii … Aceasta sub-culturä nu apucase pe atunci (articolul a fost scris acum fix 20 de ani, când Austria nu era nici macar membrä a UE) sa contamineze spatiul german (acum e dezastru).

          Citeste-l, meritä. E un material pe care ti-l poti asuma färä sä clipesti, de sus în jos si de jos în sus. Si e PRIMA criticä (nimicitoare) a fenomenului din întreaga Culturä Românä, o marturie (la cald) despre impactul cu oroarea (purä), fara a mai vorbi de intuitiile profetice.

          • Ei, daca puneai mai clar problema in loc sa lasi loc de interpretari…corektul-politik este produsul nepotilor celor care au adus in lume comunsimul. E un cancer al gandirii care ucide dinauntru, inafara.

            • Ei, unde sunt vremurile când polemicile aveau substanta (viatzä) si când insinuarile si atacurile la persoana erau (mult) în afara common-sens-ului?

              Când or fi apus ele si dece?

            • Nu stiu ce sa-ti raspund, iti doresti sa reinvie toate acelea intr-o buna zi? Eu nu prea am nostalgia hartuirii.

      • Zic eu, draga T., ca multi termina Filosofia, numai o parte din ei stiu ca se scrie cu „s” si nu cu „z”, putini o si inteleg, si mult prea putini devin filosofi.
        Diareea verbala a ipochimenului este o chintesenta a discursului politruc al anilor ’50 din secolul trecut, adaptat la necesitatile pupincurismului politic aducator de foloase necuvenite de astazi. Erorile logice grosolane (nu mai e la moda deoarece nu „da bine”), limbajul de cartier asociat unei lucrari cu pretentia de a avea in spate cateva camioane de carti, abuzul de atribute al caror inteles nu este digerat complet nici macar de catre autor, un discurs „politic corect” asupra culturii, adica un nonsens axiomatic, amestecul de neadmis al valorii culturale cu „bursa valorilor zilei” – ati priceput ca nu a priceput nimic in cei 4 ani de facultate?- obsesia pentru „noua tabla de valori acceptate” (de catre cine? Forul International(ist) de acceptare a valorilor?Si de ce ar trebui sa nu exista alternativa la „valorile acceptate”?) , Punerea la „patul lui Procust” a unei intregi opere de cultura si civilizatie (noaptea mintii!!!!), Internationalismul sclavagist, apelul la revolver cand e vorba de traditie, etc, etc, etc. ne arata un individ facut la betie si instruit in somn. Textul nu este, insa, scris la betie, ci deplin constient de efectele pe care ar trebui sa le produca. Drept pentru care, neavand alte argumente, capsomanul internationalist apeleaza la cele…in dodii, care par scrise la betie…
        Sau, altfel spus, nu aratura e de vina ca individul o foloseste ca sosea, ci individul care nu vede soseaua si vrea cu tot dinadinsul sa o mareasca, daca se poate cat tot campul….

  4. poate sa urasca pe cine vrea dar sa -ai pastreze pozitia urii fata de el si familialui lui da labai ordinari din care face parte nu ma intereseaza din ce categorie sociala face parte dar se zice ca este roman.

  5. Unul de-al nostru nu este noi avem bunu simt sa ne dam in gura si dupa aceea sa fim prieteni dar nu face parte nici din clica asta.Dansul e baron si fel de baron nu unul de carton ci de sticla eu cred ca daca ii speriat nu amenintat se sparge dracului de gunoi infect ce este .Nu mai suport hulitori si serpi cu otrava ieftina vreau serpi mari si otravitori macar sa ne facem si noi haine din pielea lor merita pe deplin

  6. patapievici= pt mine si pt 18 mil de sonati din romania o scursura din gura unui caine turbat care ar vrea sa muste pe oricine care zice ca ii roman

Răspunde!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: